بررسی تبلیغ و بیلبورد کاریزما: کپی رایت ضعیف و مخاطب گریز بازاریابی دیجیتال

بررسی تبلیغ و بیلبورد کاریزما: کپی رایت ضعیف و مخاطب گریز

یکی از بخش های مهم مارکتینگ، کپی رایت نویسی است. کپی رایت برای بخش های مختلفی استفاده می شود که در زمینه تبلیغ تاثیر ان به عینه دیده می شود. شاید شما تبلیغ شرکت مشاوره بورسی کاریزما را دیده باشید. در جای جای شهر تهران بیلبورد های ان دیده می شود اما متن تبلیغ ان واقعا ضعیف و مخاطب گریز است.

متن تبلیغ کاریزما این جمله است:

بورس دیگر ضرر ندارد!

در ادامه به بررسی کامل این بیلبورد و ضرری که این بیلبورد برای این شرکت به همراه داشته است، خواهیم پرداخت. با ایران وبر همراه باشید.

بررسی روانشناسی متن بیلبورد

“بورس دیگر ضرر ندارد!” جمله به کل بدی است. حتی اگر در سال های گذشته پول بسیاری از شهروندان از طریق بورس از بین نرفته بود نیز جمله خوبی نبود و تاثیر منفی در ذهن مخاطب داشت و باعث نمی شد که وارد بورس شود. اما وضعیت در حال حاضر بسیار بد تر از یک وضعیت نرمال است.

در چندین سال گذشته بورس ایران پول بسیاری از ایرانیان را نزدیک به ۷۰ الی ۸۰ درصد ضرر تحویلشان داده است. در این وضعیت یک جمله منفی این افراد را به بورس بازخواهد گرداند؟ خیر! اما نکته بد این تبلیغ این است که این برند یعنی کاریزما ، با این تبلیغ نفرتی را که از بورس ایران برای مشتریان و مردم باقی مانده را به برند خود منتقل کرده است.

این شرکت هزینه زیادی بابت اجاره این بیلبورد ها در سطح شهر انجام داده است و نتیجه ی این امر چیست؟ این است که نفرت بیشتر برای خود خریداری کرده است.

هزینه بیلبورد کاریزما

این بیلبورد حداقل در شهر تهران در بزرگراه های همت و حکیم و در شمال تهران نیز به نمایش گذاشته شد. هزینه حداقل این بیلیورد ها بسته به تعدادشان متفاوت است اما حداقل ۱۰ میلیارد هزینه اجاره بدون هزینه های دیگر را باید در نظر گرفت.

حال سوال اینجاست که این شرکت نمی توانست با ۱۰ درصد این هزینه یک تیم تبلیغاتی و مارکتینگ خوب جذب کند. یا حتی از شرکت های این زمینه مشاوره دریافت کند؟

حتی می توانست با دوره دیجیتال مارکتینگ هم به راحتی این موضوع را درک کنند و از این ضرر و تاثیر منفی جلوگیری کنند. بخش مهم از مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ، روانشناسی است. ما در دوره رایگان و پیشرفته دیجیتال مارکتینگ نیز این مورد را به خوبی بررسی می کنیم. در صورتی که شما نیاز به حداقل دانش مارکتینگ دارید می توانید از دوره رایگان ما استفاده کنید.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.