آیا UX شما تاثیرگذار است؟ چگونه تاثیر UX را افزایش دهیم؟ بازاریابی دیجیتال

آیا UX شما تاثیرگذار است؟ چگونه تاثیر UX را افزایش دهیم؟

این روزها، افزایش وفاداری به برند و وفادار ماندن کاربران به تجربه کاربری (UX) وب‌سایت یا اپلیکیشن شما بستگی دارد. دیگر از اوایل دوران استارت آپی گذشته ایم که کاربران برای خدمات از شرکت یا استارت آپ شما استفاده کنند. راحتی استفاده از برنامه و UX تاثیر به سزایی در انتخاب شما دارد. اما چگونه تاثیر UX را افزایش دهیم؟

همانطور که از نام UX پیداست، تجربه کاربر – یعنی قرار دادن انسان در مرکز. طراحی تجربه‌های دیجیتالی لذت‌بخش و بدون دردسر، با این شعار انجام می شود که «همیشه حق با مشتری است».

آیا UX شما بر روی محصول دیجیتالی شما تمرکز دارد؟

یک نسل قبل، شما نمی‌دانستید که UX یک حرفه است، اما در عصر دیجیتال امروز، متخصصان UX بسیار مورد توجه هستند.

دلیل آن ساده است؛ نحوه تعامل و ارتباط مردم با بازار جهانی تکامل یافته است. همچنین تکنولوژی پیشرفت کرده است و کاربران محصولات مختلفی را دیده اند. به همین منظور نیاز است که تجربه ی کاربری مطابق با سلیقه و پیشرفت در حال حاضر در اختیار مشتریان قرار دهیم.

شاید برای شما مناسب باشد:

بهترین ابزارهای طراحی UI و UX در سال 2023

زیبا بودن مساوی با کاربردی بودن نیست

داشتن یک وب سایت یا رابط کاربری اپلیکیشن (UI) از نظر زیبایی شناسی ممکن است به شما این احساس را بدهد که یک برند جذاب در دستان خود دارید. با این حال، اگر نتوان به طور مستقیم از آن استفاده کرد، یک مشکل کوچک در استفاده از آن می تواند باعث شود کاربر در چند ثانیه آن را ترک کند. مانند یک خودرو غیر اصولی است که ظاهر زیبایی دارد. اما از داخل با موتور یک موتورسیکلت پشتیبانی می شود. در نهایت این خودرو غیر اصولی توجه مشتری را جلب نمی کند چراکه با اولین استفاده متوجه نقص بزرگ ان می شود.

خشن به نظر می‌رسد، اما ما در دوره‌ای بی‌صبر زندگی می‌کنیم که دامنه توجه کاهش می‌یابد، جایی که افراد پرمشغله به بی‌نظیرترین تجربه جذب می‌شوند. اگر این تجربه مال شما نیست، ممکن است فروش و درآمد خود را از دست بدهید.

امینم که یکی از معروف ترین رپر های جهان است در مورد ارزش همدلی و درک دیگران می گوید: «اما باید هزار مایل با کفش‌های من راه بروی، فقط برای اینکه ببینی من بودن چگونه است. من تو خواهم بود، بیایید کفش‌ها را عوض کنیم، فقط برای اینکه ببینیم … به ذهن یکدیگر برویم.»

آیا UX شما تاثیرگذار است؟ چگونه تاثیر UX را افزایش دهیم؟

بهترین تجربه کاربری زمان اتفاق می افتد که شما خود را به جای افرادی که قصد دارید با آنها ارتباط برقرار کنید، قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که هنگام تعامل با برند شما احساس راحتی می‌کنند. شما باید برای این واقعیت آماده باشید که این محصول شما برای شما نیست بلکه برای مشتریان شماست و زاویه دید آن ها مهم است.

مخاطبان شما می‌توانند شامل افراد با همه توانایی‌ها، سطوح مختلف تحصیلات و هوش دیجیتالی و افرادی باشند که در هنگام تعامل با برند شما بیش از یک چیز را در ذهن خود دارند.

اگر این کار را به خوبی انجام دهید، تجربه آن‌ها از برند شما با تعریف برند شما به‌عنوان برندی با ارزش‌های واقعی در احساس مشتریان، وفاداری ایجاد می‌کند.

شاخصه بهترین UX، توجه به انسان

برای یک کسب و کار، یکی از بدترین سناریوهای قابل تصور این است که یک مشتری بالقوه در وب سایت یا برنامه شما وارد شود، که واقعاً می خواهد خرید کند، اما در نهایت با داشتن یک تجربه ضعیف، کیف پول خود را محکم بسته است و منصرف شود.

