9 استراتژی برای کمپین بازاریابی محلی (لوکال مارکتینگ) بازاریابی دیجیتال

9 استراتژی برای کمپین بازاریابی محلی (لوکال مارکتینگ)

هر روز استارت آپ ها و غول های فناوری به طور یکسان ابزارهای جدیدی را برای گسترش ردپای دنیای تکنولوژی در زندگی روزمره معرفی می کنند. متخصصان سلامت روان می‌توانند به مشتریانی که ساعت‌ها دور از خانه زندگی می‌کنند مشاوره مجازی ارائه دهند و هنرمندان می‌توانند آثار خود را به سراسر جهان ارسال کنند. در حالی که این فرصت‌ها قابل توجه هستند، فرصت‌هایی را که درست بیرون از خانه شما هستند، نادیده نگیرید.

کسب و کارهای کوچک تار و پود جوامع محلی خود را تشکیل می دهند. فرنچایزهای ملی و بین المللی مطمئناً جایگاه خود را دارند، اما صمیمیت، راحتی یا ارتباط مشابهی را که یک فروشگاه محلی یا یک کافه مستقل ارائه می دهد، ارائه نمی دهند. بنابراین، یک کمپین بازاریابی محلی در مورد اینکه چگونه تجارت شما در جامعه شما قرار می گیرد (یا چگونه جامعه شما بر تجارت شما تأثیر می گذارد) می تواند پتانسیل باورنکردنی داشته باشد.

در این مقاله، بازاریابی محلی را تعریف می‌کنیم، اهمیت آن را مورد بحث قرار می‌دهیم و برخی از استراتژی‌های بازاریابی را پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام ساختن برنامه‌تان در نظر بگیرید.

چه کمپین بازاریابی شما محلی باشد، چه جهانی یا هر دو، مطمئن شوید که وب سایتی ایجاد می کنید که مردم بتوانند در مورد کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و از آن خرید کنند.

بازاریابی محلی یا لوکال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی محلی روشی است که برندسازی و تبلیغات یک کسب و کار را برای مشتریانی که در منطقه عملیاتی خود زندگی می کنند یا زمانی را سپری می کنند، هدف قرار می دهد. این نوع بازاریابی در بین مشاغل کوچک با مکان واحد مانند رستوران ها و فروشگاه ها بیشترین محبوبیت را دارد.

با این حال، هر نوع کسب و کاری می تواند از این تاکتیک استفاده کند. به عنوان مثال، صاحبان مشاغلی که برای ارائه خدمات خود نیاز به مسافرت دارند – مانند نظافتچی ها، معلمان، مربیان شخصی و هنرمندان آرایش – این امر بسیار مفید خواهد بود.

حتی اگر کسب و کار شما کاملاً آنلاین باشد، همچنان می توانید از بازاریابی محلی استفاده کنید. نمایش مکان کسب و کار شما در برند می تواند آن را برای همه مشتریان شما ملموس تر کند، صرف نظر از اینکه آنها محلی هستند یا نه.

چرا بازاریابی محلی مهم است؟

وقتی از بازاریابی محلی برای هدف قرار دادن مشتریانی استفاده می کنید که در محیط اطراف کسب و کار شما زندگی می کنند یا زمانی را سپری می کنند، شانس خود را برای جذب مشتریان وفادار افزایش می دهید. این مشتریان می توانند بازدیدهای کاری از کسب و کار شما را در روال زندگی خود قرار دهند و در غیر این صورت حضور فیزیکی کسب و کار شما به عنوان یادآوری از وجود آن عمل می کند.

بر اساس مطالعه سال 2021 اوبرال روی 4000 مصرف کننده، 74 درصد ترجیح می دهند در مرحله ای از سفر خرید خود از یک مکان دیدن کنند، خواه برای رسیدگی به بازگشت کالا یا دیدن حضوری یک محصول باشد. طراحی بازاریابی خود برای دسترسی به افرادی که به راحتی می توانند از کسب و کار شما بازدید کنند، این فرصت را ایجاد می کند.

همچنین دسترسی به مشتریان از طریق بازاریابی محلی آسان تر از استراتژی بازاریابی گسترده تر است زیرا شما جامعه را می شناسید. شما با نیازها، علایق و احساسات خاص مصرف کننده محلی آشنا هستید. به علاوه، تأکید بر هویت خود به عنوان یک محلی متعهد به مشارکت در اقتصاد محلی می تواند به ایجاد اعتماد کمک کند.

