آپدیت الگوریتم لینک اسپم گوگل در 26 جولای (4 مرداد 1400) منتشر شد | مبارزه با ساخت لینک اسپم در سئو سئو

آپدیت الگوریتم لینک اسپم گوگل در 26 جولای (4 مرداد 1400) منتشر شد | مبارزه با ساخت لینک اسپم در سئو

یکی از بخش هایی مهم در حال حاضر در سئو خارجی، لینک سازی است. یکی از مشکلاتی که از ابتدا تا به امروز در سئو و برای موتور های جستجو وجود داشته، ساخت لینک های اسپم است. موتور های جستجو مخصوصا گوگل هر روز بیشتر از قبل در تلاش است که با این لینک سازی ها مبارزه کند. در تاریچه سئو به خوبی مورد بررسی قرار گرفت. در 4 مرداد 1400 گوگل اپدیت جدید الگوریتم لینک اسپم خود را منتشر کرد که در ادامه بررسی انچه این الگوریتم به مبارزه با ان خواهد رفت، می پردازیم.

In our continued efforts to improve the quality of the search results, we’re launching a new link spam fighting change today which we call the link spam update

Sites taking part in link spam will see changes in Search as those links are re-assessed by our algorithms.

گوگل

در این متن گوگل به برخی از مدیران سایت ها هشدار می دهد که ممکن است تغییر رنک در گوگل برای ان ها اتفاق بیافتد و این به دلیل الگوریتم جدید گوگل برای مبارزه با لینک ها اسپم است. که این تغییر رنگ هم برای سایت تبلیغ دهنده و هم برای سایت سازنده لینک اسپم خواهد بود.

سایت های مختلف برای جلوگیری از افت رنک با این الگوریتم جدید گوگل، باید از تگ ها برای لینک های خود استفاده کنند.

تگ های html برای لینک ها به منظور جلوگیری از کاهش سئو

تگ سایت های همکار

گوگل پیشنهاد می دهد که برای سایت های همکار، از تگ “rel=”sponsored استفاده شود. این تگ باعث می شود که عواقبی برای دو سایت وجود نداشته باشد.

تگ تبلغاتی

گوگل همچنین برای لینک های تبلیغاتی نیز تگ “rel=”sponsored را پیشنهاد می دهد. به این منظور در صورتی که بدون rel لینکی گذاشته شود و موضوعات به هم مربوط نباشد، احتمال اسپم شناخته شدن وجود دارد.

تگ پست های مهمان

گوگل پیشنهاد می کند که برای پست های مهمان، از تگ “rel=”nofollow استفاده شود.

با بررسی این سه پیشنهاد در اپدیت جدید مشخص است که گوگل به مبارزه با لینک های تبلیغاتی رفته است. البته گوگل تفاوتی در لینک تبلیغاتی و یا لینک سایت های همکاری ایجاد نکرده و هر دو را دارای یک ارزش می داند.

امیدواریم با استفاده از سئو کلاه سفید سایت خود را بهبود ببخشید و بدون هیچ نگرانی از جایگاه سایت خود کسب و کار خود را به پیش ببرید.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.