13 تجربه از قدرتمندترین نکات در ایمیل مارکتینگ و جلوگیری از اسپم شدن ایمیل مبانی دیجیتال مارکتینگ

13 تجربه از قدرتمندترین نکات در ایمیل مارکتینگ و جلوگیری از اسپم شدن ایمیل

ایمیل مارکتینگ بخش جدایی ناپذیری از دیجیتال مارکتینگ است. هنوز هم خود شما و همچنین کاربران دیگر از طریق ایمیل، تشویق به خرید و یا استفاده از محصول می شوند. بنابراین ایمیل مارکتینگ هنوز زنده است و ما می توانیم با استفاده از ان، استراتژی بازاریابی خود را بنویسیم. به هر نحو با این که ایمیل مارکتینگ زنده است، اما رسیدن ایمیل نکته اول از ایمیل مارکتینگ است و در بخش بعد، باز شدن ایمیل است.

در بسیاری از مواقع ایمیل به کاربر نمی رسد. در صورتی که برسد یا در صندوق اسپم قرار می گیرد یا کاربر اصلا توجهی به ان نمی کند. به هر عنوان در این مقاله به بررسی 13 بخش از یک ایمیل می پردازیم و هر کدام را کامل توضیح خواهیم داد.

13 بخش از ایمیل برای بهبود ایمیل مارکتینگ و افزایش ورود با اینباکس ایمیل

13 تجربه از قدرتمندترین نکات در ایمیل مارکتینگ و جلوگیری از اسپم شدن ایمیل
13 تجربه از قدرتمندترین نکات در ایمیل مارکتینگ و جلوگیری از اسپم شدن ایمیل

1. عنوان جذاب برای ایمیل : عنوان مهمترین بخش ایمیل است. اولین بخش از ایمیل که کاربر از شما مشاهده می کند، عنوان ایمیل است. انتخاب عنوان دو حالت را ایجاد می کند:

  • عنوان خوب: باعث می شود که ایمیل شما باز شود.
  • عنوان بد: کاربر بدون توجه به ایمیل شما حتی پیشنهاد شما را نیز مشاهده نمی کند.

یکی از واقعیت هایی که در ایمیل مارکتینگ باید به ان توجه داشته باشید، این است که در ایمیل مارکتینگ، ایمیل شما در کنار ده ها ایمیل دیگر داخل اینباکس کاربر قرار می گیرد. حال باز شدن ایمیل شما به چه بستگی دارد؟ به عنوان شما! اگر عنوان شما خوب باشد کاربر پیشنهاد شما را کامل مشاهده می کند. عنوان باید به گونه ای باشد که به یک مرتبه کاربر را جذب کند. توجه کنید که از کلماتی که باعث اسپم شدن ایمیل می شود، خودداری کنید. از کلمات مرتبط استفاده کنید. به گونه ای که یک عنوان کوتاه، کاملا معرفی کننده ایمیل و جذاب داشته باشید.

2. یک فرستنده انسان و زنده، فرستنده ایمیل باشد: هماطور که از تصاویر بالا مشخص است، توجه ویژه بر روی ارسال کننده است. تلاش کنید که ایمیل های شما از یک انسان با نام مشخص از تیم مارکتینگ شما باشد. برای مثال ایمیل از “پرستو کریمیان، ایران وبر” باشد. این گونه امکان این که ایمیل شما باز شود بیشتر است.

البته برای این موضوع از روش های مختلفی استفاده کنید. برای مثال یک مرتبه فقط نام عضو دیجیتال مارکتینگ خود را بنویسید. در مرتبه بعد نام به همراه نام شرکت را بنویسید. با تست A/B می توانید میزان نرخ باز شدن را مشخص کنید و از بهترین حالت در کمپین ایمیل مارکتینگ خود و برای بهبود ایمیل مارکتنیگ خود بهره ببرید.

3. علامت برند و برندیگ ایمیل: شما با ارسال ایمیل نباید برای کاربر، سوالی در مورد ارسال کننده ایجاد کنید. لوگو شما باید به خوبی ایمیل مشاهده شود. می توانید از رنگ بندی لوگو و برند خود در تمپلیت و قالب ایمیل خود نیز استفاده کنید. با این روش قالب شما حرفه شده و حس اعتماد بیشتری به مشتری خواهید داد.

