10 کوتاه کننده لینک معروف با بیشترین قابلیت بازاریابی دیجیتال

10 کوتاه کننده لینک معروف با بیشترین قابلیت

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، کوتاه کننده های URL نقش مهمی را برای بازاریابان دیجیتال ایفا می کنند. یک صفحه خاص در یک وب سایت دارای کاراکترهای بسیار بیشتری نسبت به URL صفحه اصلی است. سایت‌های بزرگ‌تری که دارای چندین بخش هستند، معمولاً URLهای طولانی و غیرقابل استفاده در هر صفحه وب دارند.

زمانی که دیجتال مارکتر ها نیاز به تبلیغ صفحات، مقالات یا بخش‌هایی از وب‌سایت در رسانه‌های اجتماعی دارند، لینک صفحه مشکلی برای بازاریابان می‌شود. پست های چشم نواز و جالب توجه اما داشتن یک لینک طولانی و خام در یک پست ممکن است بسیاری از کاربران را از ادامه روند و ورود به قیف بازاریابی منصرف کند.

خوشبختانه، کوتاه کننده های آدرس اینترنتی به وفور یافت می شوند. این وب سایت ها خدمات کوتاه کردن URL را ارائه می دهند تا لینک ها کوتاه تر شده و کمتر دست و پا گیر شوند. و از آنجایی که ما در عصر دیجیتال هستیم، بسیاری از این وب سایت ها چیزی بیش از خدمات کوتاه کردن لینک ارائه می دهند. یک جستجوی سریع در گوگل نشان می دهد که ده ها کوتاه کننده URL وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید که به شما امکان می دهد پارامتر های مختلفی را ردیابی کنید و پیوندهای کوتاه خود را سفارشی کنید.

ما فهرست طولانی کوتاه‌کننده‌های URL را محدود کرده‌ایم تا وب‌سایت‌هایی را به شما ارائه دهیم که بیشترین قابلیت ها را برای پیوندهای کوتاه شده شما دارند.

چرا از کوتاه کننده لینک یا url استفاده کنیم؟


اکثر افراد – اگر نه همه – لینک های کوتاه را ترجیح می دهند. کوتاه‌کننده‌های URL بیشتر از کوتاه کردن یک پیوند ناکارآمد برای اهداف زیبایی‌شناختی انجام می‌دهند.

  1. محدودیت تعداد کاراکتر در برخی از رسانه های اجتماعی دیگر مشکلی نخواهد داشت.

این واضح ترین مزیت کوتاه کردن لینک های شماست. در حالی که فیس بوک به شما امکان می دهد پست های طولانی تری داشته باشید، دیگران مانند توییتر محدودیت کاراکتر دارند. اما حتی اگر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی پست‌ها یا زیرنویس‌های طولانی‌تری را ارائه می‌کنند، باز هم ایده خوبی است که پیوند خود را کوتاه کنید تا از کپشن‌های دست و پا گیر و نامرتب جلوگیری کنید.

یکی دیگر از مزایای پیوندهای کوتاه شده این است که اشتراک گذاری برای دیگران آسان تر می شود و آگاهی و تعامل شما را افزایش می دهد.

  1. لینک های طولانی را می توان اشتباه تایپ کرد .

کپی کردن و چسباندن ممکن است راه حلی بی عیب و نقص به نظر برسد، اما احتمال شکسته شدن یک لینک طولانی به طور طبیعی زمانی بیشتر می شود که لینک های 100 کاراکتری داشته باشید. با پیوندهای کوتاه، می توانید مطمئن باشید که یا به درستی تایپ کرده اید یا کل طول پیوند را کپی کرده اید. همچنین بررسی صحت پیوندهای کوتاه آسان تر است، به خصوص اگر یک پیوند سفارشی دارید.

  1. پیوندهای کوتاه را می توان برای اهداف برندسازی سفارشی کرد.

