5 استراتژی بازاریابی در اینستاگرام و افزایش فالوور حقیقی بازاریابی دیجیتال

5 استراتژی بازاریابی در اینستاگرام و افزایش فالوور حقیقی

تصمیم گرفته اید کسب و کار خود را به اینستاگرام منتقل کنید؟ آیا از استراتژی بازاریابی در اینستاگرام مطلع هستید؟ اصلاً در مورد بازاریابی دیحیتال در حوزه اینستاگرام چیزی شنیده اید؟ این مقاله با 5 استراتژی بازاریابی در اینستاگرام و افزایش فالوور حقیقی آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

آیا اینستاگرام ارزش وقت گذاشتن دارد؟

اینستاگرام دومین شبکه پربازدید پس از فیس بوک است. برای اولین بار است که یک رسانه اجتماعی بصری شاهد بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه و 500 میلیون استوری است.

این روزها دیگر همه یک پیج اینستاگرامی دارند، حتی خواجه حافظ شیراز. تعداد برندهایی که در این پلتفرم حضور پیدا کرده اند به شدت افزایش یافته است. اوبرلو تخمین می زند که 71 درصد از مشاغل آمریکایی از اینستاگرام استفاده می کنند. اما آیا ارزش وقت گذاشتن آنها را دارد و آیا کسب و کار شما نیز باید روی این پلت فرم باشد؟

قطعاً بله، به چند دلیل:

5 استراتژی بازاریابی در اینستاگرام و افزایش فالوور حقیقی
  • اینستاگرام ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال و روزانه 500 میلیون استوری اینستاگرام به خود می بیند.
  • میلیون ها کاربر از سراسر دنیا در اینستاگرام وجود دارد و اینستاگرام دومین شبکه پربازدید پس از فیس بوک است.
  • کاربران به طور متوسط 53 دقیقه در روز صفحات اینستاگرام را مرور می کنند.
  • حدود 71 درصد از مشاغل آمریکایی از اینستاگرام استفاده می کنند.
  • تقریبا 45 درصد از کاربران اینستاگرام بین 18 تا 44 سال سن دارند.

(این آمار، مستند و بر اساس مقالات سایت هاب اسپات میباشد)

چرا بازاریابی در اینستاگرام؟

واضح است که این روزها اینستاگرام دیگر فقط برای استفاده شخصی نیست. در حال حاضر این یک پلتفرم جهانی است که به برندها اجازه می دهد محتوای خود را به افراد نشان دهند، استعدادهای جدید را جذب کنند، محصولات را به نمایش بگذارند و به مخاطبان خود انگیزه دهند.

علاوه بر این ، کاربران اینستاگرام فقط فعال نیستند – آنها درگیر هستند. حدود 59 درصد از کاربران فعال این پلتفرم روزانه از سایت بازدید می کنند و حداقل 7 ساعت در هفته به مرور محتوا و تعامل با دوستان و برندها می پردازند. اینستاگرام همچنین می تواند به شما در افزایش آگاهی از برند و معرفی محصولات جدید کمک کند.

5 استراتژی بازاریابی در اینستاگرام و افزایش فالوور حقیقی

ماهانه 130 میلیون کاربر اینستاگرام با محتوای خرید درگیر می شوند. اینستاگرام به شما امکان می دهد نام تجاری و محصول خود را به روشی دوستانه و معتبر بدون فروش سخت به مشتریان خود تبلیغ کنید.

حتی با وجود این همه آمار از مزیت های اینستاگرام، ممکن است هنوز با نحوه شروع کار آشنا نباشید. این پلت فرم در ابتدا ممکن است برای عده ای کمی گنگ و عجیب باشد. به همین دلیل این مقاله را در قالب راهنما برای این دسته و تمام کسانی که میخواهند چیزهایی در مورد بازاریابی در اینستاگرام بدانند، آماده کرده ایم.

مزیت اصلی اینستاگرام نسبت به سایر شبکه های اجتماعی ماهیت بصری آن است. اگر شغل یا خدماتی دارید که دارای نتیجه نهایی قابل مشاهده است، اینستاگرام بهترین بستر برای نمایش آن محتوا است.

استراتژی بازاریابی در اینستاگرام

گفتیم اینستاگرام به دلیل امکان اینکه بصری محور است و محتواهای دیداری و تصویری در ان وحود دارند، پلتفرمی محبوب و مؤثری است. اما استراتژیهای بازاریابی در اینستاگرام است که در نهایت تعیین می کند که چه نوع محتوا را منتشر کنید و چند بار آن را پست کنید. ایجاد یک استراتژی قبل از وارد شدن مستقیم به یک بستر جدید رسانه های اجتماعی، شما را بر اهداف خود و – مهمتر از همه – مخاطبان متمرکز می کند.

