5 مرحله برای ایجاد یک برنامه بازاریابی حرفه ای[+ قالب رایگان] بازاریابی دیجیتال

5 مرحله برای ایجاد یک برنامه بازاریابی حرفه ای[+ قالب رایگان]

آیا هر سال نگاهی خوب و دقیق به استراتژی بازاریابی تیم خود می اندازید؟ یک برنامه بازاریابی سالانه به شما کمک می کند تا بازاریابی خود را در مسیر درستی قرار دهید تا اهداف تجاری شرکت خود را به واقعیت تبدیل کنید. به آن به عنوان یک برنامه سطح بالا فکر کنید که جهت کمپین ها، اهداف و رشد تیم شما را هدایت می کند.
بدون آن، همه چیز ممکن است به هم ریخته شود – و تقریباً غیرممکن است که بودجه ای را که برای پروژه ها، استخدام و برون سپاری که در طول یک سال با آن مواجه خواهید شد، در نظر بگیرید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند :

به خاطر داشته باشید که بسته به صنعت و اهداف تیم بازاریابی شما، برنامه بازاریابی مورد نیاز شما تغییراتی دارد. برای اینکه ایجاد طرح شما آسانتر شود، فهرستی از مواردی که باید در برنامه خود بگنجانید و چند الگوی مختلف برنامه ریزی که می توانید به راحتی جاهای خالی را پر کنید، گردآوری کرده ایم.

برنامه ریزی بازاریابی طولانی است. اما با خیال آسوده این مقاله را تا انتها بخوانید تا در زمان شما صرفه جویی شود!


برای شروع، بیایید به نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی بپردازیم و سپس نگاهی به آنچه که یک برنامه بازاریابی سطح بالا در درون خود دارد بیاندازیم.

در انتهای مقاله می توانید تمپلت رایگان برنامه بازاریابی را دانلود کنید.

در این مقاله قصد داریم به بحث بپردازیم:

آنچه خواهید خواند:

طرح کلی برنامه بازاریابی

طرح‌های بازاریابی می‌توانند کاملاً دقیق باشند تا صنعت شما را منعکس کنند، چه به مشتریان (B2C) یا سایر مشاغل (B2B) بفروشید و چه به صورت انلاین انجام می شود و بخش دیجیتال مارکتینگ شما یا بازاریابی دیجیتال شما پر رنگ تر است! با این وجود، در اینجا عناصری وجود دارد که هر برنامه بازاریابی موثر شامل موارد زیر است:

1. خلاصه کسب و کار

در یک طرح بازاریابی، خلاصه کسب و کار شما دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: خلاصه ای از سازمان. این شامل:

نام شرکت
جایی که مقر آن است
ماموریت آن

2. ابتکارات تجاری

عنصر ابتکارات تجاری(Business Initiatives) یک طرح بازاریابی به شما کمک می کند تا اهداف مختلف بخش خود را تقسیم بندی کنید. مراقب باشید که طرح های شرکتی با تصویر بزرگ را که معمولاً در یک طرح تجاری می بینید، درج نکنید. این بخش از برنامه بازاریابی شما باید پروژه هایی را که مختص بازاریابی هستند مشخص کند. همچنین اهداف آن پروژه ها و نحوه اندازه گیری آن اهداف را شرح خواهید داد.

3. تجزیه و تحلیل مشتری

اینجا جایی است که شما برخی تحقیقات بازار پایه را انجام خواهید داد. اگر شرکت شما قبلاً یک مطالعه تحقیقات بازار کامل انجام داده است، ممکن است این بخش از برنامه بازاریابی شما راحت تر باشد.

در نهایت، این عنصر از برنامه بازاریابی شما به شما کمک می کند تا صنعتی را که به آن می فروشید و شخصیت (پرسونا) خریدار خود را توصیف کنید. شخصیت خریدار یک توصیف نیمه تخیلی از مشتری ایده آل شما است که بر ویژگی هایی مانند:

  • سن
  • محل
  • شغل
  • اهداف
  • چالش های شخصی
  • دردها

4. تجزیه و تحلیل رقبا

شخصیت خریدار شما برای حل مشکلاتش انتخاب هایی دارد، هم در انواع راه حل هایی که در نظر می گیرند و هم ارائه دهندگانی که می توانند آن راه حل ها را مدیریت کنند. در تحقیقات بازار خود، باید رقبای خود را در نظر بگیرید، چه کارهایی را به خوبی انجام می‌دهند و چه جاهایی را می‌توانید پر کنید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تثبیت موقعیت
  • سهم بازار
  • پیشنهادات
  • قیمت گذاری

5. تجزیه و تحلیل SWOT

خلاصه کسب و کار طرح بازاریابی شما همچنین شامل تجزیه و تحلیل SWOT است که مخفف نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای کسب و کار است. در مورد تجزیه و تحلیل SWOT کسب و کار خود صبور باشید. شما بیشتر آن را بر اساس تحقیقات بازار خود از بخش های بالا و استراتژی خود در زیر می نویسید.