4. شخصی سازی ایمیل برای هر کاربر: شخصی سازی بخش مهمی از ایمیل مارکتینگ را تشکیل می دهد. حدود یک سوم از ایمیل مارکتر ها، به اهمیت شخصی سازی اذعان می کنند. شخصی سازی باعث می شود که ایمیل های شما موثر تر بوده و نرخ کلیک بر روی دکمه های CTA شما افزایش یابد. به هر نحو استفاده از نام کاربر در ابتدا ایمیل و همچنین دسته بندی کاربران بر اساس علایق بسیار مهم است. همچنین بهتر است که در پایین ایمیل نام ارسال کننده و همچنین اطلاعات کامل ان را به همراه عکس اضافه کنید. این نکته نیز به شخصی سازی ایمیل کمک می کند.

5. متن پیشنهاد : بخش دیگری که در ایمیل شما مهم است، بخش پیشنهاد ایمیل شماست. در این بخش باید ارزش پیشنهادی که در ادامه ایمیل داده می شود بیان شود. بهتر از در این بخش از کلماتی استفاده شود که کاربر را متقاعد کند. همچنین استفاده از امار و ارقام نیز می تواند به شما کمک کند.

6. CTA یا دکمه فرخوانی برای اقدام 😀 : دکمه ی فرخوانی برای اقدام کمی غریب است اما ترجمه فارسی CTA یا Call to Action همین واژه است. به یک مرتبه فرهنگستانی شدیم. به هر نحو موضوع اصلی CTA است و انتخاب متن در CTA بسیار مهم است. شما باید متن را به گونه ای انتخاب کنید که کاربر به راحتی مجاب شود بر روی لینک کلیک کند. برای مثال در صورتی که دانلود پی دی اف مد نظر شماست، باید عبارت دانلود در داخل CTA باشد. اما اگر به جای دانلود ورود انتخاب شود تاثیر کمتری دارد. همچنین اگر پیشنهاد رایگان است، از کلمه رایگان استفاده شود. استفاده از حالا یا امروز نیز به افزایش کلیک کمک می کند. برای مثال “دانلود پی دی اف ایمیل مارکتینگ فقط امروز” این یک نمونه خوب از CTA است.

7. ویژگی های اصلی پیشنهاد و برتری های ان را شرح دهید: در این بخش بهتر است ویژگی های اصلی پیشنهاد خود را به صورت لیست گونه، بیان کنید. استفاده از لیست به این دلیل است که کاربر به راحتی با یک نگاه بتواند ویژگی ها را به خوبی بخواند.

8. استفاده از دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی: استفاده از دکمه های شبکه های اجتماعی کمک می کند که در صورتی که کاربر مورد نظر ، پیشنهاد شما را با ارزش دانست به راحتی بتواند ان را با دوستان خود به اشتراک بگذارد. به همین منظور استفاده از دکمه های شبکه های اجتماعی می تواند این کار را اسان تر کند. با توجه به شبکه های اجتماعی محبوب کشور خود باید این دکمه ها انتخاب شود. برای مثال در ایران از تلگرام و اینستاگرام و واتس اپ می توان نام برد.

9. متن خود را با یک تصویر زیباتر کنید: بسته به نوع پیشنهاد خود بهتر است از یک عکس در ایمیل خود استفاده کنید. این عکس بهتر است، مربوط به پیشنهاد باشد. برای مثال کاور یک وبینار یا عکس یک محصول.

10. پیشنهاد های بیشتر برای کاربران مشتاق: در این بخش شما می توانید پیشنهاد های بیشتری از جمله مشاوره یا استفاده ازمایش از محصول خود را به کاربران خود پیشنهاد دهید.

11. لینک فالو و دنبال کردن شبکه های اجتماعی: در این بخش می توانید، لینک شبکه های اجتماعی خود را قرار دهید. با استفاده از این روش کاربران را تشویق به دنبال کردن صفحات شما در یوتیوب، اینستاگرام و … خواهید کرد.

12. استفاده از لینک حفظ حریم شخصی برای کاربران: با استفاده از لینک قوانین حریم شخصی برای کاربران خود، باعث می شوید که دریافت کنندگان ایمیل، حس امنیت داشته و به شما اعتماد بیشتری کنند.

13.لینک حذف اشتراک یا Unsubscribe : لینک حذف اشتراک یکی از بخش های مهم در ایمیل مارکتینگ شما خواهد بود. استفاده از این لینک به کاربران اجازه می دهد که از لیست شما خارج شوند و به این ترتیب دیگر ایمیل شما را دریافت نکنند. به این ترتیب کاربرانی که مایل نیستند، ایمیل های شما را دریافت کنند ، دیگر ایمیل شما را دریافت نخواهند کرد. در نتیجه نرخ باز شدن ایمیل بالا رفته و از اسپم شدن دامنه و ایمیل شما جلوگیری خواهد شد.

شاید برای شما مفید باشد:

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.