آیا کلمه کلیدی در دامنه بر سئو تاثیر دارد؟ پاسخ گوگل چیست؟ سئو

آیا کلمه کلیدی در دامنه بر سئو تاثیر دارد؟ پاسخ گوگل چیست؟

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری را تا به امروز مشغول کرده بود، تاثیر کلمه کلیدی در نام دامنه است. برای مثال استفاده از web design در دامنه یک کسب و کار که سایت طراحی می کند، بر روی سئو تاثیر دارد. جان مولر در ردیت به یکی از کاربران پاسخ این سوال را داده است. با ایران وبر همراه باشید.

جان مولر در این پاسخ دلایل مهمی و با مثال های مهمی ثابت می کند که این مورد برای گوگل هیچ اهمیتی ندارد. اما استفاده از این موارد برای کسب و کار و اینده شما مناسب نیست.

سوال کاربران از جان مولر در مورد تاثیر کلمه کلیدی در دامنه

گوگل چگونه دامنه هایی که دارای کلمه کلیدی هستند را رتبه بندی می کند؟ برای مثال گوگل چگونه دامنه های زیر را رتبه بندی می کند:

  • web-design.com
  • web.design
  • web-design.net

پاسخ جان مولر از گوگل

“فرقی نمی کنه. همچنین اگر از sabertoothed-hedgehog.com استفاده کرده باشید، تفاوتی ندارد. ”

نام دامنه برای طولانی مدت انتخاب کنید

نمونه بارز این مورد آمازون است. امازون ابتدا به عنوان فروشنده کتاب شروع به فعالیت کرد، اما با انتخاب نام مناسب در حال حاضر کسب و کار خود را گسترش داده است و هر محصولی را به فروش می رساند.

تاثیر کلمه کلیدی در دامنه بر سئو

یا بسیاری از آژانس سئو هستند که در ابتدا با طراحی سایت شروع کرده اند. اما اینک کار اصلی ان ها، سئو است. بنابراین انتخاب یک نام مناسب بدون کلید واژه کمک می کند که کسب و کار شما امکان گسترش داشته باشد.

یک مورد دیگر که وجود دارد این است که ممکن است کلمات به مرور از مد بیفتند. برای مثال زمانی کلمه رسانه در یک دامنه زیبا بود اما در حال حاضر هیچ دامنه ای با این کلمه کلیدی دیده نمی شود. با انتخاب نام دامنه مناسب می توانید از این تغییر تحول ها و همچنین گسترش کسب و کار خود جان سالم به در ببرید.

او در ادامه پاسخش گفت:

«نام دامنه ای را انتخاب کنید که بتوانید در درازمدت روی آن بسازید.

شاید الان دارید طراحی وب انجام می دهید، اما 5، 10 سال دیگر چه خواهید کرد؟

چیزی را انتخاب کنید که به شما امکان رشد دهد، یا نام دامنه ای را انتخاب کنید که بیشتر شبیه یک نام تجاری است که می توانید آن را بسازید و مردم می توانند مستقیماً شما را با آن بیابند (این توصیه من است).

آینده کسب و کار خود را اثبات کنید

مولر در ادامه توضیح داد که چگونه تغییر نام دامنه یا تغییر ساختار یک سایت می تواند دردسر بزرگی باشد زیرا حیطه کاری سایت افزایش یافته است.

برخی از سایت ها با تمرکز بر یک موضوع شروع می کنند و این خوب است. اما همیشه این ایده خوبی است که به خود فضایی برای رشد ندهید.

مولر در ادامه توضیح می دهد که چرا انتخاب دامنه ای که بتواند با وب سایت شما رشد کند ایده خوبی است.

جان ادامه داد:

«ایجاد سایت‌های جداگانه برای ایده‌های تجاری فرعی دردسر است، ادغام سایت‌ها دردسر بزرگ‌تری است، انتقال دامنه‌ها دردسرساز است.

همه این موارد به زمان زیادی نیاز دارد، مقداری پول و موارد دیگر. با چیزی بروید که می خواهید برای مدت طولانی تری نگه دارید، که به شما فضا می دهد.”

در صورتی که با سئو اشنایی ندارید یا اشنایی مقدماتی دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

دامنه های با کلمه کلیدی هیچ امتیاز سئویی ندارند

مولر سپس به توضیح این موضوع پرداخت که چگونه برای استفاده از نام دامنه مبتنی بر کلمه کلیدی، هیچ جایزه سئوی وجود ندارد.

جان توضیح داد:

“هیچ پاداش پنهانی (یا عمومی) SEO برای قرار دادن کلمات کلیدی شما در نام دامنه وجود ندارد.

(و برای کسانی که با «اما دامنه‌های کلیدواژه‌ای وجود دارند که رتبه‌بندی خوبی دارند» وارد می‌شوند – البته، می‌توانید با دامنه‌ای که کلمات کلیدی در آن وجود دارد نیز رتبه خوبی کسب کنید. اما شما می‌توانید با سایر نام‌های دامنه نیز رتبه خوبی کسب کنید، و یک دامنه فقط به این دلیل که کلمات کلیدی در خود دارد، رتبه خوبی نخواهد داشت.)

آیا یک دامنه با کلمه کلیدی می تواند ارزشمند باشد؟

ما می دانیم که کلمات کلیدی در نام دامنه می توانند دامنه را در آینده محدود کنند و آن کسب و کار را برای یک کار فقط محدود کند.

با این حال، در تجربه من، داشتن یک کلمه کلیدی در دامنه می تواند به تبدیل ها کمک کند و این چیزی است که می توان با استفاده از تست های A/B و PPC برای شناسایی نام دامنه بهترین عملکرد را آزمایش کرد.

یک کلمه کلیدی عمومی نیز می تواند مفید باشد.

یک کلمه کلیدی در دامنه می تواند به بازدیدکنندگان بالقوه نشان دهد که سایت شما چیزی را دارد که آنها به دنبال آن هستند.

در حال حاضر هیچ یک از دو دلیل فوق مستقیماً با سئو مرتبط نیست. ولی آنها دلایل معتبری هستند که چرا می توان دامنه مبتنی بر کلمه کلیدی را در نظر گرفت.

اما این نوع ملاحظات باید با توصیه‌هایی که جان مولر به اشتراک گذاشت و درک اینکه دامنه مبتنی بر کلمه کلیدی می‌تواند رشد کسب‌وکار را محدود کند همراه شوید و این نکته بسیار مهمی برای آینده کسب و کار شماست..

جان مولر بر نکات زیر تاکید کرد

  • بدون امتیاز رتبه بندی برای کلمات کلیدی در دامنه ها
  • دامنه های مبتنی بر کلمات کلیدی می توانند رشد کسب و کار شما را محدود کنند
  • تغییر به یک دامنه جدید یک دردسر بزرگ است
  • دامنه ای را انتخاب کنید که پتانسیل رشد داشته باشد

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.