SWOT مخفف اول کلمات strengths weaknesses opportunities threats می باشد. که به ترتیب این کلمه را ساخته اند.

6. استراتژی بازار

استراتژی بازار شما از اطلاعات موجود در بخش‌های بالا برای توصیف نحوه رویکرد شرکت شما به بازار استفاده می‌کند. کسب و کار شما چه چیزهایی را به خریدار شما ارائه می دهد که رقبای شما قبلاً به آنها ارائه نکرده اند؟

در یک برنامه بازاریابی کامل، این بخش می تواند حاوی “هفت P بازاریابی” باشد:

  1. تولید – محصول
  2. قیمت
  3. محل
  4. ترویج
  5. مردم
  6. روند
  7. شواهد فیزیکی

7. بودجه

عنصر بودجه برنامه بازاریابی خود را با قیمت محصول یا سایر اطلاعات مالی شرکت اشتباه نگیرید. بودجه شما نشان می‌دهد که کسب‌وکار چقدر پول به تیم بازاریابی برای پیگیری ابتکارات و اهداف ذکر شده در عناصر بالا اختصاص داده است.

بسته به تعداد هزینه های فردی که دارید، باید این بودجه را بر اساس آنچه که بودجه خود را صرف آن خواهید کرد، در نظر بگیرید. به عنوان مثال هزینه های بازاریابی عبارتند از:

  • هزینه های برون سپاری به آژانس بازاریابی و/یا سایر ارائه دهندگان
  • نرم افزار بازاریابی
  • تبلیغات پولی
  • رویدادها یا ایونت ها (آنهایی که میزبانی و/یا شرکت خواهید کرد)

8. کانال های بازاریابی

در نهایت، برنامه بازاریابی شما شامل لیستی از کانال های بازاریابی شما خواهد بود. در حالی که شرکت شما ممکن است خود محصول را با استفاده از فضای تبلیغاتی خاص تبلیغ کند، کانال‌های بازاریابی شما جایی است که محتوایی را منتشر می‌کنید که به خریداران خود آموزش می‌دهد، سرنخ ایجاد می‌کند و آگاهی از برند شما را گسترش می‌دهد.

اگر در رسانه های اجتماعی منتشر می کنید (یا قصد انتشار آن را دارید)، اینجا جایی است که در مورد آن صحبت کنید. از بخش کانال‌های بازاریابی در برنامه بازاریابی خود برای تعیین آن استفاده کنید

شبکه‌های اجتماعی که می‌خواهید یک صفحه تجاری در آن راه‌اندازی کنید، برای چه از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید و چگونه موفقیت خود را در این شبکه می‌سنجید. بخشی از هدف این بخش این است که به مافوق خود، چه در داخل و چه در خارج از بخش بازاریابی، ثابت کنید که این کانال ها به رشد تجارت کمک می کنند.

کسب‌وکارهایی که حضور گسترده در رسانه‌های اجتماعی دارند حتی ممکن است در مورد استراتژی اجتماعی خود در قالب طرح رسانه اجتماعی جداگانه توضیح دهند.

9. پیش بینی های مالی

با دانستن بودجه و انجام تجزیه و تحلیل در کانال های بازاریابی که می خواهید در آنها سرمایه گذاری کنید، باید بتوانید بر اساس بازده سرمایه گذاری مورد انتظار، برنامه ای برای میزان بودجه سرمایه گذاری کنید. از آنجا، می توانید پیش بینی های مالی سال را ارائه دهید. این پیشنهادات 100% دقیق نیستند اما می توانند به برنامه ریزی اجرایی کمک کنند.

چگونه یک برنامه بازاریابی ایجاد کنیم

1. تجزیه و تحلیل موقعیت را انجام دهید.

قبل از اینکه بتوانید برنامه بازاریابی خود را شروع کنید، باید وضعیت فعلی خود را بشناسید.

نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدات شما چیست؟ انجام یک تحلیل پایه SWOT اولین گام برای ایجاد یک برنامه بازاریابی است.

علاوه بر این، شما همچنین باید درک درستی از بازار فعلی داشته باشید. چگونه در برابر رقبای خود عرض اندام خواهید کرد؟ انجام تجزیه و تحلیل رقبا باید در این مرحله به شما کمک کند.

به این فکر کنید که چگونه محصولات دیگر بهتر از محصولات شما هستند. به علاوه، شکاف‌های رویکرد رقیب را در نظر بگیرید. چه چیزی را از دست داده اند؟ چه چیزی می توانید ارائه دهید که به شما مزیت رقابتی بدهد؟ به آنچه شما را متمایز می کند فکر کنید.

پاسخ دادن به سوالاتی از این دست باید به شما کمک کند تا بفهمید مشتری شما چه می خواهد، که ما را به مرحله شماره دو می رساند.

2. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.

هنگامی که بازار و وضعیت شرکت خود را بهتر درک کردید، مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند.

اگر شرکت شما از قبل دارای پرسونای خریدار است، این مرحله ممکن است به این معنی باشد که باید پرسونای فعلی خود را اصلاح کنید.

اگر شخصیت خریدار ندارید، باید آن را ایجاد کنید. برای انجام این کار، ممکن است مجبور باشید تحقیقات بازار را انجام دهید.

شخصیت خریدار شما باید شامل اطلاعات جمعیت شناختی مانند سن، جنسیت و درآمد باشد. با این حال، شامل اطلاعات روانشناختی مانند نقاط درد و اهداف نیز می شود. چه چیزی مخاطبان شما را هدایت می کند؟ آنها چه مشکلاتی دارند که محصول یا خدمات شما می تواند برطرف کند؟

هنگامی که این اطلاعات را نوشتید، به شما کمک می کند تا اهداف خود را مشخص کنید، که ما را به مرحله شماره سه می رساند.

3. اهداف SMART را بنویسید

مادرم همیشه به من می گفت: “تا نقشه راه نداشته باشی نمی توانی جایی بروی.” اما در بازارایابی نیز به همین سبک است. شما نقشه راه خود را ندانید، هیچ بهبودی پیدا نخواهید کرد. بلکه در یک دور باطل خواهید افتاد. شما نمی توانید بازگشت سرمایه خود را بهبود بخشید مگر اینکه اهداف خود را بدانید.

پس از اینکه وضعیت فعلی خود را فهمیدید و مخاطبان خود را شناختید، می توانید شروع به تعریف اهداف خود کنید.

اهداف SMART خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند. این بدان معنی است که تمام اهداف شما باید مشخص باشد و شامل یک چارچوب زمانی باشد که می خواهید آنها را تکمیل کنید.

اهداف SMART
اسمارت به معنی اهداف مشخص شده، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی ، مرتبط و دارای زمان بندی است!

به عنوان مثال، هدف شما می تواند افزایش 15 درصدی فالوور اینستاگرام در سه ماه باشد. بسته به اهداف کلی بازاریابی شما، این باید مرتبط و قابل دستیابی باشد. علاوه بر این، این هدف خاص، قابل اندازه گیری و محدود به زمان است.

قبل از شروع هر تاکتیکی، باید اهداف خود را بنویسید. سپس، می توانید شروع به تجزیه و تحلیل کنید که کدام تاکتیک ها به شما در رسیدن به آن هدف کمک می کند. این ما را به مرحله شماره چهار می رساند.

4. تاکتیک های خود را تجزیه و تحلیل کنید.

در این مرحله، شما اهداف خود را بر اساس مخاطبان هدف و موقعیت فعلی خود یادداشت کرده اید.

اکنون، شما باید بفهمید که چه تاکتیک هایی به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند. بعلاوه، کانال ها و آیتم های اقدام مناسب برای تمرکز روی چه مواردی هستند.

به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش 15 درصدی فالوور اینستاگرام در سه ماه است، تاکتیک های شما ممکن است شامل پاسخ دادن به هر نظر و ارسال پست سه بار در هفته در اینستاگرام باشد.

هنگامی که اهداف خود را شناختید، بحث های داخل تیمی، می تواند تاکتیک های دستیابی به آن اهداف را نشان دهد.

با این حال، هنگام نوشتن تاکتیک های خود، باید بودجه خود را در نظر داشته باشید، که ما را به مرحله شماره پنج می رساند.

5. بودجه خود را تعیین کنید.

