از زبان گوگل : آیا طول ادرس url یا صفحه بر سئو تاثیر گذار است؟ سئو

از زبان گوگل : آیا طول ادرس url یا صفحه بر سئو تاثیر گذار است؟

در سئو، طول ادرس صفحه یا url یکی از مباحثی است که بسیاری از متخصصان در مورد ان اختلاف نظر دارند. با توجه به ماهیت سئو که یک امر تجربه گرا است، دقیق نمی توان در این مورد قضاوت کرد. اما حال که گوگل به یکی از سوالات کاربران در این مورد پاسخ داده می توان با قطعیت صحبت کرد. پاسخ گوگل به این سوال بله و خیر است! خب در ادامه به بررسی کامل پاسخ گوگل خواهیم پرداخت.

پاسخ منفی گوگل به تاثیر طول ادرس url

جان مولر، تحلیلگر ارشد روند ها وبمستر گوگل، در ابتدا به این سوال پاسخ منفی می دهد. به این معنی که اندازه url هیچ تاثیری بر روی سئو ندارد. با توجه به پاسخ مولر می توان متوجه شد که رنک بین سایت ها با طول ادرس url سنجیده نمی شود. اما در بخشی از صحبت های جان مولر به پاسخ دیگری نیز می رسد.

پاسخ مثبت گوگل به تاثیر طول ادرس url

جان مولر در یک مورد تاثیر طول و اندازه url بر روی سئو را تصدیق می کند. جان مولر در این مورد می گوید که در صورتی که شما چندین مطلب در سایت خود داشته باشید که در یک مورد باشند، گوگل ارزش بیشتری برای مقالاتی در نظر می گیرد که طول url کمتری داشته باشند.

از زبان گوگل : آیا طول ادرس url یا صفحه بر سئو تاثیر گذار است؟

جان مولر در مورد تاثیر طول ادرس در نمایش در جستجو هم می گوید که طول ادرس صفحه می تواند در نمایش ادرس در نتایج جستجو تاثیر بگذارد اما در رتبه بندی تاثیری نخواهد داشت.

با این دو پاسخ به صورت کامل جان مولر بحث اندازه و طول ادرس صفحات و تاثیر ان ها در سئو را روشن می کند. حال دیگر نباید برای این موارد نگران بود و به راحتی می توانید بدون هیچ دغدغه به بخش های دیگر سئو بپردازید. همچون سئو onPage!

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.