گوگل مهلت زمانی mobile first indexing را حذف کرد! + راهنما سئو

گوگل مهلت زمانی mobile first indexing را حذف کرد! + راهنما

mobile-first indexing یا اولویت سایت های ریسپانسیو که از موبایل پشتیبانی می کنند و بهینه شده برای موبایل هستند، یکی از مواردی که گوگل در سئو به ان اهمیت می دهد. به همین دلیل گوگل در گدشته به همه سایت ها فرصت داده بود که تاسپامبر 2020 اقدام به پیاده سازی سایتی مناسب موبایل کنند. اما به بعد از ان این ضرب العجل به مارس 2021 تغییر یافت. اما در حال حاضر این ضرب العجل نیز به پایان رسیده است. اما جان مولر از گوگل، در وبلاگ این شرکت گفته است که گوگل تصمیم گرفته است که این خط زمان را باز بگذارد و همچنان سایت هایی که مشکلات فنی دارند، می توانند به حالت سابق به فعالیت خود ادامه دهند.

mobile-first indexing یا اولویت سایت های موبایلی چیست؟

تا به اینجای کار با خلاصه خبر اشنا شدید. اما mobile-first indexin چیست؟ این سوالی است که بسیاری از سئو کاران نیز در مورد ان تردید دارند و یا ان را نفهمیده اند. این به این معنی است که گوگل با این تغییر با توجه به نتایج موبایلی شما، اقدام به رتبه بندی سایت شما می کند.

البته این مورد شاید کمی اغراق باشد که نتایج موبایلی شما تاثیر بسیاری بر نتایج شما در کامپیوتر و سایر پلتفورم ها داشته باشد، اما مطمئن باشید که تاثیر مثبت خود را خواهد داشت. زیرا با رتبه بندی موبایل بهتر، کلیک های شما بیشتر شده و در نتیجه CTR شما نیز افزایش می یابد. در نهایت نیز رتبه کلی شما بهبود پیدا خواهد کرد.

سایت موبایل فرندلی رتبه شما در گوگل را بهبود می بخشد!

چرا مهلت موبایل فرست برداشته شد؟

طبق گفته گوگل، این مهلت حذف شده است زیرا پس از “تجزیه و تحلیل سایت هایی که هنوز از طریق موبایل ایندکس نشده اند مشخص شد که برخی از این سایت ها به دلیل چالش های مختلف و غیرمنتظره ای که با آن مواجه هستند، هنوز آماده جابجایی نیستند. “

گوگل اضافه کرد که این سایت‌ها با چالش‌های غیرمنتظره‌ ی سختی مواجه بودند و ما می‌خواستیم جدول زمانی آنها را رعایت کنیم. بنابراین باید در مورد این سایت‌ها محتاط بود و تا زمانی که آماده نشدند آنها را جابه‌جا نکرد.

قبلا. گوگل در اوایل ماه مارس، قبل از شروع همه گیری ویروس کرونا در بیشتر نقاط جهان، آخرین مهلت همه سایت‌ها را برای تغییر به فهرست‌سازی موبایل اول سپتامبر 2020 اعلام کرد. در آن زمان، گوگل گفت: “برای ساده شدن کار ها” از سپتامبر 2020 برای وب‌سایت‌ها به موبایل فرست تغییر خواهد کرد.» سپس در جولای 2020، گوگل آن مهلت را بار دیگر به مارس 2021 منتقل کرد.

گوگل در مورد سایت هایی که به mobile first تغییر نیافته اند، گفته است که این سایت ها در حال حرکت هستند. ما به انها اهمیت می دهیم. در صورتی که در گوگل سرچ کنسول ثبت نام کرده باشند، به انها پیام pending نمایش داده خواهد شد و در صورتی که چیزی نمایش داده نشده باشد، مشخص است که هنوز زمان بیشتری برای تغییر زیر ساخت فنی خود دارند.

در صورتی که اماده مهاجرت به mobile first نیستید، مشکل بزرگتری دارید!

جان مولر همچنان اضافه می کند که در صورتی که سایت شما اماده مهاجرت به موبایل اندکس یا همان موبایل فرست نیست، به نظر مشکلات بزرگتری در پلتفورم کلی سایت شما وجود دارد که باید شما ابتدا نگران ان باشید.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.