3 روش بررسی سئو تکنیکال و مشکلات ان در سایت سئو

3 روش بررسی سئو تکنیکال و مشکلات ان در سایت

اگر شما بهترین محتوا را نیز در سایت خود داشته باشید، در صورتی که مشکلی در سئو تکنیکال یا فنی سایت شما باشد، محکوم به شکست هستید و این محتوا بسیار پایین تر از انچه که لایق ان است، در موتور های جستجو همچون گوگل ایندکس می شود.

در یک کلام می توان گفت که تمام تلاش های یک مجموعه در فضای اینترنت، به بخش فنی ان ها ختم می شود. در صورتی که مشکلات فنی وجود نداشته باشد، راه برای بقیه تیم ها هموار می شود و در صورتی که در بخش فنی مشکلی وجود داشته باشد، تمامی زحمات بخش های دیگر همچون سئو نابود می شود.

حال که بخش فنی برای سئو مهم است، بهتر است که ما روش هایی را برای بررسی وجود مشکلات فنی بدانیم. تا با انجام ان ها بتوانیم به مشکلات پی ببریم و ان را به بخش فنی تذکر دهیم.

با این کار از تلف شدن زمان جلوگیری می کنیم و به راحتی می توانیم سئو را مدیریت کنیم.

هرم سئو و اهمیت سئو تکنیکال
هرم سئو و اهمیت سئو تکنیکال


در بخش تکنیکال، سئو سایت نباید به گونه ای باشد که حداقل ها را دارا باشد. بلکه باید شما بهترین باشید. چون تکنیکال زیر بنای بقیه بخش های سئو شماست. بنابراین در بخش تکنیکال پیشتاز باشد. اما داشتن مشکل در بخش تکنیکال را می توان فاجعه دانست.

حال در ادامه سه روش برای کنترل بخش های اساسی سئو تکنیکال می پردازیم. این روش ها برای چک کردن مشکلات اصلی سایت در سریع ترین زمان ممکن است.

چک کردن سئو تکنیکال- روش 1: امار کرالینگ یا خزیدن گوگل یا موتور های دیگر را بررسی کنید.

برای تست سئو تکنیکال ما بیشترین تمرکز خود را بر روی سرچ کنسول گوگل می گذاریم. سرچ کنسول گوگل تمامی اطلاعات حیاتی رو در بهترین زمان در اختیار ما می گذارد. به هر نحو برای این که ببینید که ایا یک صفحه از سایت شما مشکل دارد یا خیر، می توانید وارد سرچ کنسول گوگل خود شوید و در بخش url، ادرس چند صفحه از سایت خود را چک کنید.

در صورتی که مشکلی در خزیدن گوگل به داخل سایت شما و ایندکس کردن صفحات باشد، در این بخش به شما گفته خواهد شد.

چک کردن سئو تکنیکال- روش 2: آیا موتور های جستجو صفحات را به خوبی رندر می کنند؟

خزیدن وب سایت تنها بخشی از پازل فنی سئو است – خزنده ها باید آن صفحات را به خوبی درک کنند.

حال چگونه از درک موتور جستجو از صفحه خود اطلاع پیدا کنیم؟


بهترین روش برای این کار استفاده از ابزار تست موبایل فرندلی یا سازگاری با موبایل گوگل است. برای این منظور به لینک سازگاری به موبایل گوگل مراجعه کنید و لینک صفحات خود را چک کنید.

سئو تکنیکال با سرچ کنسول گوگل
روش چک کردن نحوه رندر صفحات سایت در سرچ کنسول و با ابزار موبایل فرندلی

چک کردن سئو تکنیکال- روش 3: صفحات ایندکس شده خود را بررسی کنید

حال که تا اینجا متوجه شدید که گوگل و سایر موتور های جستجو مشکلی با مشاهده و نمایش سایت شما ندارند، بهتر است به بررسی دقیق صفحات رندر شده خود بپدازید. برای این موضوع با مراجعه به سرچ کنسول گوگل، می توانید آمار دقیقی از صفحات خود داشته باشید.

به این منظور وارد سرچ کنسول خود شوید و در منو index و زیر منوی Coverage می توانید مشکلات فنی صفحات خود را مشاده کنید. دو بخش اول یعنی Error و valid with warning را فعال کنید و صفحات مورد نظر و دلایل مشکلات ان را مشاهده کنید.

سئو تکنیکال با سرچ کنسول گوگل

با پیشرفت گوگل سرچ کنسول، گزارش های دقیق و به موقع از مشکلات سایت به مدیران سایت ها ارائه می شود. بنابراین از این ابزار بهترین استفاده را ببرید تا کمترین مشکل در سئو تکنیکال شما رخ دهد.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.