امنیت پیج اینستاگرام | راهنمای تصویری جلوگیری از هک شدن بازاریابی دیجیتال

امنیت پیج اینستاگرام | راهنمای تصویری جلوگیری از هک شدن

شاید دیده باشید خیلی از پیجهای فالوور بالا و یا حتی سلبریتی ها، در بیوی اینستای خود نوشته اند امنیت پیج: فلانی! اما آیا واقعا سیستم امنیتی اینستا به این صورت است که یک نفر را استخدام کنیم و هزینه های کلان بپردازیم تا آن شخص امنیت پیج اینستاگرام ما را تامین و تضمین کند؟ در این مقاله میخواهیم در مورد همین سوال که “آیا باید برای امنیت پیج اینستاگرام خود به کسی پول بدهیم تا از هکر ها در امان باشیم؟” صحبت خواهیم کرد.

کار کردن با شبکه های اجتماعی و آشنایی با تمام فوت و فن های آن یکی از مباحث مهم در دیجیتال مارکتینگ است. پس اگر امنیت کسب و کار دیجیتالتان برایتان اهمیت دارد حتما این مقاله را بخوانید!

چرا باید به امنیت پیج اینستاگرام خود اهمیت داد؟

ممکن است شما صفحه ای در اینستا داشته باشید و از ان به عنوان پلتفورم کاری و فروش محصولاتتان استفاده میکنید. اگر شما از همان ابتدا به فکر امنیت پیج خود نباشید هزار و یک اتفاق ممکن است پیج شما را از دسترستان خارج کند و هیچ کاری از شما بر نیاید. خیلی مواقع میشنویم فلان پیج با هزاران یا میلیونها فالوور پرید، حذف یا هک شد.

ممکن است شما رمز پیج خود را فراموش کنید، کسی وارد اکانت شما شود و آن را از دسترس شما خارج کند، گوشیتان را عوض کنید و یا هر اتفاق دیگر. در نتیجه باید به امنیت پیج اینستاگرام خود اهمیت بدهید. و این باید از همان ابتدای ورود به این فضا، به سادگی و با اقداماتی در تنظیمات خودِ این نرم افزار انجام شود.

خطر هک شدن آنجایی بیشتر است که هکرها ممکن است با نام و اکانت شما اقدام به کلاهبرداری هایی کنن که نهایتاً شما مقصر و مجرم خواهید بود.

آیا باید برای امنیت پیج اینستاگرام خود به کسی پول بدهیم؟

قطعا نه! متاسفانه عده ای با سو استفاه از بی اطلاعی شما کاربران اینستاگرام از این فضا و زبان انگلیسی میخواهند پولی به جیب بزنند. شما تا به حال در بیوی پیج های خارجی دیده اید که کسی را به عنوان امنیت پیجشان معرفی کرده باشند؟ هرگز!

کافیست یک جستجوی ساده و کمی مطالعه داشته باشید تا بفهمید چگونه باید امنیت پیج اینستاگرام خود را تامین کنید. چه از ابتدا و چه در پروسه بازگردانی پیج خود.

در ادامه ما راه درست این تامین امنیت را که سایت رسمی خودِ اینستاگرام منتشر کرده است، برای شما قرار میدهیم.

مراحل ایمن سازی پیج اینستاگرام برای جلوگیری از هک

امنیت پیج اینستاگرام چند مرحله دارد که توصیه می کنیم همه شما این مراحل را به طور کامل برای امنیت بیشتر حساب خود انجام دهید:

احراز هویت دو مرحله ای (two-factor authentication)

برای احراز هویت دو مرحله ای دو فاکتور یا گزینه پیش رو دارید. 1-کد از طریق اس ام اس برای شما ارسال شود 2- کد را از طریق یک برنامه احراز هویت مانند Duo Mobile یا Google Authentication برای شما ارسال شود. (البته جدیداً امکان ارسال کد به واتساپ کاربران هم فراهم شده است). این یعنی اینکه برای هر بار ورود به اکانت، (در صورت خارج شدن- log out، فراموشی رمز، تعویض گوشی و یا ورود با دستگاههای دیگر) باید این کد یک بار مصرف را وارد کنید. به این ترتیب دست هکر ها از پیج شما کوتاه خواهد شد. مراحل فعال سازی را در تصویر زیر میبینید:

1-ابتدا بخش احزار هویت را به صورت زیر پیدا کنید:

امنیت پیج اینستاگرام | راهنمایی تصویری جلوگیری از هک شدن

2- سپس امنیت با اس ام اس را فعال کنید. شما قبلا شماره همراه خود را وارد کرده اید. پس کد را برای همان شماره ارسال میکند. کد دریافتی را وارد میکنید و next را میزنید.