1-هدف خود را تعیین کنید

قبل از اینکه در اینستاگرام کاری خود پستی بگذارید، یک چیز را از خود (یا تیم خود) بپرسید: چرا در اینستاگرام هستید؟ به هر اندازه که این پلتفرم از محبوبیت بالایی برخوردار است، پاسخ شما نباید این باشد: “… زیرا بقیه هم هستند. بقیه هم همین کار را میکنند” برای موفقیت در اینستاگرام در دراز مدت، باید هدف و اهداف مشخصی داشته باشید تا بتوانید زمان، انرژی و سرمایه گذاری پولی خود را توجیه کنید.

5 استراتژی بازاریابی در اینستاگرام و افزایش فالوور حقیقی

اینجا جواب درستی وجود ندارد شاید دوست دارید از صفحه اینستاگرام خود برای ارسال و فروش محصولات خود به مشتریان استفاده کنید. (بسیاری از مشاغل تجارت آنلاین و محصولات فیزیکی به همین دلیل در اینستاگرام هستند.)

شاید از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن نمونه کارهای خود استفاده می کنید تا دنبال کنندگان بتوانند محصول (یا خدمات) شما را در عمل مشاهده کنند. مثل خیلی از کارهای زیبایی و میکاپ!

شاید شما در اینستاگرام هستید تا به سادگی با ارسال نقل قول های انگیزشی و تصاویر سرگرم کننده آگاهی از نام تجاری (brand awareness) خود را افزایش دهید.

2-مخاطبان هدف اینستاگرام خود را تعیین کنید

قبل از شروع بازاریابی در اینستاگرام، مخاطبانی را که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید تعیین کنید. اگر استراتژی های بازاریابی دیگری دارید، از آنها استفاده کنید تا تلاش های شما ثابت بماند. فراموش نکنید که عواملی مانند سن، مکان، جنسیت، درآمد، علایق، انگیزه ها و درد را در نظر بگیرید.

نمی دانید از کجا شروع کنید؟ رویدادهای محبوب و هشتگ های مربوط به کسب و کار خود را زیر نظر بگیرید. ببینید چه کسانی از این هشتگ ها استفاده می کنند، مشخصات آنها را بررسی کنید. همچنین می توانید به دنبال کنندگان رقیب خود نگاهی بیندازید. در اینستاگرام خیلی راحت میتوانید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید.

3-تجزیه و تحلیل صفحه رقبا

پس از تعیین مخاطبان اینستاگرام خود ، تجزیه و تحلیل رقابتی را انجام دهید تا ببینید سایر بازاریابان در زمینه شما چه محتوایی پست می کنند. اگر از قبل رقبای برتر خود را می شناسید، ابتدا پروفایل اینستاگرام آنها را مرور کنید. در غیر این صورت، برای یافتن حساب های مشابه، عبارت های مربوط به تجارت و صنعت خود را جستجو کنید.

یک حسابرسی سریع برای حساب های مرتبط انجام دهید تا ببینید چه پست هایی بیشترین مشارکت را دریافت می کنند، از چه هشتگ های محبوبی استفاده می کنند، کپشنهای آنها چیست، هر چند وقت یکبار ارسال می شوند و چقدر سریع رشد می کنند.

این اطلاعات می توانند به عنوان یک معیار برای شروع توسعهصفحه شما است. هنگام بررسی محتوای رقبای خود، به فرصتهایی که ممکن است از دست داده باشند، توجه کنید. افزودن محتوای منحصر به فرد به آن ترکیب، به کسب و کار شما کمک می کند تا از بقیه متمایز شود.

4-محتوای صفحه خود را مرتب، زیبا و جذاب بچینید

محتوای تصادفی یا از هم گسیخته مخاطبان شما را گیج کرده و می تواند باعث از دست دادن دنبال کنندگان شما شود. برای جلوگیری از این امر، زیبایی تجاری سازگار را در حساب اینستاگرام خود حفظ کنید. با فکر کردن در مورد شخصیت برند خود، ظاهر آن را تعیین کنید. قالب یا تم خاص در نظر بگیرید! به این ترتیب کسی که پست شما را در فید خود ببیند، فوراً میفهمد که این عکس متعلق به شماست … بدون دیدن نام.

5 استراتژی بازاریابی در اینستاگرام و افزایش فالوور حقیقی

زیبایی ظاهری برند فقط در امور بصری صدق نمی کند. ارسال تصاویر با روایت برند خود را در نظر داشته باشید. گنجاندن داستانهای جذاب در کپشن شما می تواند نام تجاری شما را بیشتر مرتبط کند. به عنوان مثال، خوراک ردبول دارای تصاویر و ویدئوهای پرانرژی زیادی است که به “روایت داستان” برند آن کمک میکند.

5 استراتژی بازاریابی در اینستاگرام و افزایش فالوور حقیقی

5-به دنبال جذب فالوور باشید

افزایش فالوور زمان و انرژی جدی می طلبد. ممکن است وسوسه شوید که راه آسان را انتخاب کرده و دنبال کننده بخرید … این کار را نکنید! خرید فالوور در واقع مشارکتی را در پی نخواهد داشت. مشارکت و تعامل کاربران همان چیزی است که شما برای اطمینان از دیده شدن پست های خود به آن نیاز دارید. (براساس تغییرات اخیر API اینستاگرام به طور خودکار آن دنبال کنندگان خریدنی و فیک را حذف می کند!)