اما کسب و کارهای محلی تنها کسانی نیستند که می توانند از بازاریابی محلی سود ببرند. ما بارها و بارها دیده‌ایم که چگونه برندها می‌توانند به مکان‌های مبدا خود متصل بمانند، حتی اگر خیلی فراتر از آن رشد کنند. برند معروف “بن و جری” را در نظر بگیرید. با وجود اینکه به یک برند بین المللی تبدیل شده است، اما به ریشه های خود وفادار مانده است. “بهترین های ورمونت” از همان ابتدا شعار آنها بوده است.

در نهایت، بازاریابی محلی مهم است زیرا معمولاً به هزینه های اولیه کمتری نسبت به کمپینی که شبکه گسترده تری ایجاد می کند، نیاز دارد.

9 استراتژی برای ایجاد یک کمپین بازاریابی محلی

یک کمپین بازاریابی محلی هوشمند هم شامل بازاریابی دیجیتال و هم بازاریابی سنتی است. بیایید چند استراتژی بازاریابی محلی را که می توانید در کمپین خود بگنجانید، مورد بحث قرار دهیم:

1. یک طرح برای نظرات مشتریان بسازید

بر اساس یک نظرسنجی در سال 2020، 88 درصد از مصرف کنندگان هنگام جستجو و ارزیابی مشاغل محلی، در نظرات نقش دارند. بنابراین یک طرح برای نظرات در استراتژی بازاریابی محلی خود بسازید. این طرح باید مشخص کند که کجا، چگونه و چه زمانی به بازخورد مهمان پاسخ می دهید. به نظرات گوگل خود توجه ویژه ای داشته باشید و با پاسخ به ان ها محبوبیت خود را افزایش دهید.

نظرات کاربران در بازاریابی لوکال یا محلی

پاسخ‌های سریع شهرت برند شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند منجر به ویرایش بازخورد مهمان‌ها شود تا پاسخ شما را منعکس کند.

دارنل هالووی، مدیر توسعه کسب و کار Yelp، به Nation’s Restaurant News گفت: «اگر بتوانید در عرض 24 ساعت به یک بررسی 1 یا 2 ستاره پاسخ دهید، احتمال بازگشت آن شخص و ارتقای آن بررسی 33 درصد بیشتر است. بنابراین، از دیدگاه سیستمی بسیار مهم است که به طور مداوم به این بررسی ها در 24 ساعت پاسخ دهید.

2. با اینفلوئنسرهای محلی کار کنید

اینفلوئنسرهای محلی پیروانی خاص برای منطقه دارند، بنابراین همکاری با آنها تضمین می‌کند که توجه مناسب مخاطبان هدف خود را به خود جلب خواهید کرد. یک نظرسنجی از 2 میلیون اینفلوئنسر نشان می‌دهد که میکرو اینفلوئنسرها (آنهایی که بین 10000 تا 100000 فالوور دارند) دو تا پنج برابر بیشتر تعامل دارند.

شراکت‌های میکرو اینفلوئنسر نیز می‌تواند هزینه کمتری نسبت به مواردی که تعداد فالوورهای بیشتری دارند، داشته باشد.

به عنوان مثال، اِما اونگارو مستقر در نیویورک از TikTok خود برای نشان دادن مد لوکس خود استفاده می کند. با وجود داشتن کمتر از 90000 فالوور، eBay به او پول داد تا افتتاح فروشگاه جدید Luxury Exchange خود را در منهتن تبلیغ کند. پست‌های او هزاران لایک دریافت نکرد، اما هدف جلب توجه ویروسی نبود. این فقط برای این بود که نیویورکی ها در مورد سرمایه گذاری جدید آگاه شوند.

3. نمایه کسب و کار Google خود را ایجاد و بهینه کنید

هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی محلی، به ابزارهای تجاری مفید Google نگاه کنید. Google Maps تماماً جایگزین صفحات زرد شده است. به گفته گوگل، هر ماه بیش از یک میلیارد نفر از این پلتفرم استفاده می کنند. این بدان معناست که اگر نمایه کسب‌وکار Google (که قبلاً Google برای کسب‌وکار من نامیده می‌شد) ندارید، ممکن است میلیون‌ها بازدید را از دست بدهید.

