10 روش بهینه سازی لندینگ پیج  (صفحه فرود) برای تبلیغات گوگل و دیجیتال مارکتینگ بازاریابی دیجیتال

10 روش بهینه سازی لندینگ پیج (صفحه فرود) برای تبلیغات گوگل و دیجیتال مارکتینگ

لندینگ پیج بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ است. طراحی یک لندینگ پیج می تواند بسیار در بازدهی کمپین تبلیغاتی شما یا ROI ان تاثیر گذار باشد. در کنار ان نیز باعث کاهش هزینه تبلیغات شما خواهد شد. انچه که از لندینگ پیج در اکثر مواقع انتظار داریم، هدایت مناسب مشتری به محصول و با بیان ویژگی خاص محصول خود و یا دریافت اطلاعات مشتری به روشی خاص است.

بهینه سازی لندینگ پیج به شما کمک می کند که به نتایج زیر برسید:

  • CR بیشتری داشته باشید
  • هزینه کمتری در تبلیغات گوگل پرداخت کنید
  • جایگاه بالاتری نسبت به رقبای خود در گوگل داشته باشید

لندینگ پیج در کسب و کار سنتی مانند چیست؟

خب برای واضح تر بیان کردن لندینگ پیج، به مقایسه با یک کسب و کار سنتی و کسب و کار انلاین می پردازیم. شما برای خرید لباس به یک بازار می روید و در بازار مغازه های مختلفی مشاهده می کنید. آنچه شما را برای ورود به یک مغازه ترغیب می کند چیست؟ قطعا ویترین فروشگاه است. در صورتی که یک فروشگاه بهترین اجناس را داشته باشد اما در ویترین خود از اجناس قدیمی استفاده کنید و جذاب نباشد، آیا باعث می شود که شما وارد آن مغازه شود. قطعا جواب خیر است!

لندینگ پیج هم برای کسب و کار شما، مانند ویترین شما برای کسی که وارد سایت شما می شود. این ویترین باید به خوبی چیده شده باشد و ویژگی هایی داشته باشد که شما بتوانید بیشترین بازدهی یا CR را داشته باشید.

نرخ تبدیل لندینگ پیج برای کسب و کار خود را بدانید!

نرخ تبدیل به درصد تبدیل مشاهده کنندگان صفحه به خریدار یا سرنخ گفته می شود. که برای اطلاعات کامل”CRO چیست؟ راهنمای کامل عملی افزایش نرخ تبدیل یا CRO” را مشاهده کنید.

در این نمودار نرخ تقریبی تبدیل کسب و کار شما امده است که می توانید مشاهده کنید:

نرخ تبدیل لندینگ پیج برای کسب و کار خود را بدانید!

شما با دانستن این نرخ تبدیل می توانید میزان بهبود لندینگ پیج خود را بدانید. در صورتی که در بهبود نرخ تبدیل و محاسبه مشکل دارید می توانید با بخش دیجیتال مارکتینگ ایران وبر تماس برقرار کنید.

در لندینگ پیج از چه چیزی دوری کنیم؟

ابتدا باید دانید که چه کاری خط قرمز لندینگ پیج است و ان را انجام ندهید. لندینگ پیج نباید همه اطلاعات سایت شما را در خود جای داده باشد. لندینگ پیج با توجه به کمپین تبلیغات و هدف شما باید شمال یک محصول یا خدمات باشد و به خوبی CTA مناسب را داشته باشد.

کاربر را گیج نکنید

نکات باید برای لندینگ پیج خوب انجام دهید!

برای داشتن یک لندینگ پیج خوب باید نکاتی را رعایت کنیم و به هیچ عنوان از این نکات گذر نکنیم و بی توجه نباشیم.

1.تبلیغ و لندینگ پیج شما در راستای هم باشند!

تبلیع و لندینگ پیج شما باید در راستای هم باشند. شعار شما در تبلیغ باید مثل لندینگ پیج شما باشد تا بتوایند از فرار کاربر جلوگیری کنید. شاید شما هم بسیاری از سایت ها را مشاهده کرده اید که لینک های مختلف را جمع اوری می کنند و یک صفحه با کلید واژه خاص ایجاد می کنند.

شما به محض ورود به این صفحه چه کاری انجام می دهید؟ سریعا صفحه را می بندید. چرا؟ زیرا می دانید که این صفحه یک صفحه فیک و جعلی است. حال در تلیغات و لندینگ پیج هم به این گونه است. شما در صورتی که شعار و هدف شما در متن تبلیغ و صفحه لندینگ پیج شما یکی نباشد کاربر سریع مرورگر را می بندد و شما هزینه تبلیغ را فقط پرداخت می کنید.

یک مثال ساده در این مورد این است که شما مغازه فروش لباس هستید و در ویترین خود کشف قرار داده اید. کاربری که به دنبال کفش اسپورت هست، وارد مغازه می شود اما شما کفشی ندارید و سریعا از مغازه خارج می شود.

2. منوی بالای صفحه یا navigation برای لندینگ پیج سم است سم!

