ایمیل مارکتینگ: استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال بازاریابی دیجیتال

ایمیل مارکتینگ: استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال

شما تا الان حتما دیده اید که استفاده از رسانه دیجیتال بین مردم تا چه حد زیاد شده است. یک گزارش در سال 2018 نشان داد که هر کاربر بالغ به طور متوسط ​​روزانه حدود 5.9 ساعت را با رسانه های دیجیتال می گذراند – اعم از رایانه ، تلفن یا سایر دستگاه های هوشمند.

از برخی جهات ، این اعتیاد ترسناک است. اما ، برای مشاغل ، فرصتی واقعی برای ارائه فعالانه نام تجاری خود در مقابل این مشتریان در دنیای دیجیتالی امروز است. این دقیقاً همان جایی است که یک استراتژی بازاریابی دیجیتال اجرا می شود. الیسا هادسون ، مدیر ارشد بازاریابی HubSpot برای استرالیا و نیوزیلند توضیح می دهد: “استراتژی بازاریابی دیجیتال، مجموعه اقدامات است که به شما کمک می کند تا از طریق کانال های بازاریابی آنلاین به اهداف شرکت خود برسید.” در این مقاله قصد داریم تا در مورد یکی از مؤثرترین استراتژی ها، یعنی ایمیل مارکتینگ صحبت کنیم.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل از دیرباز بوده و هنوز هم به عنوان یکی از مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی وجود دارد. ایمیل مارکتینگ یک مهارت محبوب بازاریابی دیجیتال است زیرا بسیار متنوع است. می تواند برای راهنمایی کردن ، تعامل با مشتری هایی که خیلی وقت است سری به سایت شما نزدند ، ایجاد وفاداری و موارد دیگر استفاده شود. شما می توانید محتوای مفید ، به روز رسانی های مهم ، معاملات اختصاصی ، دعوت از رویدادها، تخفیفها و جشنواره ها … را از طریق ایمیل ارسال کنید.

اهمیت ایمیل مارکتینگ و تاثیرش بر ROI

بازاریابی از طریق ایمیل از تمام استراتژی های بازاریابی آنلاین ، از جمله SEO ، PPC و بازاریابی محتوا پیشی می گیرد! استراتژی ایمیل مارکتینگ بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی است. ایمیل مقرون به صرفه ترین روش تبلیغ محصولات شما ، برقراری ارتباط با مشتریان و دستیابی به اهداف تجاری شماست. و به طور متوسط ، به ازای هر 1 دلار که برای بازاریابی از طریق ایمیل خرج می کنید، می توانید بازده 51 دلار داشته باشید! بد نیست ، درسته؟ در ادامه ، ما بهترین استراتژی های ایمیل مارکتینگ را به شما آموزش خواهیم داد.

ایمیل مارکتینگ: استراژی‌های بازاریابی دیجیتال

تکنیک‌های ایمیل مارکتینگ

با پیروی از این تکنیک‌ها، بازاریابی از طریق ایمیل به اصلی ترین کانال بازاریابی شما تبدیل خواهد شد و به اهمیت آن پی خواهید برد.

. پیام خود را شخصی سازی کنید

وقتی می گوییم بازاریابی از طریق ایمیل شخصی سازی شده ، منظور ما این نیست که شما برای تک تک مشترکان یک ایمیل جداگانه ارسال کنید. شخصی سازی به این معنی است که شما از اطلاعات مشتری برای ایجاد پیام شخصی استفاده می کنید.

استفاده از اسم کاربر در ایمیل

مثلا در ایمیلی که به مشتری میدهید به جای نوشتن “مشتری گرامی” اسم فرد را بنویسید: “استیون عزیز“. یک مطالعه توسط Experian نشان داد که نرخ فروش از طریق ایمیل های شخصی سازی شده، 6 برابر بیشتر است! اگر بخواهیم خیلی دقیق آمار بدهیم، جدیدترین تحقیقات نشان داد که ایمیل مارکتینگ به ازای هر ایمیل 0.08 دلار کسب درآمد دارد. ممکن است خیلی به نظر نرسد … اما اگر یک کمپین ایمیل برای 500000 مشترک ارسال کنید ، می توانید تا 40000 دلار درآمد کسب کنید. تازه اگر ایمیل خود را شخصی سازی هم کنید که 6برابر این مبلغ را خواهید داشت.

از آدرس ایمیلِ پاسخ(reply-to) واقعی استفاده کنید

برای موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ خود، از ادرس ایمیل هایی استفاده کنید که مشتری قابلیت پاسخگوی به شما را داشته باشد. این کار به شما و ایمیلی که فرستادید اعتبار میدهد.(از ایمیلهایی مثل donotreply@example.com استفاده نکنید). شما به درگیر شدن مشتری با پیامتان احتیاج دارید، پس امکان پاسخوگی و تعامل را از او نگیرید، چرا که کاری بسیار بی خردانه خواهد بود.

از امضای ایمیل واقعی خود استفاده کنید

درست مثل استفاده از آدرس ایمیل پاسخ واقعی ، شما می خواهید از اطلاعات تماس واقعی در ایمیل استفاده کنید. بهترین راه برای انجام این کار درج اطلاعات تماس در امضای ایمیل است. فرصت دادن به خوانندگان برای برقراری ارتباط با شما یا ارتباط آنلاین با شما راهی عالی ایجاد رابطه با آنها است.