بسیاری از کوتاه کننده های URL اکنون پیوندهای کوتاه سفارشی را برای کسانی که مشتاق برندسازی هستند ارائه می دهند. این نشانی‌های اینترنتی سفارشی فرصتی عالی برای کسب‌وکارها هستند تا از طریق پیوندهای خود آگاهی از برند ایجاد کنند. اینها به ویژه برای پست‌هایی که اشتراک‌گذاری در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی را تشویق می‌کنند، خوب عمل می‌کنند. پیوندهای کوتاه شده سفارشی نه تنها پیوندی را که می‌خواهید تبلیغ کنید پخش می‌کند، بلکه نام سفارشی پیوند باعث آگاهی از برند نیز می‌شود.

  1. پیوندهای کوتاهتر اعتبار بیشتری را فراهم می کنند.

تصور کنید با پیوندی مواجه می شوید که تعداد زیادی کاراکتر، کلمه و حروف تصادفی در آن درج شده است. آیا مشکوک به نظر نمی رسد، مانند یک کلاهبرداری فیشینگ یا تلاش برای هک؟ کوتاه کردن لینک‌هایتان باعث می‌شود که آنها امن‌تر و معتبرتر به نظر برسند و شانس شما را برای دریافت کلیک افزایش دهد.

  1. پیگیری عملکرد از طریق لینک های کوتاه شده آسان تر است.

بسیاری از کوتاه‌کننده‌های لینک ابزارهایی را برای کمک به شما در ردیابی و اندازه‌گیری معیارها، که در بازاریابی ضروری است، فراهم می‌کنند. این داده ها به شما این امکان را می دهد که میزان موفقیت یا عدم موفقیت کمپین های خود را بسنجید. این به شما کمک می کند تا به درستی تنظیم کنید تا نتایج بهتری به دست آورید و آنچه را که کار می کند حفظ کنید یا حتی سطح آن را ارتقا دهید.

1. TinyURL

اگر از اوایل دهه ۱۳۸۰ در فضای اینترنت بوده اید، احتمالاً با TinyURL مواجه شده اید که ظاهراً اولین وب سایتی است که خدمات کوتاه کردن لینک را ارائه می دهد.

TinyURL در سال 2002 توسعه یافت، زمانی که کوین گیلبرتسون، خالق آن، گنجاندن پیوندهایی را که ظاهراً بسیار حجیم بودند، در ایمیل‌های وب‌سایت خود دشوار دید.

اگر شما فردی هستید که هر چند وقت یکبار به یک URL کوتاه نیاز دارید، TinyURL ابزار خوبی برای استفاده است. فقط به وب سایت بروید، URL طولانی خود را وارد کنید و یک URL کوچک در چند ثانیه دریافت کنید. برای استفاده از این سرویس، نیازی به ثبت نام برای یک حساب کاربری نیست.

اما اگر خدمات مدیریت پیوند، ردیابی و نظارت و سفارشی‌سازی می‌خواهید، بهتر است برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید. TinyURL یک حساب کاربری رایگان ارائه می دهد – البته با محدودیت. این کوتاه کننده لینک حساب های غیر رایگان نیز دارد که برای ایرانی ها به نظر جالب نیست و هزینه ای بابت ان پرداخت نخواهند کرد. اما قیمت پایه ی ان برای اطلاع ۹.۹۹ دلار است!

2. Bit.ly

یکی دیگر از کوتاه کننده های لینک معروف Bit.ly است. حتی با وجود اینکه TinyURL قبل از آنها آمده است، Bit.ly از اولی پیشی گرفته و مسلماً محبوب ترین کوتاه کننده URL برای بازاریابان است. بدون شک چندین لینک “bit.ly” را در رسانه های اجتماعی دیده اید – برخی از بزرگترین برندهای جهان، مانند دیزنی، ESPN، Buzzfeed و نیویورک تایمز، همه از Bit.ly برای نیازهای کوتاه کردن لینک خود استفاده می کنند. .