ما در بخش دیجیتال مارکتینگ با بسیاری رو به روی می شویم که لندینگ پیج را همانند سایت اصلی خود طراحی می کنند یا درخواست طراحی می دهند. این صفحه های فرود یا لندینگ پیج ها، در واقع لندینگ پیج نیستند و همان سایت هستند. به این مشتریان باید گفت شما اصلا لندینگ پیج طراحی نکنید چون هزینه اضافه تری برای این بخش خرج می کنید.

لینینگ پیج و صفحه فرود صفحه اصلی سایت و نباید باشد!

یکی از بخش های مهم در بهینه سازی لندینگ پیچ این است که نباید منو یا navigation داشته باشد. شما باید هدف خود را مشخص کنید و از CTA مناسب یا فرم مناسب استفاده کنید.

3. اگر می خواهید اطلاعات کاربر دریافت کنید، لطفا نام پدر بزرگ کاربر را نپرسید!

یکی از اهداف در طراحی لندینگ پیج، دریافت اطلاعات مختلف از کاربر است. حال شما با یک لندینگ پیج می خواهید ابا و اجداد کاربر را در بیاورید. قطعا کاربر پنجره را می بندد. کاربران در فضای مجازی بسیار کم طاقت و بی حوصله هستند و باید این مورد را در نظر داشته باشید.

10 روش بهینه سازی لندینگ پیج  (صفحه فرود) برای تبلیغات گوگل و دیجیتال مارکتینگ

بنابراین فقط یک الی دو مورد از اطلاعات مورد نیاز خود را بپرسید. بهترین حالت یک مورد است. ولیکن دریافت اطلاعات را نیز با اصول دیجیتال مارکتینگ انجام دهید و یک دفعه فقط یک فیلد برای ورود ایمیل یا شماره تماس قرار ندهید. کاربر در فضای مجازی، به سختی از خود اطلاعات به سایت های دیگر می دهد.

4. از یک لندینگ پیج برای همه کمپین ها ی خود استفاده نکنید!

یک اشتباه بسیار رایج این است که ، بسیاری از یک لندینگ پیج برای همه تبلیغات خود استفاده می کنند. شما باید مخاطبان خود را برای لندینگ پیج مشخص کنید. برای مثال مخاطبان برخی لندینگ پیج ها شبکه های اجتماعی است. مخاطبین یک سری دیگر از لندینگ پیج ها موتور های جستجو است. پس همه را به یک دید نبینید و برای هر کدام به صورت اختصاصی سرمایه گذاری کنید و تحلیل انجام دهید.

5.در لندینگ پیج از رنگ های متضاد استفاده کنید!

یکی از مواردی که در لندینگ پیج می توانید استفاده کنید، رنگ های متضاد است. رنگ های متضاد می توانند باعث برجسته شدن دکمه های CTA شما شود و در نهایت باعث افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج شما شود.

6. از چند CTA برای صفحه های لندینگ پیج طولانی استفاده کنید!

نکته ی ابتدای این که در لندینگ پیج نکات مهم را قرار دهید! از قرار دادن خدمات جانبی دیگر به شدت پرهیز کنید! بنابر استراتژی تبلیغاتی ممکن است صفحه لندینگ پیج شما طولانی تر شود. به همین دلیل دکمه های call to action یا دکمه هایی که برای خرید یا درامد استفاده می شود را چندین بار تکرار کنید و فقط در بالای صفحه نباشد.

10 روش بهینه سازی لندینگ پیج  (صفحه فرود) برای تبلیغات گوگل و دیجیتال مارکتینگ

7. ادرس خود را در انتهای صفحه قرار دهید

در لندینگ پیج ادرس و اطلاعات تماس خود را در انتهای صفحه قرار دهید. ادرس جزو اطلاعات نهایی است که یک کاربر باید ببینید و این اطلاعات نباید در بالای صفحه قرار گیرد.

8. از تکنیک فومو برای عجله دادن به کاربر استفاده کنید!

یکی از تکنیک های مهمی که می توانید در لندینگ پیج پیاده سازی کنید، تکنیک فومو مارکتینگ است. با استفاده از این تکنیک می توانید افر های محدود ایجاد کنید و صفحه فرود خود را بهینه کنید!

9. نظرات کاربران دیگر را در مورد سرویس خود قرار دهید!

یک از روش ها برای متقاعد کردن کاربران قرار دادن نظر کاربران دیگر از طریق رسانه های اجتماعی با بیان کردن مشخصات دقیق کاربر مورد نظر است. شما با این کار می توانید اعتماد کاربر را به خود جلب کنید.

10. لندینگ پیج خود را به صورت A/B تست کنید!

10 روش بهینه سازی لندینگ پیج  (صفحه فرود) برای تبلیغات گوگل و دیجیتال مارکتینگ

با استفاده از همه نکات مهم ، ممکن است باز یک لندینگ پیج از لندینگ پیج دیگر بهتر باشد. با استفاده از روش های تست دو موردی می توانید بازدهی را بررسی کنید و در نهایت لندینگ پیج بهتر را برای کمپین خود انتخاب کنید.

شما می توانید برای اموزش بخش های دیگر و اصول دیجیتال مارکتینگ به بخش اموزش دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید.

سوالات متداول

موضوعات مرتبط صفحه فرودلندینگ پیج

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.