گوگل بیزنس در لوکال مارکتینگ

ایجاد نمایه کسب‌وکار Google به شما امکان می‌دهد در Google Maps ظاهر شوید، کسب‌وکار خود را برای نتایج جستجو بهینه کنید و یافتن کسب‌وکار شما و دسترسی افراد محلی را آسان می‌کند. این به سود کسب و کار شما خواهد بود زیرا طبق نظرسنجی Uberall که قبلاً ذکر کردیم، 77٪ از مصرف کنندگان از Google برای یافتن اطلاعات کسب و کار محلی استفاده می کنند.

Uberall همچنین معیارهای سال به سال نمایه کسب و کار Google را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که اکثر جستجوهای محلی “غیر اختصاصی” هستند، به این معنی که مصرف کنندگان به جای یک مکان خاص کسب و کار به دنبال گزینه ها هستند. برای مثال، اگر کسی می‌خواهد برگر بگیرد، به احتمال زیاد «برگرهای نزدیک من» را به جای «وندی نزدیک من» جستجو می‌کند.

از آنجایی که مشتریان به دنبال گزینه هایی هستند، شما فرصت های زیادی دارید تا کسب و کار خود را در مقابل مشتریان مشتاق تبدیل کنید. برای به حداکثر رساندن این فرصت‌ها، نمایه کسب‌وکار خود را با توضیحاتی قانع‌کننده، عکاسی با کیفیت بالا و اطلاعات کسب‌وکار به‌روز در بهترین شکل قرار دهید.

متاسفانه نمایه گوگل برای کسب و کار ها در داخل ایران تحریم است و امکان استفاده از ان وجود ندارد. اما با روش هایی مثل ثبت محل خود در نقشه گوگل می توانید از ان تا حدودی بهره ببرید.

4. به اتاق بازرگانی محلی خود بپیوندید

اتاق بازرگانی مجموعه ای از کسب و کارها است که برای پیشبرد منافع خود و منافع اقتصادی جامعه خود با یکدیگر همکاری می کنند. پیوستن به یک اتاق بازرگانی محلی این فرصت را به شما می دهد تا کسب و کار خود را در جامعه بیشتر دیده و شبکه کنید. به عنوان مثال، اتاق‌های بازرگانی معمولاً به وب‌سایت‌های تجاری اعضای خود در فهرست راهنمای آنلاین خود پیوند می‌دهند.

5. کمپین تبلیغاتی خود را تقویت کنید

تبلیغات دیجیتالی و چاپی خود را برای جذب افراد محلی با این ایده ها تنظیم کنید:

  • Google Ads: Google Ads گزینه ای برای راه اندازی کمپین های محلی برای افزایش فروش آفلاین و تبلیغات خدمات محلی برای مشاغل خدماتی ارائه می دهد. از آنجایی که مورد دوم فقط به نوع و مکان کسب و کار شما نیاز دارد تا بداند آیا کسب و کار شما با جستجوی محلی مرتبط است یا خیر، بهینه سازی کلمات کلیدی فشرده کمتری را شامل می شود.
  • تبلیغات چاپی: از آنجایی که بیشتر مصرف کنندگان به تبلیغات در مجلات و روزنامه ها بیش از سایر انواع تبلیغات اعتماد دارند، تنظیم تبلیغات استراتژیک در نشریات محلی را دست کم نگیرید.
  • بررسی سایت ها: اکثر سایت های بررسی مانند Yelp به شما امکان ایجاد تبلیغات مکان یابی را می دهند.
  • پست مستقیم: تبلیغات پستی حلزون به طرز شگفت انگیزی هنوز کار می کنند. به گفته یک چاپگر و توزیع کننده پست مستقیم، مشتریان آنها نرخ پاسخگویی را تا 30 درصد دریافت می کنند. یک کمپین پست مستقیم می تواند بر راحتی بازدید از مؤسسه شما برای گیرنده تأکید کند.

6. با مشاغل محلی شریک شوید

صاحبان مشاغل کوچک می توانند کاری مشابه با تبلیغات متقابل انجام دهند، که عمل استفاده از یک محصول یا خدمات برای حمایت از محصول دیگر است.

فرض کنید که یک کلینیک طب سوزنی دارید و به دنبال مشتریان جدید هستید—می توانید به یک اسپا در نزدیکی مراجعه کنید و پیشنهاد دهید اگر مشتریانتان همین کار را برای شما انجام دهند، کوپن هایشان را به مشتریان خود بدهید. از آنجا که شما احتمالاً یک پایگاه مشتری مشترک دارید اما مستقیماً رقابت نمی کنید، هر دو برنده می شوید.