قبل از اینکه بتوانید هر یک از ایده هایی را که در مراحل بالا مطرح کرده اید شروع کنید، باید بودجه خود را بدانید.

به عنوان مثال، تاکتیک های شما ممکن است شامل تبلیغات رسانه های اجتماعی باشد. با این حال، اگر بودجه ای برای آن ندارید، ممکن است نتوانید به اهداف خود برسید.

در حالی که شما در حال نوشتن تاکتیک های خود هستید، حتماً بودجه تخمینی را یادداشت کنید. می‌توانید زمان لازم برای تکمیل هر تاکتیک را علاوه بر هزینه ای که ممکن است برای خرید نیاز داشته باشید، مانند زمان رزرو فضای تبلیغاتی اضافه کنید.

اکنون که می دانید چگونه برنامه بازاریابی خود را ایجاد کنید، بیایید به ایجاد یک طرح کلی کمپین بازاریابی بپردازیم که به شما کمک می کند تا به اهداف طرح ریزی شده برسید.

تمپلت بازاریابی یک صفحه ای

همانطور که در بالا نشان داده شد، یک برنامه بازاریابی می تواند یک سند طولانی باشد. هنگامی که می خواهید اطلاعاتی را با سهامداران به اشتراک بگذارید یا صرفاً می خواهید یک مرور کلی از طرح خود برای ارجاع سریع داشته باشید، داشتن نسخه کوتاهتر در دسترس می تواند مفید باشد. یک طرح بازاریابی یک صفحه ای می تواند راه حل باشد، و در زیر به عناصر آن می پردازیم.

  • خلاصه کسب و کار: نام شرکت خود را وارد کنید، نام افراد مسئول اجرای مراحل مختلف برنامه شما و ماموریت (mission ) را ذکر کنید.
  • ابتکارات تجاری: خلاصه ای از اهداف طرح بازاریابی شما و ابتکاراتی که به شما در دستیابی به آنها کمک می کند. این می تواند شامل استراتژی های بازاریابی شما باشد.
  • بازار هدف: مخاطب(های) هدف خود را که تلاش شما به آنها خواهد رسید مشخص کنید.
  • بودجه: مروری بر پولی که برای کمک به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی خرج خواهید کرد.
  • کانال‌های بازاریابی: کانال‌هایی را که برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود استفاده می‌کنید فهرست کنید.

اکنون که می دانید چه چیزی را باید در برنامه بازاریابی خود بگنجانید، وقت آن است که الگوی برنامه بازاریابی خود را بگیرید و ببینید که چگونه می توانید شش عنصر توضیح داده شده در بالا را به بهترین نحو سازماندهی کنید. الگوی طرح بازاریابی زیر مستقیماً در مایکروسافت ورد باز می شود، بنابراین می توانید هر بخش را به دلخواه ویرایش کنید:

قالب یا تمپلت کمپین بازاریابی


طرح بازاریابی شما یک نمای سطح بالا از استراتژی های بازاریابی مختلفی است که برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده می کنید. الگوی کمپین بازاریابی یک طرح متمرکز است که به دستیابی به آن اهداف بازاریابی کمک می کند.

یک قالب کمپین بازاریابی باید شامل اجزای کلیدی زیر باشد:

  • اهداف و شاخص‌های کلیدی عملکرد: هدف نهایی هر یک از کمپین‌هایی را که اجرا می‌کنید و معیارهایی را که برای اندازه‌گیری نتایج کمپین خود در پایان آن استفاده خواهید کرد، مشخص کنید. به عنوان مثال، نرخ تبدیل، فروش، ثبت نام و غیره.
  • کانال ها: کانال های مختلفی را که برای اجرای کمپین بازاریابی خود برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده خواهید کرد، شناسایی کنید. شاید یک کمپین رسانه اجتماعی در توییتر برای افزایش آگاهی از برند یا یک کمپین پستی مستقیم برای آگاه کردن مخاطبان خود از فروش های آتی اجرا کنید.
  • بودجه: بودجه مورد نیاز برای اجرای کمپین خود و نحوه توزیع آن را مشخص کنید، مانند مبلغی که برای ایجاد محتوا یا قرار دادن تبلیغات در مناطق مختلف هزینه می کنید. داشتن این اعداد همچنین به شما کمک می کند بعداً موفقیت کمپین خود را کمی کنید و بتوانید ROI را محسابه کنید..
  • محتوا: نوع محتوایی را که در طول کمپین های خود ایجاد و توزیع می کنید، شناسایی کنید – برای مثال، پست های وبلاگ، تبلیغات ویدیویی، خبرنامه های ایمیل و غیره.
  • تیم ها: تیم ها و افرادی را که بخشی از اجرای برنامه بازاریابی شما از ابتدا تا انتها خواهند بود، شناسایی کنید، مانند کسانی که مسئول ایجاد دارایی های بازاریابی، بودجه، یا تجزیه و تحلیل معیارها پس از تکمیل کمپین ها هستند.
  • طراحی: مشخص کنید که کمپین های بازاریابی شما چگونه به نظر می رسد و چگونه از عناصر طراحی برای جذب مخاطبان خود استفاده می کنید. توجه به این نکته مهم است که طراحی شما باید مستقیماً با هدف کمپین شما مرتبط باشد.

