تبلیغ برگرکینگ | از گندیدن برگر محبوب تا انتقال پیام بازاریابی دیجیتال

تبلیغ برگرکینگ | از گندیدن برگر محبوب تا انتقال پیام

رکورد بحث برانگیزترین ایده ها در تبلیغات با اختلاف در مشت برگرکینگ است. در بخش جنگ تبلیغاتی دیدید که چگونه تبلیغ برگر کینگ، برند رقیب را با خاک یکسان کرد. اما خارج از میدان جنگ نیز برگرکینگ بیکار ننشسته است.

آنچه در این مقاله خواهید خواند :

همبرگر گندیده

شاید کمی عجیب باشد، کمی نه! خیلی عجیب است که برند معروفی چون برگر کینگ، یک ویدئوی تبلیغاتی به اسم “Moldy Whopper” درست کند. همه ی برندهای غذایی، تصاویری از تمیزی و تر تازگی محصولاتشان منتشر میکنند و دائماً پوز زیبایی اش را میدهند. اما این بار برگرکینگ با این حرکت تعجب همگان را برانگیخت. با انتشار تصویری مشمئز کننده در یک لحظه حس نفرت و چندش را با حس عشق و علاقه به برگر محبوبش جایگرین کرد.

اما پشت همین ایده ی مشمئزکننده، یک کمپین تبلیغاتی در 5 سال فکر کردند تا به همچین چیزی رسیدند. آژانس تبلیغاتی ingo در سوئد، Publicis Bucharest و دیوید میامی که معرف حضور شما هست کمپین این تبلیغ برگرکینگ را تشکیل میداند. حالا چرا این برند باید بیاید و تصویر برگر محبوبش، یعنی واپرِ نازنین را در حال گندیدن در معرض دیده ی عموم قرار دهد؟ این کار ممکن است حتی نیمی از مشتریانش را از او بگیرد!

باید بگوییم که برگرکینگ و آن 3 آژانس تبلیغات معروف در آمریکا از من و شما خیلی عاقل تر هستند. بیکار هم نبودند که 3سال زمان صرف کنند تا چنین ایده ای ضد و نقیض را بی دلیل منتشر کنند.

پیام نهفته در تبلیغ برگرکینگ

هدف از این تبلیغ، اثبات این بود که برگرکینگ هیچگونه موادنگهدارنده ای در محصولاتش استفاده نمیکند. به همین دلیل است که آن واپر برگر در تصویر به مرور زمان فاسد میشود. این پیام در آخر ویدئوی مذکور نوشته شده بود: “زیبایی استفاده نکردن از مواد نگهدارنده”. “the beauty of no artificial preservatives ”

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.