محبوبیت Bit.ly بی اساس نیست. وقتی صحبت از ویژگی ها می شود، این کوتاه کننده URL تقریباً آنچه را که هر بازاریاب به آن نیاز دارد ارائه می دهد. مشابه TinyURL، کاربران گاه به گاه فقط می توانند به صفحه اصلی Bit.ly رفته، یک URL طولانی وارد کنند و یک لینک کوتاه شده را در عرض چند ثانیه دریافت کنند. کسانی که به لینک های بیشتر یا ویژگی های بیشتری نیاز دارند می توانند برای یک حساب ثبت نام کنند. قیمت ها از 8 دلار مقرون به صرفه در ماه شروع می شود تا 199 دلار برای حساب های پریمیوم، اما می توانید یک حساب کاربری رایگان یا یک حساب سازمانی با ویژگی های سفارشی نیز دریافت کنید.

مانند سرویس های قبلی نیز ایرانی ها کمترین استفاده از حساب های پولی را خواهند داشت و اصولا بخش رایگان را برای خود در نظر بگیرید.

3. BL.INK

BL.INK که به ویژه برای مشاغل ایجاد شده است، یک ابزار کوتاه کننده URL است که فقط طرح های پولی را ارائه می دهد. قطعاً برای کاربرانی که فقط باید چند تا ده لینک در ماه کوتاه کنند مناسب نیست.

ارزان ترین طرح BL.INK Expert+ است که ماهانه 48 دلار برچسب گذاری شده است. ویژگی هایی که ارائه می دهند متنوع و چشمگیر است. آنها نه تنها مدیریت پیوند معمولی، تجزیه و تحلیل داده ها و سفارشی سازی را مانند Bit.ly و TinyURL ارائه می دهند، بلکه دارای ویژگی های مدیریت دامنه و ادغام با چندین ابزار بازاریابی دیگر نیز هستند.

اگر یک طرح سازمانی سفارشی دریافت کنید، به تمام ابزارهای موجود BL.INK، به علاوه ماژول های اضافی که به طور خاص برای شرکت ها طراحی شده اند، دسترسی خواهید داشت:

  • گزارش لینک خراب
  • گزارش های حسابرسی
  • امنیت حساب پیشرفته
  • در لیست سفید و سیاه
  • لینک های خصوصی


از آنجایی که طرح‌های BL.INK بسیار گران هستند، هر چهار گزینه یک آزمایش رایگان ۲۱ روزه دارند، بنابراین برندها می‌توانند این احساس را داشته باشند که چه طرحی بیشتر برای آنها مناسب است.

4. Ow.ly ارائه شده توسط Hootsuite

Ow.ly ابزار کوتاه کردن لینک Hootsuite است. Ow.ly قبلاً یک کوتاه کننده URL جداگانه بود که می توانست توسط هر کسی استفاده شود، اما Hootsuite تصمیم گرفت برای امنیت بیشتر آن را در یک داشبورد ادغام کند. برای استفاده از کوتاه کننده URL به یک حساب Hootsuite نیاز دارید.

تفاوت بین Ow.ly و سایر کوتاه کننده های لینک در این است که Ow.ly یکی از ابزارهای بسیاری از ویژگی های Hootsuite است، بنابراین از نظر فنی می توان گفت که کوتاه کننده لینک در واقع یکی از ویژگی های پلت فرم مدیریت رسانه های اجتماعی Hootsuite است. اگر در حال حاضر از Hootsuite استفاده می کنید، منطقی است که فقط از Ow.ly برای کوتاه کردن URL های خود به جای انتخاب کوتاه کننده های رایگان دیگر یا ثبت نام برای یک حساب کاربری در یک وب سایت جداگانه استفاده کنید.

قیمت طرح های Hootsuite مشابه با BL.INK است و ارزان ترین گزینه آنها 49 دلار در ماه است. با این حال، شایان ذکر است که Hootsuite یک ابزار همه‌کاره برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی است که شامل مدیریت محتوا، زمان‌بندی پست و تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی است.

برخی از مشتریان Hootsuite عبارتند از Ikea، Allianz، eBay، و Imperial College لندن.

5. Rebrandly

Rebrandly خود را به عنوان ابزار مدیریت لینک برای لینک های مارک دار بازاریابی می کند. آنها در ارائه خدمات کوتاه کردن لینک با استفاده از یک نام دامنه سفارشی تخصص دارند. آنها انواع مختلفی از طرح ها را ارائه می دهند که برای افراد و تیم ها طبقه بندی شده اند. از آنجا که آنها ثبت نام دامنه را نیز ارائه می دهند، می توانید تمام نیازها و پیوندهای دامنه خود را در یک داشبورد مدیریت کنید.

