برندینگ و طراحی لوگو برای صنایع چوب | هزینه طراحی لوگو صنایع چوب

امروزه با دیجیتالی شدن کسب و کارها، نیاز به طراحی لوگو اختصاصی بیش از پیش احساس میشود. صنایع چوب نیز به همین سمت و سو رفته است. همه ی ما قبل از اینکه به بازارها و فروشگاهها سری بزنیم با یک سرچ گوگل مدلها و مکانهای مختلفی که محصول مورد نظرمان را عرضه میکنند، پیدا میکنیم. بعد از طراحی سایت، طراحی لوگو برای صنایع چوب از اصول مهم و اولیه برندینگ است.

با نگاهی به صنایع چوب و مبلمان کشور میبینید که اغلب کارگاههای تولیدی و کارنجات این عرصه، سایت فروش آنلاین که ندارند هیچ، حتی برای پیج اینستاگرامی خود نیز لوگو یا هویت بصری مناسبی نیز در نظر نگرفته اند. آن دسته هم که لوگو دارند یا به لوگوهای آماده بسنده کرده اند یا طراحی نه چندان حرفه ای یک لوگوتایپ غیر گرافیکی و تکراری!

چرا در صنایع چوب به لوگو نیاز داریم؟

برندینگ و طراحی لوگو برای صنایع چوب | هزینه طراحی لوگو صنایع چوب

در شرایط کنونی شما به چند دلیل به طراحی لوگو برای صنایع چوب نیاز دارید:

  • میان انبوهی از رقبا، دیده و شناخته شوید و به جشم مشتری بیایید.
  • اگر فردی محصولی از شما را در جایی غیر فروشگاه دید، لوگو برند شما را ببیند و سراغتان بیاید و به مشتری تبدیل شود.
  • شما به لوگو نیاز دارید تا اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید. برند بدون لوگو، مانند شخص بدون هویت است.

نکات مهم در طراحی لوگو برای صنایع چوب

همانند دیگر صنایع و مشاغل، طراحی لوگو برای صنایع چوب و مبلمان نیز اصول خودش را دارد که در ادامه به آن میپردازیم:

سادگی را فراموش نکنید

حواستان باشد دیگر دوران لوگوهای کلاسیک، شلوغ و پر زرق و برق به پایان رسیده است. مردم دیگر این سبک ها را نمیپسندندو آنچه که امروز و قطعا در اینده، مد است سبک های ساده و مینیمال است. پس اگر به شرکت یا طراحی این کار را سپرده اید حتما تاکید کنید که به دنبال طرحی ساده هستید.

برندینگ و طراحی لوگو برای صنایع چوب | هزینه طراحی لوگو صنایع چوب

یک ویژگی خاص برند شما در لوگو باشد

توصیه میکنیم حتما از ویژگی خاص برkد خود در لوگو استفاده کنید و از آن به عنوان وجه تمایز با دیگر رقبا بهره ببرید. مثلا اگر کار شما تلفیقی از چوب فلز است آن را در لوگو بیاورید. اگر به صورت انحصاری مثلا صندلی اوپن یا ظروف چوبی تولید میکنید و یا اگر محصولاتتان دست ساز است، از این ویژگی در نیچ مارکتینگ خود بهره ببرید.

توصیه میکنیم اگر تخصصی در این زمینه ندارید، اصلا خودتان دست به طراحی لوگو برندتان نزنید. چرا که این کار تنها طراحی هویت بصری نیست، بلکه بخشی از دیجیتال مارکتینگ شماست و باید هوشمندانه ایده پردازی و اجرا شود تا منجر به فروش بیستر شما شود. برای رسیدن به این هدف و سفارش یک لوگو حرفه ای، میتوانید قیمت حدودی طراحی لوگو را به صورت انلاین بگیرید و از مشاوره انلاین و رایگان ما استفاده کنید.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true” ]

همچنین میتوانید نوع چوبی که به کار میبرید یا درختی را که از چوب آن در تولیدات خود استفاده میکنید به طور نمادین در لوگو خود نشان دهید.

از نمادها بهره ببرید

در طراحی لوگو برای صنایع چوب استفاده از لوگوهای نمادین خیلی رایج است. چوب، درخت، تنه ی درخت و طبیعت از سمبولهایی است که در این چنین طراحی ها خیلی محبوب است.

برندینگ و طراحی لوگو برای صنایع چوب | هزینه طراحی لوگو صنایع چوب

در انتخاب رنگ دقت کنید

رنگی که در لوگو استفاده میکنید باید با هویت برند شما همخوانی داشته باشد. میتوانید مقاله روانشناسی رنگها در طراحی لوگو را مطالعه کنید تا بهتر به این موضوع پی ببرید. در طراحی لوگو برای صنایع چوب، بیشتر از تناژهای مختلف رنگهای قهوه ای و سبز استفاده میشود. البته رنگ سفید مشکی هم که در هر صنعتی زیبا و مناسب است.

استفاده از لوگوتایپ و لوگو مونوگرام

شما میتوانید در این صنعت هم از فونتهایی که مخصوص شما طراحی میشوند در لوگوتایپ خود استقاده کنید. لوگوتایپ برای برندهای ناشناخته و تازه کار انتخاب بسیار مناسبی است. البته بیشتر اوغات لازم است تا در کنار لوگو اصلی خود، یک لوگوتایپ میز سفارش دهید تا مخاطبان ایم برند شما را هم همزمان ببینند. به این ترتیب راحتتر در خاطرشان خواهید ماند.

برندینگ و طراحی لوگو برای صنایع چوب | هزینه طراحی لوگو صنایع چوب

لوگوتایپ برای برندهایی با اسم طولانی مناسب نیست. چرا که فضای زیادی اشفال میکند و نمیتوان آن را روی هر فضایی با هر ابعاد، قرار داد. پس در این حالت لوگو مونوگرام انتخاب هوشمندانه تری خواهد بود.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.