. مشترکین خود را تقسیم بندی کنید

وقتی پایگاه داده خود را تقسیم بندی می کنید ، فعالیت های ایمیل شما بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد. بیایید نگاهی به مثالی بیندازیم: شما میزبان یک رویداد شبکه ای برای صاحبان مشاغل کوچک واقع در شعاع 20 مایل هستید. چگونه می توانید انتظار داشته باشید بهترین نتیجه را برای رویداد خود کسب کنید؟ پاسخ تقسیم بندی است.

بهترین راه برای جلب مشارکت صاحبان مشاغل کوچک در رویداد شما ایجاد بخشی از افرادی است که خود را به عنوان صاحب مشاغل کوچک معرفی می کنند . و در 20 مایلی رویداد شما زندگی می کنند. سپس دعوت نامه خود را از طریق ایمیل برای آنها ارسال کنید. قسمت تقسیم بندی ساده است و از طریق نرم افزار CRM به راحتی قابل انجام است. این را با ارسال یک ایمیل به کل پایگاه داده خود ، با مشترکین پخش شده در سراسر کشور (یا قاره) مقایسه کنید. دریافت ایمیلی که شما را به رویدادی که در آن سوی دنیا واقع شده است دعوت کند چقدر آزار دهنده است؟ قطعاً خیلی آزار دهنده خواهد بود!

تقسیم بندی براساس صنعت

آیا خدمات و کالاهایی را به مشاغل یا مصرف کنندگان ارائه می دهید؟ دانستن صنعت مشترکین راهی عالی برای تقسیم بندی کمپین های ایمیل شماست. به عنوان مثال، شغل شما فروش قطعات خودرو است. ایمیل مارکتینگ شما در صورتی موفق عمل خواهد کرد که برای کسانی ایمیل ارسال کنید که کارشان در حیطه ی خودرو است.

تقسیم بندی براساس اندازه شرکت

این مورد به عنوان بازاریابی مبتنی بر حساب (account-based)شناخته می شود. تقسیم بندی کمپین های ایمیل بر اساس اندازه شرکت یا درآمد سالانه راهی عالی برای افزایش نرخ پاسخ است. یک کسب و کار کوچک که 5 نفر استخدام می کند به احتمال زیاد برای بزرگترین کنفرانس صنعت در سال آماده نیست. در حالی که شغلی که 750 نفر را در آن استخدام می کند ، مناسب تر است.

. ارسال ایمیل‌های بهینه شده برای موبایل

در سال 2012 ، 27٪ از کل ایمیل های بازاریابی از طریق دستگاه تلفن همراه باز شده است. تا سال 2014 ، این تعداد به 42٪ افزایش یافت. اکنون به 61٪ می رسد!خیلی آمار بالایی است!

ایمیل مارکتینگ: استراژی‌های بازاریابی دیجیتال

به محض بیدار شدن از خواب چه می کنید؟ اگر مثل من هستید ، حدس می زنم که تلفنتان را کنار تخت میگذارید. اولین کاری که هر روز صبح انجام می دهید، بررسی تلفن همراه است. تماس ها ، پیام ها و بله، حدس زده اید ، ایمیل … 50٪ از ما این کار را می کنیم. پس وقتی اغلب مردم ایمیلهایشان را از گوشی چک میکنند، باید ایمیل ها را برای موبایل بهینه کنید! وگرنه قطعا با شکست مواجه خواهید شد!

تحقیقات ایمیل مارکتینگ نشان داد که 20٪ از فعالیت های ایمیل برای موبایل بهینه نشده است. وقتی کمپین های ایمیل برای موبایل بهینه می شوند ، درآمد زیادی کسب می کنند! به گفته Yesmail ، متوسط درآمد هر ایمیل موبایل 0.40 دلار است. این میزان بیش از 4 برابر کلیک ایمیل دسک تاپ است. 55٪ از کاربران تلفن های هوشمند پس از دریافت ایمیل تبلیغاتی تلفن همراه حداقل یک خرید انجام داده اند. علاوه بر این ، یک مطالعه توسط Flexmail نشان داد که 36 درصد از شرکت های B2B که فعالیت های ایمیل خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کرده اند ، بهبود کلی عملکرد ایمیل خود را دیده اند.

برای ایتکه بازاریابی قدرتمندتری از طریق ایمیل مارکتینگ داشته باشید، مقاله 13تجربه از قدرتمندترین نکات در ایمیل مارکتینگ و جلوگیری از اسپم شدن ایمیل را بخوانید.

سخن آخر

بازاریابی از طریق ایمیل همچنان هم نتیجه می دهد. اما یادتان باشد ایمیل مارکتینگ، تکامل یافته است. دیگر به سادگی ارسال ایمیل یکسان برای همه نیست. وقت آن است که استراتژی بازاریابی ایمیل خود را به روز کنید. اکنون ، شما باید پیام های هدفمند ارسال کنید. پیام هایی که برای چندین دستگاه شخصی سازی شده و بهینه شده اند. روند به سرعت تغییر می کند. آنچه که 12 ماه پیش جواب میداد، ممکن است امروز موفقیت آمیز نباشد. اگر این تغییرات جدید را در استراتژی بازاریابی ایمیل خود اعمال کنید، عملکرد کمپین شما بهبود می یابد و رشد کسب و کار شما ادامه خواهد یافت.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.