CPC چیست ؟ | چگونه هزینه تبلیغات کلیکی را کاهش دهیم؟ بازاریابی دیجیتال

CPC چیست ؟ | چگونه هزینه تبلیغات کلیکی را کاهش دهیم؟

CPC مخفف Cost Per Click است. در واقع در تبلیغات کلیکی (PPC) هزینه ای که بابت هر کلیک باید بپردازید را CPC مینامند. در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اصطلاحات و اختصارات بسیاری وجود دارد. برای فعالیت در عرصه ی بازاریابی، لازم است با این اصطلاحات آشنایی کافی را داشته باشید. در این مقاله شما را با تعریف دقیق تری از این اصطلاح آشنا خواهیم کرد. همچنین راههای تخفیف گرفتن از گوگل ادز را هم به شما معرفی میکنیم.

تعریف دقیق‌تری از CPC

هر کلیک، بر روی تبلیغات کلیکی شما، یک بازید یا تعامل مشتری را به دنبال دارد. هر کلیک بر کمپین تبلیغاتی PPC شما نشان دهنده ی توجه گوگل کنندگان، به تبلیغ یا پیشنهاد و خدمات شماست. این توجه، این کیلیک همان چیزی است که شما به عوان تبلیغ بابتش هزینه کرده اید. پس دانستن دو فاکتور برای شما حائز اهمیت است :

  • به دنبال چه نوع توجهی هستید
  • و چقدر بابتش هزینه میکنید؟

هزینه هر کلیک شما همیشه کمتر یا مساوی با حداکثر پیشنهاد شما خواهد بود. زیرا به طور متوسط یک پیشنهاد برای یک سری رقبا در طی یک دوره زمانی است. به دلیل نحوه کار تبلیغات گوگل(Google Ads) ، هزینه واقعی شما برای هر کلیک به شدت تحت تأثیر رتبه تبلیغات(ad rank) ، حداکثر پیشنهاد(maximum bid) و امتیاز کیفیتِ(Quality Score) نزدیک ترین رقیب شما قرار می گیرد.

برای تخمین هزینه تبلیغات کلیکی بیزنس خود میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

چرا CPC برای شما و کمپین های PPC شما مهم است

هزینه برای هر کلیک یا همان CPC مهم است زیرا این عدد موفقیت مالی کمپین های شما و هزینه Google Ads را برای شما تعیین می کند. بازگشت سرمایه شما (ROI) با توجه به میزان پرداختی شما برای کلیک و نوع کیفیتی که برای آن سرمایه گذاری دریافت می کنید، تعیین می شود.

از آنجا که میزان بازگشت سرمایه کلی کمپین های شما با توجه به مبلغی که برای کلیک ها پرداخت می کنید و کیفیت ترافیکی که ایجاد می کنند تعیین می شود ، مهم است که به هزینه هر کلیک هم از نظر هزینه و هم از نظر ارزش فکر کنید. شما می خواهید کلیک هایی را شناسایی کنید و هدف قرار دهید که هم ارزان هستند و هم ارزشمند.

کاهش هزینه تبلیغات کلیکی

چگونه می توانید در حالی که ارزش بازدیدهای خود را حفظ می کنید (یا حتی بهبود می یابید) ، هزینه ای را که برای هر کلیک پرداخت می کنید کاهش دهید؟ دو راه اصلی وجود دارد:

Quality Score خود را بالا ببرید

Google سیستمی خودکار ایجاد کرده است که به کمپین های PPC با مدیریت کیفیت خوب با امتیازات بالا تخفیف می دهد. در حال حاضر ، به حساب های دارای نمره کیفیت 6 یا بالاتر (میانگین نمره امروز 5 است) 16-50٪ کاهش CPC تعلق می گیرد ، در حالی که حساب هایی که دارای امتیاز کیفیت 4 یا پایین تر هستند ، 25-400٪ هزینه ی بیشتری باید بپردازند!

CPC چیست ؟ | چگونه هزینه تبلیغات کلیکی را کاهش دهیم؟

راه‌های افزایش Quality Score

  • با ایجاد تبلیغات جذاب و مرتبط ، نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهید.
  • ارتباط لندینگ پیج با تبلیغ
  • کیفیت لندینگ پیج
  • ارتباط خود سایت و خدمات شما با تبلیغ.
  • ایجاد تبلیغات گروهی مرتبط به هم

دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ ایران وبر در حال برگزاری است. کافی است برای دسترسی به این دوره رایگان به صفحه دوره دیجیتال مارکتینگ (کلیک کنید) مراجعه کنید.

دسترسی خود را گسترش دهید

با کشف کلیک های جدید ، مرتبط و ارزشمند ، توزیع بودجه شما به طور قابل توجهی بهبود می یابد. برای انجام این کار ، باید کلمات کلیدی جدید در تبلیغات کلیکی را پیدا کنید. همچنین باید همزمان کلیک های بی ربط یا گران قیمت را از کمپین خود حذف کنید.

دسترسی خود را اصلاح کنید

تعیین مداوم کلمات کلیدی منفی در حساب Google Ads به کنترل میانگین CPC شما کمک می کند. بنابراین همانطور که کلمات کلیدی جدیدی را به حساب Google Ads خود اضافه می کنید ، آنهایی که بازدهی کمتری دارند را از بین ببرید. وقتی فقط کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید که عملکرد خوبی دارند و مربوط به تجارت شما هستند، دو دستاورد خواهید داشت:

  • هزینه ی شما کنترل میشود
  • Quality Scoreشما بهبود میابد

سوالات متداول CPC

CPC چیست ؟

Cost Per Click هزینه ای است که در PPC بابت هر کلیک باید بپردازید.

میانگین CPC در گوگل ادز چقدر است؟

CPC متوسط براساس صنعت و نوع تجارت متفاوت است ، اما میانگین CPC در کل صنایع حدود 2 دلار است.

آیا میتوان CPC را کاهش داد؟

بله راههای بسیاری برای کاهش هزینه های تبلیغات کلیکی وجود دارد و به عبارتی میتوان از گوگل ادز نیز تخفیف گرفت.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.