تبلیغ سس بیژن و کپی برداری آن از تبلیغ اسنیکرز تبلیغات خلاقانه

تبلیغ سس بیژن و کپی برداری آن از تبلیغ اسنیکرز

در عرصه ی تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ، باید مواظب کپی برداری ها و تقلید از ایده های دیگران باشیم. در این بخش قصد داریم تبلیغ سس بیژن که نسخه ی کپی و تقلیدی تبلیغ اسنیکرز است را بررسی کنیم.

اگر از مخاطبان تلویزیون باشید، حتما تا الان بارها تبلیغ سس بیژن را با حضور امین حیایی دیده اید.در یکی از این تبلیغات، مردی با هیکل بزرگ و کمی سن و سال دار، عصبی و شاکی از همه در رستوران نشسته است. گارسون برای مرد سس بیژن می آورد و امین حیایی جایگزین آن شخصیت میشود. فردی آرام و شیک و با کلاس. شعارش هم این است: “بیژن خونت که بیفته دیگه خودت نیستی

آن سر دنیا هم در آمریکا برند جهانی و مشهوری هست(از 1930) به نام مارس و یک محصول محبوبی دارد به نام اسنیکرز. این محصول از زمان ظهورش تا الان، یک شعار تبلیغاتی دارد. کمپین تبلیغاتی اش هم سعی کرده در همه ی تیزرهای تبلیغاتی این شعار را به نحوی پیاده کند. شعارش هم این است: “you’re not you when you’re hungryوقتی گرسنه ای،دیگه خودت نیستی. نمونه اش را در ویدئوی زیر میبینید. دختری در بازی به شدت عصبی است. این دختر در حالت عصبانیت به یک مرد خشن تبدیل شده است. به محض اینکه دوستش یک اسنیکرز به او میدهد، با اولین تکه، دختر، خودش میشود.

حالا از آن بگذریم که تبلیغ سس بیژن یک کپی برداری آشکار از تبلیغ اسنیکرز است. گاهی کپی هم که میکنیم باید به این نکته توجه کنیم که آیا آن نسخه ی مورد نظر به تجارت و مارکت کار ما هم میخورد یا نه؟ آیا شعار آن تبلیغ و محتوایش با محصول ما هم سنخیت دارد یا نه؟! شما ممکن است با خوردن یک اسنیکرز که پر از شکلات و بادام زمینی است، قند خونتان بالا برود و انرژی بگیرید. و احتمالاً گرسنگیتان برطرف شود. ولی آیا سس کچاپ هم همین ویژگیها را دارد؟قند خون شما را بالا میبرد؟ شما را سیر میکند؟ معلوم است که نه! پس میتوان گفت(از نظر منتقدین) این تبلیغ موفقی نبوده است.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.