تبلیغ اپل برای حفظ حریم خصوصی | تبلیغی که فیسبوک از آن متنفر خواهد شد! تبلیغات خلاقانه

تبلیغ اپل برای حفظ حریم خصوصی | تبلیغی که فیسبوک از آن متنفر خواهد شد!

تبلیغ اپل برای حفظ حریم خصوصی در آپدیت iOS 14.5 مدتی ست خبرساز شده است. در این ورژن، کاربران می توانند، ردیابی شدن توسط اپلیکیشنهای موجود درگوشی خود را غیرفعال کنند. در حالی که بسیاری از کاربران از این تغییر استقبال می کنند، یک سری مثل یک آقای زاکربرگ مخالف این حرکت هستند. شک داریم او یکی از طرفداران ابن تبلیغ اپل برای حفظ حریم خصوصی باشد.

این تبلیغ با عنوان “tracked” تولید شده است. مجموعه ای از آدمهای کنجکاو یا بهتر بگوییم فضول نقش همه ی برنامه های ردیابی کننده(tracking apps) را بازی میکنند. این افراد مردی را(صاحب تلفن همراه) در شهر لندن دنبال می کنند و دائم در همه ی کارهای او سرک میکشند. اما فقط با غیرفعال کردن ردیابی، شخصیت ها ناگهان ناپدید می شوند. این یعنی دیگر ه اپلیکیشنهای فضول اجازه ی ردیابی نمیدهید. ترانه ای هم بر رو تبلیغ میگوید: “چرا سرتون توی کار خودتون نیست؟”

این تبلیغ اپل برای حفظ حریم خصوصی، تبلیغ تصویری جالب، سرگرم کننده و از همه مهمتر، واضح از آنچه واقعیتِ tracking apps است نشان میدهد. شاید اگر قبلاً در فعال کردن این گزینه چیزی نمیدانستید و یا تردید داشتید، احتمالاً تا پایان این تبلیغ در این باره مطوئن خواهید شد.

این ویژگی آیفون ها در حال حاضر به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. به گفته نیویورک تایمز، “فقط 6% از کاربران اپل در آمریکا مایلند اَپ ها اطلاعات آنها را بدست آورند”. فیس بوک ادعا می کند این ویژگی به مشاغل کوچک آسیب خواهد رساند. اما واضح است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران، به دنبال حریم خصوصی بیشتری هستند.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.