(در پایین دکمه next میبینید که دو گزینه نوشته شده است. سمت چپ ارسال مجدد کد تایید است. سمت راست هم برای تغییر شماره و ازسال کد به شماره جدید است. )

امنیت پیج اینستاگرام | راهنمایی تصویری جلوگیری از هک شدن

راهنمای وارد کردن شماره تماس در اینستاگرام

اگر شما در ابتدای ساخت اکانت، شماره تلفن خود را وارد نکرده اید از این طریق اقدام کنید:

1- وارد صفحه پروفایل خود شوید

2- edit profile را که در مستطیل قرار گرفته است انتخاب کنید

3- گزینه آخر personal information settings را انتخاب کنید

4-در بخش phone شماره تماس خود را وارد کنید

فعال کردن درخواست ورود (Login Request)

هنگامی که احراز هویت دو مرحله ای را در اینستاگرام تنظیم می کنید، هر زمان که شخصی بخواهد از طریق دستگاه یا مرورگر وب وارد حساب شما شود، هشدار دریافت می کنید. این هشدارها به شما می گوید کدام دستگاه از کدام منطقه جغرافیایی سعی کرده است وارد پیج شما شود.

امنیت پیج اینستاگرام | راهنمایی تصویری جلوگیری از هک شدن

شما می توانید درخواست دستگاه های قبلاً وارد شده را تأیید یا رد کنید. همچنین می توانید لیست دستگاه هایی را که اخیراً در هر زمان به حساب Instagram شما وارد شده اند، در بخش “تنظیمات” ، “امنیت” ، “فعالیت ورود” مشاهده کنید. اگر ورود اخیر را تایید نمیکنید، می توانید از آن مکان یا دستگاه خارج شوید و به ما اطلاع دهید که آن “ورود به سیستم” شما نبودید.

ایمیل و شماره تلفن خود را آپدیت کنید

مطمئن شوید که ایمیل و شماره تلفن های مرتبط با دستگاه شما به روز هستند. به این ترتیب اگر اتفاقی برای حساب شما بیفتد، اینستاگرام به شما خبر میدهد. این مراحل به شما امکان می دهد حساب خود را بازیابی کنید حتی اگر اطلاعات شما توسط هکر تغییر کرده باشد.

امنیت پیج اینستاگرام | راهنمایی تصویری جلوگیری از هک شدن

اینستاگرام هرکز به شما دایرکت مسج نمیدهد

اخیراً شاهد افزایش حساب های مخربی که به عنوان اینستاگرام به کاربران دایرکت میدهند بوده ایم. آنها سعی می کنند به اطلاعات حساس مانند رمزهای حساب دسترسی داشته باشند.

آنها ممکن است به شما بگویند که “حساب شما در معرض مسدود شدن است”. “شما سیاست های ما را در مورد مالکیت معنوی نقض می کنید” یا “عکس های شما در جاهای دیگر به اشتراک گذاشته می شود”. این پیام ها اغلب کلاهبرداری هستند.

امنیت پیج اینستاگرام | راهنمایی تصویری جلوگیری از هک شدن

اینستاگرام هرگز برای شما DM (دایرکت) ارسال نمی کند. اگر اینستاگرام می خواهد در مورد حساب شما،درون خودِ برنامه با شما تماس بگیرد، این کار را از طریق برگه «ایمیل ها از اینستاگرام» در تنظیمات شما انجام می دهد. این تنها مکانی است که می توانید ارتباط مستقیم و معتبر از اینستا در برنامه پیدا کنید.

محتوا یا حساب های مشکوک را به اینستاگرام گزارش کنید

اینستاگرام همیشه فناوری خود را برای مقابله با روندها و تکنیک های جدیدی که ممکن است هکرها و حسابهای جعلی استفاده کنند، بهبود می بخشد. اما شما همچنین می توانید با ضربه زدن روی سه نقطه بالای یک پست، اکانتهای مشکوک گزارش دهید.

امنیت پیج اینستاگرام | راهنمایی تصویری جلوگیری از هک شدن

هوشیار باشید و هکر ها را شناسایی کنید

حساب هایی که دیگران را جعل هویت می کنند، از وضعیت تأیید آنها برای هک و هدف قرار دادن افراد استفاده می کنند. یا به طور کلی رفتارهای ناخواسته انجام می دهند با این امید که افراد را در اینستاگرام گمراه کنند و به این ترتیب قوانین اینستاگرام را نقض می کنند. مثلاً پیج های فیکی که برای سلبریتی ها یا افراد معروف زده میشود…

ساده ترین و اصلی ترین راهی که میتوانید امنیت پیج اینستاگرام خود را تامین کنید همین موارد است که گفته شد. هیچ کسی کاری فراتر از این برای پیج شما نخواهد کرد. پس لازم نیست ریالی بابت این امر به کسی پرداخت کنید. مواظب سودجویان و کلاه برداران باشید و اطلاعات حساب خود را به هیچ کسی ندهید.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.