چگونه شعار تبلیغاتی موثری بسازیم؟ | اسلوگان تبلیغاتی بازاریابی دیجیتال

چگونه شعار تبلیغاتی موثری بسازیم؟ | اسلوگان تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی چیست؟

از دیگر نکات مهم در بحث دیجیتال مارکتینگ، انتخاب شعار تبلیغاتی است. شعار تبلیغاتی یا اسلوگان یک عبارت کوتاه است. این عبارت بخشی ذاتی از هویت برند شماست که خدمت یا ویژگی بارز برندتان را بولد میکند. اسلوگان در واقع رکن تبلیغ محسوب میشود و تبلیغ بدون اسلوگان تاثیر چندانی نخواهد داشت. این عبارت هر هوشمندانه تر طراحی شود، در ذهن مخاطبان ماناتر خواهد بود.

به طور معمول، اسلوگان از 5کلمه یا کمتر تشکیل میشود. یک شعار خوب باید کاربردی و به دور از پیچیدگی باشد. شعار مؤثر حتی میتواند وارد بخشی از فرهنگ جامعه شود. تبلیغ محصولات لبنی پاک را یادتان است؟ “پاک یادت نره!” این شعار سالها بین در فرهنگ و زبان مردم نفوذ کرده بود.

به یاد داشته باشید که یک شعار خوب فرصتی است که شما می توانید خود را متمایز کرده و بر خاص بودن خود تأکید کنید. ما هر روز صدها ترفند تبلیغاتی را می بینیم و می شنویم ، بنابراین برجسته بودن کار ساده ای نیست. شما باید سخت کار کنید تا مورد توجه واقع شوید.ما در این مقاله چند روش برای انتخاب اسلوگان مناسب برای برندتان ارائه خواهیم داد. همراه ما باشید.

چگونه شعار تبلیغاتی مؤثری بسازیم؟

شعارتان را با لوگو جفت کنید

در ابتدا برای تأثیر بیشتر ، شعار خود را با یک لوگو قدرتمند جفت کنید. قبل از شروع به جستجوی شعار تبلیغاتی ، نمادی هوشمند برای نشان دادن نام تجاری خود طراحی کنید. در حالت ایده آل ، شما به طور همزمان روی یک شعار و لوگو کار خواهید کرد تا ترکیبی منسجم و متعادل ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که لوگو و شعار شما مکمل یکدیگر بوده و داستانی منسجم را روایت می کند.

برندهای بزرگ از تغییر نمی ترسند. اگر شعار شما متناسب نیست، آن را تغییر دهید. حتی اگر نیاز میبینید که لوگوی شما، دیگر جوابگو نیست، آن را اصلاح کنید. این یک فرایند اساسی است که به حفظ ارتباط و رقابت شرکت شما کمک می کند.

شعار ساده انتخاب کنید

چگونه شعار تبلیغاتی مؤثری بسازیم؟ | اسلوگان تبلیغاتی

برای موفقیت باید شعار تبلیغاتی تان به دور از پیچیدگی باشد. سادگی باعث میشود تا اسلوگان سریع در ذهن مخاطب طنین انداز شود. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا تأثیر بگذارید. پس از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید.

عبارت را تا تا حد ممکن کوتاه کنید. از کلمات پیچیده و گیج کننده ای که ممکن است مخاطب شما را درگیر فهمیدن شعار شما کند بپرهیزید. در حالت ایده آل ، شعار شما شامل یک جمله کوتاه خواهد بود. شعار “just do it” توسط نایک یک نمونه ایده آل است. این یک پیام فوق العاده الهام بخش است که در همه ی فرهنگ ها به خوبی جواب میدهد.