اگر بخواهید سالانه پرداخت کنید، طرح Starter برای افراد با 24 دلار در ماه ارائه می شود. Rebrandly همچنین حساب های رایگان و همچنین طرح های سفارشی را برای شرکت ها ارائه می دهد. ویژگی های حساب های رایگان بسیار خوب است. شما در مجموع 500 لینک مارک دار و 5 نام دامنه سفارشی دریافت می کنید. ابزارهای تجزیه و تحلیل و مدیریت پیوند نیز در دسترس هستند، اگرچه ناگفته نماند که برای برنامه های پرمیوم بیشتر ویژگی های بهتری دریافت می کنید.

Rebrandly نسخه آزمایشی رایگان ندارد. در عوض، در صورتی که از خرید خود راضی نباشید، 30 روز ضمانت بازگشت وجه ارائه می دهند.

6. ClickMeter

ClickMeter به خودی خود یک ارائه دهنده خدمات کوتاه کننده لینک نیست. مانند Ow.ly، کوتاه کننده پیوند فقط یک ویژگی در خدمات ردیابی لینک ClickMeter است.

ClickMeter بیشتر برای آژانس‌ها و تبلیغ‌کنندگانی ایجاد شده است که باید پیوندهای مختلفی را که برای کمپین‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند ردیابی و نظارت کنند. آنها حتی دارای ویژگی های ردیابی لینک برای بازاریابان و ناشران وابسته هستند.

از آنجا که آنها بر بهینه سازی پیوندهای بازاریابی مشتریان خود تمرکز می کنند، داشبورد ClickMeter روی تجزیه و تحلیل و گزارش ها سنگین است. به همین دلیل است که ClickMeter برای تیم هایی که از Google Ads یا شبکه های تبلیغاتی مشابه استفاده می کنند عالی است. در این حالت، ابزار کوتاه کردن URL به یکی از ویژگی‌های ساده سرویس آن‌ها تبدیل می‌شود که به برندها اجازه می‌دهد از لینک‌های خود بیشترین استفاده را ببرند.

ClickMeter برنامه های رایگان ندارد. قیمت از 19 دلار در ماه شروع می شود. آنها سه سطح برنامه دارند، اما هر سطح را می توان بر اساس تعداد کلیک ها و نقاط داده ای که می خواهید هر ماه ردیابی و مدیریت کنید، تنظیم کرد. همه برنامه ها با 30 روز ضمانت بازگشت پول ارائه می شوند.

7. Cuttly (رایگان و با قابلیت اضافه کردن دامنه اختصاصی)

Cuttly یکی از گزینه‌های اقتصادی‌تر در مورد خدمات کوتاه‌کننده URL است. استفاده از آن آسان است و نیازی به ثبت نام برای یک حساب کاربری نیست اگر تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که هر از چند گاهی یک پیوند را کوتاه کنید.

با این حال، اگر ثبت نام کنید، به تجزیه و تحلیل و دامنه ها و پیوندهای مارک دار دسترسی خواهید داشت. به طور شگفت انگیزی، طرح رایگان Cuttly شامل حداکثر 3 دامنه است و همه برنامه های آنها – از جمله نسخه رایگان – پیوندهای نامحدود مارک و تغییر مسیرهای پیوند را ارائه می دهد.

البته، پرداخت برای طرح ها به شما امکان دسترسی به تجزیه و تحلیل های عمیق تر را می دهد. با این حال، اگر می خواهید ابتدا Cuttly را امتحان کنید، یک معامله بسیار خوب در طرح رایگان دریافت می کنید. سپس می توانید به برنامه ماهانه Single بروید که هزینه آن 25 دلار در ماه است.