قالب یا تمپلت طرح دیجیتال مارکتینگ

یک طرح بازاریابی دیجیتال شبیه به یک طرح کمپین بازاریابی است، اما همانطور که از نام آن پیداست، برای کمپین هایی که به صورت آنلاین اجرا می کنید، طراحی شده است. بیایید اجزای کلیدی یک الگوی طرح بازاریابی دیجیتال را بررسی کنیم تا به شما کمک کند در مسیر رسیدن به اهداف خود بمانید.

  • اهداف: اهداف بازاریابی دیجیتال شما و آنچه که امیدوارید به آن برسید، مانند افزایش ترافیک به وب سایت شما. شاید بخواهید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید، یا
  • بودجه: مشخص کنید که اجرای کمپین بازاریابی دیجیتال چقدر هزینه دارد و پول چگونه توزیع می شود. برای مثال، قرار دادن تبلیغات در سایت‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی هزینه دارد، و ایجاد دارایی‌های شما نیز هزینه دارد.
  • مخاطبان هدف: امیدوارید با این کمپین به کدام بخش از مخاطبان خود برسید؟ شناسایی مخاطبانی که می‌خواهید با بازاریابی دیجیتال خود به آنها دسترسی پیدا کنید ضروری است، زیرا کانال‌های مختلف بخش‌های مختلف مخاطب را در خود جای داده‌اند.
  • کانال ها: کانال هایی را که در کمپین بازاریابی دیجیتال شما نقش اساسی دارند، شناسایی می کند.
  • جدول زمانی: مدت زمان اجرای کمپین های دیجیتال شما را توضیح می دهد، از مدت زمانی که باید برای ایجاد دارایی های شما تا آخرین روز کمپین طول بکشد.

بسیاری از مردم از رسانه های اجتماعی در کمپین های دیجیتالی خود استفاده می کنند، و در زیر به چند ایده می پردازیم که می توانید برای الهام گرفتن از آنها استفاده کنید.

قالب های طرح بازاریابی رسانه های اجتماعی

با رشد بخش های بازاریابی، حضور آنها در رسانه های اجتماعی نیز افزایش می یابد. و با افزایش حضور آنها در رسانه های اجتماعی، نیاز آنها به اندازه گیری، برنامه ریزی، و برنامه ریزی مجدد نوع محتوایی که می خواهند در هر شبکه منتشر کنند نیز افزایش می یابد.

اگر به دنبال راهی برای تعمیق شبکه اجتماعی خود هستید

در مجموعه فوق از الگوهای طرح بازاریابی، می توانید محتویات زیر (و موارد دیگر) را متناسب با شرکت خود پر کنید:

  • ردیابی بودجه سالانه رسانه های اجتماعی
  • تم های هفتگی رسانه های اجتماعی
  • کلیه ابعاد تصویر رسانه اجتماعی مورد نیاز
  • نمودار دایره ای در ترافیک رسانه های اجتماعی مرتب شده بر اساس پلت فرم
  • شبکه های اجتماعی
  • تقویم ارسال و زمان انتشار


بیایید الگوهای گزارش رسانه های اجتماعی و آنچه را که در هر کدام خواهید یافت را بررسی کنیم.

1. سوالات رسانه های اجتماعی

این روش سوالاتی را فهرست می‌کند تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید از کدام پلتفرم مدیریت رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

هنگامی که می دانید چه تاکتیک های رسانه های اجتماعی را در برنامه بازاریابی خود به کار می گیرید، وقت آن است که بفهمید چه کانال هایی برای شما مناسب هستند. این روش به شما در انجام این کار کمک می کند.

