تبلیغ بستنی دومینو (به دلیل جنسی تشخیص داده شدن)نیامده از پیج دومینو حذف شد! ویدئو

تبلیغ بستنی دومینو (به دلیل جنسی تشخیص داده شدن)نیامده از پیج دومینو حذف شد!

به تازگی دومینو یک تبلیغ در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. در این یک خانم با یک ماشین به بیرون شهر می روند.

به گونه ای این تبلیغ طراحی شده که به نظر با یک فرد دیگر در حال رفتن به گردش است. پس از رسیدن به مقصد مشخص می شود که از ابتدا به انجا به بستنی نگاه می کرده است. پس از ان بستنی را می خورد.

حال سوال اینجاست واقعا جنسی خوانده شدن این تبلیغ درست است یا خیر؟

واقعیت این است که به دور از هر گونه جهت گیری باید قبول داشته باشیم که حتی تبلیغ دهندگان و شرکت دومینو بر این که از یک مسئله جنسی استفاده کنند، واقف هستند. این چیزی است که در بسیاری از تبلیغات خارجی و حتی ایرانی دیده می شود. کلیشه های جنسی باعث وایرال شدن می شود و همانطور که در مقاله Buzz مارکتینگ توضیح داده شد.

سوال دوم: آیا باید اینگونه تبلیغات حذف شوند؟

این ذهنیت جامعه است که مفهوم این ویدئو را تکمیل می کند. اگه ذهنیت جامعه این گونه بود که با یک دوست همجنس هم می توان به مسافرت رفت و … اصلا مشکل حذف این ویدئو دیده نمی شد. پس به جای این که این تبلیغ حذف شود باید بر روی جامعه کار کرد و اینگونه پاک کردن صورت مسئله و تبلیغاتی که با فکر تیم طراحی ان ایجاد شده است، اولین و راحت ترین کار هست و خواهد بود.

سوال سوم : ایا این ویدئو دیده نشد؟

سوال بعدی که وجود دارد این است که ایا تبلیغ بستنی دومینو دیده نشد؟ ایا دومینو به هدف خود نرسید؟ این مورد را باید از این نظر بررسی کرد که دومینو چه میزان مخاطب را هدف قرار داده و چه تعداد به دست اورده است. با این موضوع حذف، این ویدئو بیشتر از قبل دیده شد. باید اعتراف کنم که من حتی در مرتبه اول که این ویدئو را در روز انتشار مشاهد کردم، نظرم را جلب نکرد.

اما با حذف این ویدئو، مجدد ان را دیدم. خب حالا به نظر من خود ویدئو با توجه به طولانی بودن و … به هیچ عنوان مخاطب را درگیری نمی کرد. اما همین حذف باعث شد که معروف شود.

سوال چهارم: ایا حذف این تبلیغ یک طرح برنامه ریزی شده بود؟

خدا می داند اما باید گفت که حذف ان بر وایرال شدن ان تاثیر مثبت داشت و بدون حذف شاید به دید یک تبلیغ در شبکه های اجتماعی دیده می شد و اصلا توجه کاربران را به خود جلب نمی کرد.

سوال پنجم: این روش همانند کار امرسان با لیلا حاتمی بود؟

به نظر من روش و نتیجه وایرال شدن بوده است. چه در این ویدئو و چه در ویدئو امرسان اما همانطور که در بررسی تبلیغ امرسان بیان شد، وایرال شدن به چه بهایی. البته بستنی دومینو، روش خوبی استفاده کرده است.

دیدگاه ها

    سعید کاووسی

    19 مهر 1400 در 9:58 ب.ظ

    عالیه تبلیغ

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.