تاثیر تصاویر بر سئو سایت و محصولات از زبان گوگل سئو

تاثیر تصاویر بر سئو سایت و محصولات از زبان گوگل

از سال گذشته گوگل بخش امتیاز دهی به صفحات و محصولات را به موتور جستجوی خود اضافه کرد. اگر از این قابلیت تا به حال استفاده کرده باشید، می دانید که بعضی از صفحات شما دارای رنگ و امتیاز دهی است و برخی دیگر در گوگل بدون امتیاز دهید. همچنین استفاده از تصاویر اصلی یک محصول یکی از سوالات کارشناسان سئو است. حال جان مولر از موتور جستجوی گوگل به این موضوع پاسخ داده است. با دپارتمان سئو ایران وبر همراه باشید.

جان مولر که چندی است به سوالات بسیاری در مورد موتور هاس جستجوی و سئو پاسخ می دهد، در جدیدترین گفتگوی زنده خود به سوالات کاربران پاسخ داد. در این برنامه لایو، مدیر یکی از وبسایت های فروشگاه از جان مولر سوالی در مورد تصاویر محصولات پرسید. مفهوم اصلی سوال اینگونه بود:

در صورتی که ما یک محصولی داشته باشیم که تصاویر ان در اینترنت موجود باشد یا از سایت سازنده دریافت کنیم، استفاده از این عکس ها مشکلی ندارد یا باید خودمان تصویر برداری کنیم؟

در ادامه جان مولر پاسخ روشنی به این موضوع می دهد: تصاویر باید توسط خودتان گرفته شود.

پاسخ کامل جان مولر به تاثیر تصویر در سئو و نمایش ستاره و امتیاز دهی در گوگل

در سال گذشته گوگل، قابلیت تمایش ستاره برای محصولات را قرار داد. اما این قابلیت برای همه محصولات نمایش داده نمی شود. گوگل توصیه می کند که برای نمایش این بخش از تصاویر اختصاصی که توسط خودتان گرفته شده است استفاده کنید.

سوال اصلی اینجاست که اگر ما تصویری را از سایت دیگر گرفته و ان را تغییر دهیم، ایا این برای منحصر به فرد بود کافی است؟

مولر می‌گوید «بی‌نظیر» به عکس‌هایی اطلاق می‌شود که خودتان گرفته‌اید، نه عکس‌های تقویت‌شده اند یا تغییر پیدا کرده اند.

«من فکر می‌کنم دستورالعمل‌هایی که برای بررسی‌ها داریم، یا توصیه‌هایی که داریم، باید واقعاً روی عکس‌های منحصربه‌فردی که از این محصولات ایجاد می‌کنید متمرکز شود، نه عکس‌های بررسی که مصنوعی هستند.»

البته جالترین قسمت این مکالمه ان است که، جان مولر از برخی محدودیت های سیستم سخن می گوید. در ادامه می گوید:

فکر نمی‌کنم سیستم‌های ما به‌طور خودکار آن را تشخیص دهند، اما احتمالاً این چیزی است که حداقل به صورت دستی، هر از گاهی به آن نگاه می‌کنیم.


برای روشن شدن موضوع، صاحب وب‌سایت با پرسیدن اینکه آیا بهترین گزینه استفاده از عکس‌های اصلی استودیویی است، ادامهه می‌دهد.

مولر می گوید:

“من فکر می کنم این ایده آل خواهد بود.”

هدف کلی به‌روزرسانی الگوریتم بررسی محصول Google، تقویت محتوای نوشته شده توسط افرادی است که شخصاً آنچه را که بررسی می‌کنند آزمایش کرده‌اند.

یکی از راه هایی که نویسنده می تواند ثابت کند که شخصاً یک محصول را آزمایش کرده است، گرفتن عکس های خود از آن است.

این بدان معنا نیست که رتبه‌بندی و امتیاز دهی با عکس‌های استوک غیرممکن است.

در واقع، از آنجایی که الگوریتم گوگل نمی تواند تفاوت بین عکس های اصلی و ویرایش شده را تشخیص دهد، ممکن است با تصاویر تولید کننده محصول به سایت هایی برخورد کنید که رتبه خوبی دارند.

وقتی تیم ارزیابی کیفیت Google که متشکل از افراد واقعی است، وارد می‌شود و نتایج جستجوی بررسی محصول را ارزیابی می‌کند، متوجه می‌شوند که کدام وب‌سایت از عکس‌های خود استفاده می‌کند.

به زودی نمی توانید رتبه بندی سایت هایی با عکس های ویرایش شده را در همان موقعیت های قبلی مشاهده کنید، در حالی که وب سایت هایی با عکس های اصلی جایگاه بهترین خواهند گرفت.

نتیجه گفتگو با جان مورد در مورد سئو تصاویر

سوال پرسیده شده، بیشتر بر روی یک محصول تمرکز کرده بود اما مشخص است که گوگل اهمیت ویژه ای به تصاویر اختصاصی می دهد. مولر بیان کرد که گوگل در حال حاضر نمی تواند تفاوت تصاویر ویرایش شده و اصلی را بفهمد اما در اینده تصاویر اصلی و اختصاصی جایگاه بالاتری خواهند داشت.

اما این به این معنی است که تیم جستجوی گوگل در حال کار بر روی الگوریتم بررسی تصاویر هستند و هر روز این الگوریتم پیشرفته تر خواهد شد.

بنابراین بهتر است از هم اکنون به فکر تصاویر اختصاصی برای سایت خود باشید.

شاید برای شما مناسب باشد:

موضوعات مرتبط تصاویرسئو

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.