5 استراتژی بازاریابی در اینستاگرام و افزایش فالوور حقیقی

چگونه فالوورهای پیج خود را بالا ببریم؟

برای بازاریابی در اینستاگرام اول از همه لازم دارید تا فالوورهای زیادی را به سمت پیج خود جذب کنید. اما چگونه کاربران به سمت پیج شما کشیده میشوند و شما را فالو میکنند؟

  • مطمئن شوید که نام کاربری شما قابل تشخیص و جستجو باشد. اگر مردم نتوانند شما را بیابند، نمی توانند شما را دنبال کنند!
  • بیوگرافی خود را پر کنید! این آخرین چیزی است که کسی قبل از تصمیم گیری برای دنبال کردن شما می بیند، بنابراین یک توصیف خوب و درست از خودتان و فعالیتتان بنویسید.
  • هنگامی که نمایه(پروفایل) شما بهینه شد، پانزده پست جذاب بگذارید. قبل از اینکه بخواهید به دنبال فالوور باشید، صفحه خود را با ده تا 15 پست با کیفیت بالا پر کنید. کاربران وقتی به پیج خالی شما بیایند، محال است شما را فالو کنند!
  • سپس، صفحه های مورد علاقه خود و مرتبط با کسب و کار خود را دنبال کنید. به اینستاگرام مانند یک جامعه فکر کنید و به دنبال مشاغل دیگری در منطقه خود یا اینفلوئنسرهایی باشید که ممکن است از محصول یا خدمات شما لذت ببرند. همانطور که آن صفحات را دنبال می کنید، اینستاگرام شما را در بخش موارد مرتبط به کاربران پیشنهاد می کند.
  • پس از دنبال کردن یک صفحه، با محتوای آنها تعامل کنید. این طبیعی ترین روش برای جلب توجه به حساب اینستاگرام خود بدون اسپم بودن است. وقتی اکانت/صفحه ای را دنبال می کنید یا با آن ارتباط برقرار می کنید، صاحب حساب اعلانی دریافت می کند. این می تواند آنها را مجبور کند صفحه شما را بررسی کنند و شاید فالوور شما شوند.
  • همیشه به نظرات فالوورهای خود پاسخ دهید و آنها را بیشتر درگیر کنید.
  • دیگران را تشویق کنید تا مطالب شما را به اشتراک بگذارند. از سفیران برند دعوت کنید تا حساب شما را به اشتراک بگذارند.
  • با حساب های مشابه همکاری و تبادل کنید.

کسب و کار خود را در اینستاگرام ارتقا دهید

حالا که به تعداد مورد قبولی از فالوور ها دست پیدا کردید، می توانید آنها را به مشتریان پولی تبدیل کنید. در ادمه بحث بازاریابی در اینستاگرام برخی از استراتژی‌های این کار آمده است:

  • تبلیغات: تخفیف ها، پسشنهادات ویژه، BOGO ها(یکی بخر، دوتا ببر) و سایر پیشنهادات یک راه عالی برای افزایش فروش اولین بار با مخاطبان اینستاگرام است. حتماً مواردی را که دنبال کنندگان شما برای دریافت پیشنهاد باید انجام دهند، ذکر کنید و مهلتی را برای ایجاد احساس فوریت ذکر کنید.
  • مسابقات: چه راهی بهتر از این است که بتوانید شخصی را مشتری خود کنید و محصول شما را امتحان کند؟ مسابقاتی را اجرا کنید که برای شرکت در آن شخص باید حساب شما را دنبال کند یا با هشتگ پست کند.
  • تیزرها: اینستاگرام پلتفرم بسیار خوبی است تا پیش از در دسترس قرار گرفتن محصولات جدید، نمای کلی آنها را به مخاطبان نشان دهد. در حالی که نمی خواهید فیدهای دنبال کنندگان خود را فقط با عکس های محصول اسپم کنید، چند تصویر می تواند شور و هیجان ایجاد کند.
  • همچنین، فراموش نکنید که از پیوند موجود در بیوگرافی اینستاگرام خود و همچنین استوری هایلایت اینستاگرام خود استفاده کنید زیرا این موارد می توانند فالوورها را به وب سایت، وبلاگ و صفحات محصول شما متصل کنند.
  • در نهایت، حتماً اینستاگرام خود را در کانال های دیگر تبلیغ کنید. دکمه اشتراک گذاری اجتماعی اینستاگرام را در وب سایت خود قرار دهید و اینستاگرام خود را در سایر سیستم عامل های اجتماعی به اشتراک بگذارید. گاهی سریعترین راه برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر، این است که به سادگی از آنها بخواهید شما را فالو کنند!

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.