2. برنامه ریزی هشتگ تعطیلات

اگر قصد دارید در برنامه بازاریابی خود به رسانه های اجتماعی متمایل شوید، می توانید از هشتگ تعطیلات برای تولید ایده استفاده کنید.

این تعطیلات راهی عالی برای پر کردن برنامه انتشار رسانه های اجتماعی شماست. با استفاده از این الگو، لیستی از تمام تعطیلات هشتگ سال را دریافت خواهید کرد.

3. برنامه ریزی لایو اینستاگرام

اگر لایو اینستاگرام یکی از تاکتیک های بازاریابی در برنامه شما باشد، این الگو به شما در طراحی یک تقویم کمک می کند. با استفاده از این الگو، می‌توانید برنامه‌های لایو اینستاگرام را که می‌خواهید، سازماندهی کنید.

4. برنامه ریزی پست اینستاگرام

آیا قصد دارید به طور منظم از اینستاگرام استفاده کنید؟ آیا می خواهید فالوور خود را افزایش دهید؟ با استفاده از این الگو، می‌توانید پست‌های اینستاگرام خود را سازماندهی کنید، تا همه اعضای تیم شما بدانند چه پست‌هایی به صورت زنده و چه زمانی منتشر می‌شوند.

علاوه بر این، می توانید دارایی ها و کمپین های خود را در این سند سازماندهی کنید.

5. برنامه ریزی تبلیغات در رسانه های اجتماعی

با استفاده از این الگو، می توانید بودجه سالانه و ماهانه خود را برای تبلیغات در رسانه های اجتماعی خود را سازماندهی کنید.

6. اندازه تصویر رسانه های اجتماعی

با استفاده از این الگو، تیم شما می‌تواند جدیدترین اندازه‌های تصویر رسانه‌های اجتماعی را در اختیار داشته باشد. این الگو شامل اندازه‌های تصویر برای تمام پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی، از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر است.

7. پروپوزال بازاریابی رسانه های اجتماعی

با استفاده از این الگو، می توانید یک پیشنهاد بازاریابی کامل در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید. این اهداف رسانه‌های اجتماعی، دامنه کار و تاکتیک‌هایی را که می‌خواهید اجرا کنید مشخص می‌کند.

8. قالب کلی گزارش رسانه های اجتماعی

با استفاده از این قالب ها ، می توانید یک اسلاید داشته باشد که شامل الگوهایی برای گزارش رسانه های اجتماعی است. اگر قصد دارید رسانه های اجتماعی را در برنامه بازاریابی خود پیاده سازی کنید، این الگوهای گزارش دهی می توانند به شما در پیگیری پیشرفت خود کمک کنند.

الگوی طرح بازاریابی ساده

این ابزار برنامه ریزی سالانه را با پرسیدن سؤالات ضروری برای کمک به فرآیند شما ساده می کند. از شما خواسته می شود اطلاعاتی را در مورد:

  • ماموریت بازاریابی سالانه شما، چیزی است که بازاریابی شما در سال بر روی آن متمرکز شده است.
  • استراتژی که در طول سال با بازاریابی خود برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود در پیش خواهید گرفت.
  • سه ابتکار اصلی بازاریابی که در طول سال بر روی آنها تمرکز خواهید کرد (یعنی آگاهی از برند یا ایجاد خط لوله با کیفیت بالا) معیارهایی که برای سنجش موفقیت خود استفاده خواهید کرد.
  • اهداف هدف شما برای ابتکارات بازاریابی مانند ایجاد 100 سرنخ در هفته.
  • ابتکارات بازاریابی که با استراتژی فعلی شما همسو نیستند تا بر اهداف و فعالیت های خود متمرکز بمانند که به موفقیت شما کمک می کند.

گفتگوی انتهای بازاریابی


آنچه که در برنامه ریزی بازاریابی اهمیت دارد این است که شما بتوانید به خوبی برنامه ها را نزدیک به دقیق تعیین کنید. هزینه ها به خوبی تعیین شوند و در نهایت بتوانید از تجربیات ابتدایی تیم به خوبی استفاده کنید. گام به گام پیروزی های و شکست ها را به تجربه تبدیل کنید و برای رسیدن به هدف بیش از پیش مصمم باشد.

دانلود تمپلت (قالب) اماده برنامه ریزی بازاریابی

شما می توانید تمپلت زیر برای برنامه ریزی بازاریابی را دانلود کنید و به راحتی برای تیم بازاریابی خود برنامه ریز سالانه انجام دهید.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.