صادق باشید و بیش از حد از خودتان تعریف نکنید

دقت کنید که صداقت نقش اصلی را در برندسازی دارد. شما به عنوان صاحب کسب و کار، مطمئن هستید که بهترینِ صنفتان هستید. اما نیازی نیست آنقدرها هم آن را فریاد بزنید. از کلمات طلبکارانه مانند “بهترین” و “نه” و “اولین” دور بپرهیزید. زیرا اول ، اینها کلیشه هایی است که توسط شرکتهای غیرواقعی یا سطح پایین استفاده می شود. دوم ، حتی اگر واقعاً در کاری که انجام می دهید بهترین باشید ، نمی توانید انقدر مستقیم در شعار تبلیغاتی نشانش دهید.

سعی کنید به جای اینکه بگویید بالاترین کیفیت و خدمات را به شما ارائه دهیم، یک جمله ی جایگزین پیدا کنید. میتوانید از استعاره یا کنایه بهره ببرید. به هر حال طوری بنویسید که به وضوح این “تعریف کردن از خود” در جمله تان پیدا نباشد.

فکر میکنید چگونه میتوان این کار را انجام داد؟ یک توصیه به شما: فرض کنید که به جای شعار ، میخواهید پیام تجاری ایجاد کنید. اگر محصول شما بتواند صحبت کند ، به مشتریان شما چه می گوید؟

جامعه ی هدف و مخاطبتان را در نظر بگیرید

به این فکر کنید که مخاطبان برند شما در منطقه خودتان، شهرتان، کشورتان یا در کل جهان هستند؟

اگر نام تجاری خود را در بازارهای بین المللی تبلیغ می کنید ، مطمئن شوید که شعار شما در بین تمام فرهنگ ها جواب میدهد. هنگام ترجمه به زبان های دیگر ، عبارت شما ممکن است منحصر به فرد بودنش را از دست بدهد یا حتی معانی را تغییر دهد. به عنوان مثال KFC را در نظر بگیرید. شعار تند و ناگهانی آن “Finger-lickin ‘good” متناسب با مارکت چین بود. به همین خاطر شاید برای بقیه ی جوامع و فرهنگها کمی مشمئز کننده بود: “انگشتان را بخور”.

به متمایز کردن بردنتان فکر کنید

آیا شما کاری انجام می دهید که هیچ یک از رقبایتان انجام نمی دهند؟ آیا شما با دوچرخه تحویل می دهید؟ شاید کلینیک دندانپزشکی شما هدفش حمایت از افرادی که ترس از دندانپزشکان دارند. به عنوان مثال ، دندانپزشکی Crossoak Family Dentistry راهی هوشمندانه برای تمایز خود بین رقبا یافت. شرکت دندانپزشکی مرغ بزرگی را روی لوگوی خود قرار داد و آن را با شعار “We cater to cowards” جفت کرد. از شعار خود استفاده کنید تا احساسی بی نظیر به شرکت خود بیفزایید. این یک روش مطمئن برای جا انداختن شعار تبلیغاتی شما در ذهن مشتری است.

انتخاب شعار تبلیغاتی ریتمیک و قافیه دار

اگر بتوانید شعاری انتخاب کنید که ریتمیک و قافیه دار باشد، تیر خلاص موفقیت را زده اید. در این صورت، مخاطبان خیلی سریع شعار را حفظ میکنند و ورد زبانشان میشود. مثلاً اسلوگان برندهای ایرانی مثل مهرام: خوشمزه و خوشنام. دلپذیر: خوشمزه و بینظیر. سن ایچ: سن ایچ و دیگر هیچ.

شعار تبلیغاتی چند برند بزرگ

تبلیغات ایرانی

چگونه شعار تبلیغاتی مؤثری بسازیم؟ | اسلوگان تبلیغاتی
  • چی توز : طعم خوش لحظه ها
  • مزمز : هم مزه ی هر لحظه
  • مهرام: خوشمزه و خوشنام
  • کاشی عقیق: کاشی عقیق، انتخاب دقیق

تبلیغات خارجی

  • Just Do It:Nike
  • Think Different: Apple
  • Open Happiness:Coca-Cola
  • Because You’re Worth It :L’Oreal
  • Melts in Your Mouth, Not in Your Hands: M&Ms

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.