بررسی لوگو پینترست | آیا لوگو Pinterest کپی است؟

هربار به دنبال تصویر یا طرحی هستید، مرورگر گوگل قطعا نتایجی از پینترست به شما نشان میدهد! اگر هم از طرفداران این سایت باشید، ختما آن را یا به صورت اپلیکیشن یا به صورت سایت های دخیره در دستگاه خود دارید. اما هیچوقت به خود لوگو پینترست دقت کرده اید؟ این مقاله در مورد آشنایی بیشنر شما با این نماد ، سیر تحول و مفهوم آن است. با ما همراه باشید.

پینترست

این سرویس آنلاین محبوب در اشتراک گذاری عکس و گرافیک تخصص دارد. به همین دلیل است که پیدا کردن یک لوگوی عالی برای آن آسان نیست! زیرا باید به یاد ماندنی، قوی و در عین حال مینیمالیستی باشد تا روی محتوا تأکید شود، نه پوشش. با در نظر گرفتن آن، این سرویس اولین لوگوی خود را به صورت تک رنگ ایجاد کرد، اما بعدتر، یک پالت رنگ قرمز و سفید نمادین به تصویب رسید. لوگو پینترست در عین سادگی، چشم نواز است.

سیر تغییرات لوگو پینترست

ما را در پینترست دنبال کنید!

برای درک بهتر سیر تغییرات و تاریخچه ی نماد و لوگوتایپ های پینترست، در سالهای مختلف آن را بررسی میکنیم.

بررسی لوگو پینترست | آیا لوگو Pinterest کپی است؟

2010 اولین لوگو

اولین لوگوی پینترست دارای حروف شکسته مشکی با سایه آبی گرادیان و طرح کلی سفید و نازک خاکستری بود. این تایپوگرافی به دلیل لایه‌هایش جالب به نظر می‌رسید. اگرچه خیلی سبک و «معمول» بود، به همین دلیل فقط چند ماه کورد استفاده قرار گرفت.

بررسی لوگو پینترست | آیا لوگو Pinterest کپی است؟

لوگو تایپ از 2011 تا کنون

لوگوتایپ Pinterest که در سال 2011 طراحی شد دارای یک کتیبه قرمز پررنگ در زمینه سفید بود. این علامت که با حروف شکسته سفارشی نوشته شده بود، حرف اول خود را تکرار می کرد که “P” نشان را تکرار می کرد. یکی دیگر از عناصر منحصر به فرد این تایپوگرافی در دم کشیده و قوسی شکل “T” بود که در “S” ادغام شد. این نسخه از لوگو تایپ به مدت پنج سال توسط سرویس مورد استفاده قرار گرفت.

بررسی لوگو پینترست | آیا لوگو Pinterest کپی است؟

نماد pinterest از 2011 تا کنون

لوگو نمادین Pinterest توسط این برند در سال 2011 معرفی شد. این یک دایره قرمز یکدست با یک حرف سفید صاف “P” است که به عنوان یک سنجاق زیبا طراحی شده است و قسمت های پایین نوار عمودی آن نوک تیز است. در همان ابتدا، نماد اغلب به تنهایی مورد استفاده قرار می گرفت و همچنین از لوگوتایپ که در همان سال ساخته شد استفاده می شد.

بررسی لوگو پینترست | آیا لوگو Pinterest کپی است؟

لوگو دیگر از 2016 تا کنون

این لوگو که توسط Pinterest در سال 2016 معرفی شد، از یک نشان نمادین و یک لوگوتایپ در سمت راست آن تشکیل شده است. هر دو قسمت این نشان در یک پالت رنگ قرمز تیره و سفید اجرا شده اند، هرچند که دارای سبک های متفاوتی از حروف هستند. “P” روی نشان دایره ای دست نخورده باقی مانده است و نسخه خود را که در سال 2011 ایجاد شده بود، به طور کامل تکرار می کند، در حالی که لوگوتایپ یک تایپ فیس جدید گرفت. فونت آن sans-serif پررنگ و سنتی با خطوط تمیز حروف، که تقریباً نزدیک به یکدیگر قرار می‌گیرند، اجرا می‌شود.

بررسی لوگو پینترست | آیا لوگو Pinterest کپی است؟

فونت لوگو pinterest

حروفی که در لوگوی پینترست 2011 نشان داده شده است مطمئناً به هیچ یک از حروف چاپی موجود تعلق ندارند. هر یک از آنها به طور خاص برای word mark ترسیم شده است. با این حال، لوگوی 2017 رویکرد کاملاً متفاوتی دارد که شامل یک فونت “آماده” به نام Neue Haas Grotesk (در وزن سیاه آن) با چند تغییر ظریف است. این تغییرات شامل یک عنوان گرد به جای مربع و یک “s” جدید است که احتمالاً به منظور تطبیق بهتر با “e” اصلاح شده است.

بررسی لوگو پینترست | آیا لوگو Pinterest کپی است؟

یک نرم افزار سوشال نتورک در خارج، به نام Path ، از لوگو Pinterest شاکی شد. چرا که این نماد بسیار شبیه به لوگو خودشان بود. هر سم لوگو مونوگرام P سفید در بک گراندی قرمز! اگر هر دوی این اپلیکیشن ها را در گوشی خود داشته باشید در یک نگاه، یک لوگو مشابه میبینید. تنها با این تفاوت که لوگو Path در زمینه مربعی با گوشه های گرد قرار گرفته است. در حالیکه نماد پینترست در زمینه دایره ای ایست.

تصویر زیر نماد این دو اپ در گوشی ایفون است.

بررسی لوگو پینترست | آیا لوگو Pinterest کپی است؟

به هر حال در جولای 2012 پینترست لوگو خود را بدون هیچ دردسری به ثبت رساند و خیال خود را از این بابت راحت کرد.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.