رنگ سال 2022 در طراحی به همراه کد  |  رنگ سال چگونه انتخاب میشود؟ بازاریابی دیجیتال

رنگ سال 2022 در طراحی به همراه کد | رنگ سال چگونه انتخاب میشود؟

رنگ سال جدید هم توسط شرکت پنتون انتخاب شد. رنگ very peri! رنگی زیبایی از خانواده آبی ها با ترکیبی از بنفش و کمی قرمز. البته اگر از نگاه عامه به آن نگاه کنیم، همان “بنفش! با توجه به اینکه رنگ سال 2022 در طراحی های لوگو و وب سایت بسیار جذاب خواهد شد، قصد داریم نگاهی به انواع پالتها با این رنگ بیندازیم. اما قبل از آن کمی در مورد این رنگ، موسسه پنتون و چگونگی انتخاب رنگ هر سال بیشتر بدانیم!

روند انتخاب رنگ سال

بیش از 50 سال سیستم جهانی شناسایی رنگ و پارادایم تثبیت شده پالت رنگ بود. اما سال 2000 بود که پنتون Pantone شروع به اعلام رنگ سال کرد.

آغاز قرن آغاز روندی بود که با «آبی سرولین-Cerulean Blue» شروع شد، که پنتون آن را با «رنگ آسمان در یک روز آرام» شناسایی کرد.

امروزه رنگ سال پنتون به یک نهاد تبدیل شده است. بسیاری از طراحان در سراسر جهان منتظر اعلام رنگ سال در اواخر سال توسط این نهاد هستند. رنگ سال پنتون روند رنگی را که در دنیای مد، گرافیک و طراحی وب و در بی نهایت محصول شاهد خواهیم بود، تعیین می کند. با این حال، افراد زیادی نمی دانند که چه کسی و چگونه تصمیم می گیرد «رنگ سال» چه باشد.

اعضای نهاد انتخاب رنگ چه کسانی هستند؟

قبل از اینکه به سراغ ظهور رنگ سال 2022 در طراحی برویم، اعضای تصمیم گیرنده ی رنگ سال را بشناسیم!

جلسات انتخاب رنگ سال به صورت فوق سری برگزار میشود. افرای که در عضو این نهاد هستند، همگی برای این تصمیم تحقیقات گسترده و فعالیتهای زیادی انجام میدهند.

چهل کارشناس از سرتاسر جهان در مورد روند انتخاب رنگ سال توسط پنتون تصمیم می گیرند. از جمله آنها Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون. Laurie Pressman، معاون موسسه رنگ پنتون و مشاور رنگ David Shah. آنها برای رسیدن به هدف خود، کار مشاهداتی و تحقیقی سختی را انجام می دهند که فراتر از دنیای هنر و طراحی است.

رنگ سال بر چه اساسی انتخاب میشود؟

رنگ سال پنتون برگرفته از سینما و مد، تغییرات اجتماعی و سیاسی و رویدادهای جهانی است که مناظر بین‌المللی را مشخص می‌کنند. مثلاً «قرمز واقعی» رنگ سال 2002 با هدف نمادین حملات 11 سپتامبر، روزی که جهان را تکان داد، انتخاب شد.

پنتون بیان می‌کند که رنگ سال در واقع «… تصویری رنگی از آنچه در فرهنگ جهانی خود می‌بینیم که بیانگر یک حالت و یک نگرش است.» به عنوان مثال، رنگ‌های سال 2016 برای برابری جنسیتی طراحی شده بودند و گفته می‌شد که «رنگ‌های خوش‌آمدگویی هستند که آرزوی ما برای اطمینان و امنیت را برآورده می‌کنند».

2016 اولین سالی بود که 2رنگ به طور همزمان، رنگ سال انتخاب شده است. بعد از آن هم سال 2021: طوسی و زرد!

انتخاب Greenery توسط پنتون برای سال 2017 ناشی از آشفتگی و استرسی است که در سال 2016 در سراسر جهان احساس شد. از تروریسم گرفته تا بلایای طبیعی و سیاست، سال 2016 اندکی از همه چیز را داشت. رنگ سبز مترادف با بهار، زمان تولد دوباره است.

آیا رنگی که پنتون انتخاب میکند، جدید است؟

رنگ های انتخاب شده توسط پنتون از قبل وجود دارند و ما آنها را در زندگی خود داریم. کاری که متخصصان رنگ انجام می‌دهند این است که جایگاهی را که این رنگ‌ها شایسته آن هستند تشخیص دهند، همچنین به مناطق جدیدی که این رنگ‌ها در آن اعمال می‌شوند، توجه می‌کنند.

یکی دیگر از عناصر تعیین کننده در انتخاب رنگ پنتون سال، نامگذاری آن است. هنگامی که رنگ انتخاب شد، لحظه برچسب گذاری مناسب آن فرا می رسد. یک بار دیگر، این کار مستلزم یک فرآیند تحقیق است. لازم است اطمینان حاصل شود که نام رنگ، احساساتی را که باید، در کسانی که آن را می بینند بیدار کند. همچنین باید این الزامات را در سطح جهانی برآورده کند. رنگ سال پنتون رنگی برای تمام دنیاست.

رنگ سال 2022 و دلایل انتخاب آن

رنگ VERY PERI که ارغوانی رنگ به نظر میرسد، انتخاب رنگ سال 2022 در طراحی، مد، هنر و … شد. رنگ گلهای گیاه periwinkle ! اسمش را هم از همان گرفته اند.

پنتون این رنگ را نمادی از خلاقیت میداند. شماره 17-3938 در کاتالوگ پنتون، Very Peri قرار است حس سرزندگی و نشاط را به همراه داشته باشد.

پنتون در اعلامیه خود گفت: “آمیختن وفاداری و ثبات رنگ آبی با انرژی و هیجان قرمز، سردترین و گرم ترین رنگ، ترکیبی قدرتمند از تازگی را معرفی می کند.”

به گفته پنتون، انتخاب Very Peri همچنین پاسخی بود به بخش رو به رشد حوزه دیجیتال که در آن رنگ هایی مانند این رنگ با درجه ای از فرکانس قابل مشاهده است. بیانیه آن به متاورژن اشاره می کند، عبارتی فراگیر برای جهانی که در آن مرزهای بین دنیای دیجیتال و دنیای فیزیکی کاملاً از بین رفته است. در ماه های اخیر، این اصطلاح توسط فیس بوک و سایر شرکت های فناوری رایج شده است.

کد رنگ سال 2022 در طراحی های مختلف :لوگو، وب، …

از آنجایی که این رنگ بسیار نشاط بخش است، استفاده از آن در طراحی های لوگو و ui اپلیکیشن و سایت بسیار جذاب خواهد شد.

کد هگز این رنگ را می توان به کد 6667AB# دانست و از ان در طراحی های خود همچون لوگو، طراحی سایت استفاده کنید.

برای طراحی بهتر است کد های رنگی همانند یا نزدیک به ان را نیز داشته باشید. که در ادامه برای شما قرار گرفته است:

کد رنگ مشابه کد رنگ مشابه کد رنگ مشابه
#707BB4#7D74AB#5A5B9F

پالت رنگی زیر 4 تایی بوده و رنگ اصلی 6667AB# است و سه رنگ دیگر در جدول زیر قابل مشاهده است.

کد رنگ برای پالت رنگی کد رنگ برای پالت رنگی کد رنگ برای پالت رنگی
#70A38DA3A969##6FA26B

شما می توانید دیگر پالت های رنگی برای طراحی را نیز در پالت های رنگی طراحی ما مشاهده کنید.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.