سئو در web 3 از بین می رود؟ چگونه سئو در web 3 کار می کند؟ سئو

سئو در web 3 از بین می رود؟ چگونه سئو در web 3 کار می کند؟

در حال حاضر web3 یکی از ترند های جهانی وب است. نسل جدید شبکه وب که مبتنی بر بلاکچین است. این نسل جدید که هدف خود را تمرکز زدایی می داند، به غیر از بحث های مالی موارد دیگری را نیز در خود جای می دهد. web3 با این که هنوز در بین سایت ها به صورت عملی و وسیع استفاده نشده است اما بسیاری نگران هستند که سئو در web 3 دستخوش تغییر شود. یا web 3 به کلی سئو سایت را از بین ببرد.

اما همانطور که در سئو چیست؟ بیان شد، در حال حاضر بیشتر هدف سئو موتور جستجوی گوگل است. بنابراین دریافت پاسخ از گوگل می تواند خیال بسیاری را که در این حوزه فعالیت دارند، راحت کند. این سوال از جان مولر از اعضای موتور جستجوی گوگل پرسیده شد.

پاسخ جان مولر در مورد تاثیر web 3 بر سئو

پاسخ جان مولر در مورد سئو در web 3 و تاثیر بر سئو سایت به یک جواب بسنده کرد: نه

پاسخ جان مولر در مورد تاثیر web 3 بر سئو

این به این معنی است که سئو در وب 3 از بین نمی رود و به کلی سئو سایت شما دگرگون نخواهد شد. البته جان مولر به همین “نه” بسنده کرد و پاسخ بیشتری در این مورد ندارد تا به صورت کامل نگرانی پیرامون web 3 برطرف شود.

سوال کامل:

“آیا وب 3.0 سئو سایت را از بین می برد؟ فقط از ترس من این بود که به زودی بیکار می شوم.”

پاسخ جان مولر :

پاسخ جان مولر یک «نه» ساده بود.

پاسخ کاربران ردید به تاثیر وب 3 بر سئو

اما در انجمن ردیت کاربران به صورت کامل به این سوال پاسخ دادند. این پاسخ ها را در ادامه خواهید دید:

پاسخ 1: خیر، زیرا موتورهای جستجو همچنان در وب 3.0 استفاده خواهند شد. هر چیزی که اکنون در اینترنت استفاده می شود، در وب 3.0 خواهد بود. زیرا هنوز جایگزینی برای موتورهای جستجو وجود ندارد. مردم همچنان از یوتیوب در متاورس مانند گوگل استفاده خواهند کرد.

پاسخ 2: وب 3.0 هنوز آن چیزی نیست که در اینده می خواهد باشد. اما من انتظار ندارم که برای آینده نزدیک تأثیر زیادی روی سئو داشته باشد، حتی اگر اصلاً تأثیر بگذارد.
من به وب 3.0 مانند جستجوی صوتی نگاه می کنم – خوب است که داشته باشد، اما تاثیر واقعی بر سئو ندارد – حداقل نه در ابتدا.

پاسخ 3:من مدت زیادی است که در همین زمینه فنی هستم. من دیگر هیچ چیز خاصی را در رزومه خود برای 10 سال اول ذکر نمی کنم. جملات بسیار کلی چون همش منسوخ شده منظور من این است که کارهای فنی که انجام می دهید تکامل خواهند یافت، اما هدف کلی سئو باقی خواهد ماند و ابزارها و فرآیندهای جدیدی خواهد داشت.

پاسخ 4 : فکر می کنم ممکن است متوجه نشوید که برخی ادعا می کنند web3.0 چیست، و من شما را سرزنش نمی کنم – این یک انتقاد نیست.
به نظر من بهترین راه برای جمع بندی آنچه تحت عنوان وب 3 قرار می گیرد: این روشی برای ذخیره، دسترسی و انتقال برخی از انواع اطلاعات با استفاده از “پایگاه های اطلاعاتی عمومی” است.
همانطور که می‌دانید سئو به معنای در دسترس‌تر کردن برخی اطلاعات (مانند محتوا یا فهرست‌های محصولات) و یافتن آسان‌تر آنلاین است.
وب همانطور که می دانید تغییر نخواهد کرد. شما همچنان موتورهای جستجو، بازار، شبکه های اجتماعی، تجارت الکترونیک و غیره خواهید داشت.

پاسخ 5 : به من روشن کنید، چرا وب 3 به این معنی است که مردم دیگر از اینترنت برای جستجوی اطلاعات استفاده نمی کنند؟ آیا موتورهای جستجوی خاص Web 3.0 وجود دارند که ممکن است سلطه گوگل را از بین ببرند؟ اگر وجود دارد، می توان آنها را بهینه سازی کرد؟


اگر وب 3 به این معنی باشد که افراد اطلاعات را متفاوت جستجو می کنند، سئو به احتمال زیاد برای یافتن راهی برای سرمایه گذاری بر روی آن رفتار تکامل خواهد یافت.

جمع بندی

از پاسخ جان مولر می توان با خیال راحت و بدون دلیل دانست که تاثیر نمی گذارد. اما کاربران ردیت نیز به خوبی و کامل این موضوع را پاسخ می دهند. این که ماهیت web 3 چیست و این که اصلا موتور جستجو برای چیست؟ موتور جستجو کمک کننده برای یافتن بهترین نتایج است. حال هر چه وب پیشرفت کند، شاید از نظر فنی اپدیت شود اما ظاهر همان ظاهر است و هدف اصلی ان هم همان هدف باقی خواهد ماند.

موضوعات مرتبط seoweb 3سئو

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.