8. Sniply

اگر لید جنریشن اولویت اول شما هستند، ممکن است Sniply بهترین گزینه برای کوتاه کننده URL باشد. Sniply نه تنها خدمات کوتاه کردن URL را ارائه می دهد، بلکه به کاربران خود اجازه می دهد متن و دکمه های فراخوان برای تبدیل بهتر ایجاد کنند. این ویژگی منحصر به فرد به کاربران Sniply این فرصت را می دهد تا با هر لینک کوتاهی که به اشتراک می گذارند، ترافیک بیشتری را به وب سایت و صفحات فرود خود هدایت کنند.

در صورتی که می خواهید به صورت رایگان اطلاعات دیجیتال مارکتینگ خود را افزایش دهید می توانید از آموزش دیجیتال مارکتینگ ایران وبر استفاده کنید.

Sniply برنامه های مختلفی را متناسب با نیازهای فردی یا شرکت ارائه می دهد. آنها یک طرح رایگان با سفارشی سازی و تجزیه و تحلیل محدود دارند. برنامه های پولی از 25 دلار در ماه شروع می شود (پرداخت سالانه). در حالی که سفارشی‌سازی‌ها برای اکثر طرح‌ها در دسترس هستند، فقط طرح‌های تجاری و آژانس دامنه‌های سفارشی و پیوندهای کوتاه سفارشی را ارائه می‌دهند. با طرح آژانس، حتی می توانید کدها و اسکریپت های سفارشی ایجاد کنید، به علاوه با نرم افزار تجزیه و تحلیل شخص ثالث به صورت یکپارچه از این سرویس استفاده کنید.

چیزی که Hyperlink را از سایر کوتاه‌کننده‌های URL متمایز می‌کند، ویژگی اطلاع رسانی سریع آن است. می‌توانید هایپرلینک را تنظیم کنید تا زمانی که شخصی از هر کجای دنیا روی پیوند شما کلیک می‌کند به شما اطلاع دهد. این برای استارت‌آپ‌هایی که می‌خواهند بدانند بیشترین ترافیک را از کجا و در چه ساعتی دریافت می‌کنند خوب است.

هر کلیک دارای داده هایی در مورد مکان، نوع دستگاه و اطلاعات ارجاعی برای ردیابی و تجزیه و تحلیل بهتر است.

هایپرلینک فقط دو طرح پولی ارائه می دهد: استاندارد، که 39 دلار در ماه صورتحساب سالانه دارد. و Enterprise، قیمت گذاری شده بر اساس قیمت. هر دو پلن دارای دامنه های سفارشی و لینک های مارک هستند. همچنین می‌توانید طرح رایگان آن‌ها را که با لینک‌ها و کلیک‌های نامحدود همراه است، انتخاب کنید.

10. Tiny.CC

Tiny.CC اولین کوتاه کننده رایگان URL بود که ویرایش لینک را ارائه کرد. این شرکت در خدمت از سال 2006، نام خود را در صنعت کوتاه کردن لینک ها دست و پا کرده است و دانش و اطلاعات زیادی را در مورد مدیریت URL جمع آوری کرده است.

پلن اولیه از 5 دلار در ماه شروع می شود و شامل یک دامنه سفارشی، دو کاربر، 1000 کلیک در هر لینک در روز و 500 لینک است. همچنین طرح های مقرون به صرفه ای برای مشاغل و شرکت ها وجود دارد. تجزیه و تحلیل برای همه برنامه ها در دسترس است. همچنین می توانید حساب Tiny.CC خود را با Google Analytics ادغام کنید.

یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه برای کسانی که می خواهند قبل از خرید ابتدا Tiny.CC را امتحان کنند در دسترس است. با این حال، توجه داشته باشید که فقط ویژگی‌هایی که با طرح پایه ارائه می‌شوند برای آزمایش رایگان در دسترس هستند.

دیدگاه ها

    سوفیا

    03 آبان 1401 در 9:35 ب.ظ

    اینا که همه فیل-ترن! خسته نباشید واقعن!

      آژانس ایران وبر

      07 آبان 1401 در 2:46 ق.ظ

      به زودی سایت های ایرانی هم قرار می دیم که مطمئنا فیل-ت-ر نمی شن. به هر حال این سایت های سایت های بسیار خوبی هستن و ما به همین دلیل داخل سایت قرار دادیم.

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.