آیا تا به حال احساس کرده اید که می خواهید برای چیزی پول بپردازید، اما کسب و کار پول شما را نمی خواهد؟ پیدا کردن چیزی که می خواستی خیلی سخت بود؟

حتی در فضای B2B، تجربیات دیجیتال می تواند دردناک باشد و مشتریان بالقوه را به سمت رقیب سوق دهد.

یک وب سایت و محصول ممکن است شگفت انگیز به نظر برسد، فریبنده باشد و توجه کامل آنها را به خود جلب کرده باشد. اما بدون یک سفر روشن(UX) برای یافتن اطلاعات مورد نیاز، و اقدامات مشخصی که در صورت تمایل به مرحله بعدی انجام دهند، ممکن است بیایند و بروند بدون اینکه به برند شما فرصت ملاقات با آنها و شروع گفتگو را بدهند.

از نظر روانشناسی، عمیق بررسی کنید

تعامل متکی بر برآورده کردن انتظارات مشتری است، و هر آنچه که کسب و کار شما ارائه می دهد یا تولید می کند، مشکلی را حل می کنید یا به مشتریان با نوعی چالش کمک می کنید.

آن‌ها کمک می‌خواهند، راه‌حل‌هایی می‌خواهند، و شما باید پیدا کردن آنها را برای مشتریان آسان کنید.

UX به انتظارات عاطفی و شناختی پایگاه مشتری شما نگاه می کند. چقدر اطلاعات می تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد؟ آنها می خواهند در هنگام انجام یک فرآیند چند مرحله را طی کنند؟

آیا UX شما تاثیرگذار است؟ چگونه تاثیر UX را افزایش دهیم؟

آیا ناوبری پلت فرم شما ساده است یا ممکن است گیج کننده باشد؟ آیا هنگام ایجاد پورتال آنلاین خود، بسیاری از سبک های مختلف تفکر و سن های مختلف را در نظر گرفته اید؟

تجربه کلی چقدر سازگار است؟ آیا لحن صدای محتوای شما حمایت کننده و دلسوز است؟

مشتریان شما ممکن است افراد باهوشی باشند، اما این بدان معنا نیست که شما می‌خواهید یافتن محصول یا خدمات مورد نیازشان چالش برانگیز باشد.

UX افکار و احساسات کاربر را در نظر می گیرد. هنگام گشتن در سایت چه احساسی دارند؟

آیا آنها فرصتی برای تعامل با برند شما دارند؟ آیا آنها می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند؟

آیا زبان سایت شما به راحتی قابل درک است؟

UX بر چه بخش های دیگر کسب و کار تاثیر می گذارد؟

در هر سرمایه‌گذاری تجاری، درآمد، فروش و نتیجه از اهمیت بالایی برخوردار است، و در این عصر تحول دیجیتال، طراحی UX بر نتایج کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد که هرگز قبلاً وجود نداشته است. برخی از بخش های مهمی که UX بر روی آن ها تاثیر می گذارد عبارت است از:

  • نرخ تبدیل وب‌سایت و برنامه: وقتی مشتریان برای مدت طولانی‌تری با محصول شما درگیر می‌شوند، به احتمال زیاد منجر به فروش می‌شوند.
  • درآمد کلی از فروش: فرصت های از دست رفته به معنای فروش کمتر است. با اطمینان از اینکه مشتریان پلتفرم شما را ساده و قابل استفاده می بینند، درآمد را افزایش دهید.
  • وفاداری: یک تجربه مثبت هنگام تعامل با برند شما منجر به افزایش حفظ مشتری و طول عمر رابطه می شود.
  • رتبه‌بندی صفحات موتور جستجو: زمان بارگذاری سریع‌تر صفحه همراه با نرخ پرش پایین‌تر، ماندن کاربران برای مدت طولانی‌تر در سایت، و بازدیدکنندگانی که صفحات بیشتری را بررسی می‌کنند، همگی به گوگل اطلاع می‌دهند که سایت شما یک مرجع در حوزه شماست.
  • زمان و پول مورد نیاز برای سرمایه گذاری: بهترین UX هزینه کمتری را برای کسب و کار شما به همراه دارد. زیرا هم از زمان برای رقابت عقب نمی مانید و هم از نظر مالی ضرر نخواهید کرد.

نیاز به طراحی UX حرفه ای دارید؟

طراحی UX از زیرمجموعه های دیجیتال مارکتینگ است. ما در دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ بخش های مختلفی از دیجیتال مارکتینگ را توضیح داده ایم که می توانید مشاهده کنید. در صورتی که نیاز به یک متخصص برای طراحی UX دارید کافی است از متخصصان آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وبر بهره ببرید.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.