7. تبلیغات در فضای باز را در برنامه خود بگنجانید

اگرچه بیلبوردها رایج ترین تبلیغات در فضای باز هستند، اما می توانید از بسیاری از تاکتیک های مقرون به صرفه دیگر برای بازاریابی محلی استفاده کنید. علاوه بر چسباندن بروشورها به تابلوهای اعلانات جامعه یا نصب تابلوهای تخته سیاه در مسیر پیاده روی روبروی کسب و کارتان، ممکن است بر روی خودرو شرکت خود نام برند و سایت و یا کد QR کد بچسبانید تا رانندگان در اطراف شهر، کسب و کار شما را تبلیغ کند.

شما همچنین می توانید از بازاریابی چریکی استفاده کنید، که به تبلیغات غیر متعارف مانند نقاشی های دیواری، گرافیتی، برچسب ها و طرح ریزی ها اشاره دارد. این نوع تبلیغات به دلیل ارزان بودن، به یاد ماندنی بودن و پر سر و صدا بودن محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. به عنوان مثال، تیم بازاریابی فیلم It به سادگی بادکنک قرمز بدنام دلقک را به شبکه های فاضلاب گره زد و متنی را در کنار آنها شابلون کرد.

8. رویدادها را میزبانی کنید

بازاریابی رویداد (ایونت مارکتینگ) می تواند آگاهی از برند را ایجاد کند. با ایونت مارکتینگ می توانیدسرنخ های جدید ایجاد کنید و انگیزه بازدید از وب سایت کسب و کار خود را افزایش دهید . به عنوان یک امتیاز، می‌توانید از رویدادها برای ایجاد بازاریابی محتوای عالی با ضبط و ارسال نکات برجسته به صورت آنلاین استفاده کنید. اگر زمان، فضا یا توانایی برای میزبانی رویداد خود را ندارید، به دنبال رویدادهای محلی باشید که می توانید در آن شرکت کنید.

برگزاری رویداد در لوکال مارکتینگ

9. هر تعاملی را برای حفظ مشتری بهینه کنید

اگر موقعیت مکانی دارید، می توانید مشتریان فروشگاه را با هدایت آنها به سمت وب سایت، حساب های رسانه های اجتماعی یا برنامه وفاداری خود حفظ کنید. اگر عمدتاً به صورت آنلاین فعالیت می کنید، تاکتیک های مشابهی را در پایان تعامل با مشتری امتحان کنید که بر وضعیت کسب و کار کوچک محلی شما تأکید دارد. در اینجا چند ایده بازاریابی کم هزینه، کم تلاش و با پاداش بالا آورده شده است:

  • نمایشگرهای پنجره: با نمایشگرهای چشم نواز پنجره یا تابلوهایی که معاملات عالی را به نمایش می گذارند توجه را جلب کنید. یک کد QR که به سایت شما منتهی می شود را برای مصرف کنندگان علاقه مندی که وقت مرور ندارند، ارسال کنید.
  • رسیدهای سفارشی: رسیدهای چاپی خود را به گونه ای سفارشی کنید که نشانی وب سایت شما یا یک کد QR که آنها را به صفحه اصلی هدایت می کند شامل شود. اگر رسیدهای دیجیتالی ارائه می دهید، پیوندی به صفحه ثبت نام برنامه وفاداری خود وارد کنید.
  • بسته بندی مارک دار: بر اساس یک نظرسنجی تحقیقات بازاریابی، 72 درصد از آمریکایی ها تشخیص می دهند که طراحی بسته بندی بر روی انتخاب آنها برای خرج کردن پول تأثیر می گذارد. دادن طرحی جذاب به بسته بندی خود (شاید طرحی که باعث برافروختن غرور محلی آنها شود) کسب و کار شما را در ذهن مشتریان فعلی شما مستحکم می کند و توجه تازه واردان را به خود جلب می کند. مطمئن شوید که دامنه وب سایت و حساب های رسانه های اجتماعی خود را روی بسته بندی پیوست کرده، مهر یا چاپ کنید.
  • معرفی و هدایت کارکنان: کارکنان خود را تشویق کنید تا پس از تکمیل فروش، فروشگاه آنلاین یا برنامه وفاداری شما را به مشتریان معرفی کنند.

شما می توانید با بازریابی محلی با هزینه کم، درآمد بالایی را کسب کنید. حتی اگر کسب و کار شما آنلاین است بازاریابی محلی را فراموش نکنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.