داستان برند و لوگو مازراتی | لوگو مازراتی از چه الهام گرفته شده است؟ آموزش طراحی لوگو و بررسی لوگو

داستان برند و لوگو مازراتی | لوگو مازراتی از چه الهام گرفته شده است؟

اگر ماشین باز باشید و از طرفی به طراحی و گرافیک هم علاقه مند باشید، این مقاله برای شما جذاب خواهد بود. چرا که قرار است لوگو مازراتی را خیلی حرفه ای و تاریخی بررسی کنیم. یعنی هم به تاریخچه برند میپردازیم و هم تاریخچه طراحی لوگو آن. با ما همراه باشید.

کمی در مورد برند مازراتی

مازراتی یک برند خودروسازی رده بالا است که در سال 1914 در ایتالیا تاسیس شد. در ابتدا فقط ماشین های مسابقه ای تولید میکرد. اما امروزه، مازراتی به عنوان یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان خودروهای لوکس در جهان شناخته می‌شود. این برند از ابتدای دهه 1990 متعلق به گروه فیات کرایسلر(Fiat Chrysler) است و در تمام قاره ها حضور دارد.

برند مازراتی نام خود را از نام خانوادگی 6 برادرِ مازراتی گرفته است. پسران رودولفو و کارولینا مازراتی، هر کدام به نوبه ای در ساخت اولین خودرو مازراتی در اواخر قرن 20 دست داشتند. به همین ترتیب اسم این برند مازراتی شد!

ایده لوگو مازراتی از یک فواره گرفته شد!

افرادی که با مازراتی آشنایی دارند باید با نماد سه گانه آن آشنا باشند. جالب است بدانید این نماد سه گانه از فواره نپتون می آید. فواره ای در میدانی در بولونیا که یک بنای تاریخی است. فواره نپتون یکی از معروف‌ترین نمادهای بولونیا است. فواره‌ای است که نپتون، خدای دریاها را به همراه نماد سه‌جانبه خود نشان می‌دهد. دقیقا عین لوگو مازراتی در دست مجسمه ی فواره است!

داستان برند و لوگو مازراتی | لوگو مازراتی از چه الهام گرفته شده است؟

انتخاب برای استفاده از نماد سه گانه توسط یکی از دوستان خانواده مازراتی پیشنهاد شد. برادران مازراتی نیز این ایده را پذیرفتند. زیرا آنها تصور کردند که نپتون یک انتخاب محکم برای نمایندگی سازنده خودروی آنها است. از این گذشته، نپتون نشان دهنده قدرتی بود که آنها در اتومبیل های خود می خواستند، در حالی که به عنوان نماد شناخته شده شهر خود عمل می کردند. برای این موضوع، باید توجه داشت که در حالی که نپتون خدای دریا بود، او خدای اسب ها نیز بود، یعنی می توان گفت که ارتباطی با مسابقه نیز وجود داشت.

پس لوگوی مازراتی از این نماد قدرتمند الهام گرفته شده است که نمادی از تسلط بر قدرت خام آب است. اکنون که دیدید معنای نماد مازراتی از کجا می آید، مطمئن هستیم که می توانید نگاه دقیق تری داشته باشید. ما رنگ‌ها و نمادهای نمادین برند را به همراه عناصر اصلی تاریخچه مازراتی در زیر تقسیم کرده‌ایم!

نگاهی به معنای لوگو Maserati

در اساطیر رومی، سه گانه با نپتون، خدای قدرتمندی که نماد تسلط بر دریا است، مرتبط است. خوب، در منطقه دره بهشت ​​دریا وجود ندارد، اما خودروهای مازراتی قطعاً مالک جاده های محلی هستند. معنای لوگوی مازراتی فراتر از سه گانه است و رنگ های امضای شرکت را نیز در خود جای داده است.

داستان برند و لوگو مازراتی | لوگو مازراتی از چه الهام گرفته شده است؟

رنگ لوگو مازراتی

این لوگو معمولاً به رنگ خاکستری تک رنگ نشان داده می شود. اما نشان مازراتی وقتی که نماد سه گانه قرمز روی یک میدان سفید و آبی است چه معنایی دارد؟ گاهی اوقات از آن به عنوان “لوگوی saetta” یاد می شود و لایه دیگری از نمادگرایی را اضافه می کند.

وقتی سه‌گانه مازراتی روی آبی سرمه‌ای است، نشان‌دهنده قلمروی خدای رومی نپتون بر روی دریا است و اینکه چگونه منبع قدرت اوست.

داستان برند و لوگو مازراتی | لوگو مازراتی از چه الهام گرفته شده است؟

وقتی سه گانه روی لوگوی مازراتی روی یک میدان سفید یا نقره ای قرار دارد، نشان دهنده سرزمینی است که خودروهای مازراتی بر جاده ها حکومت می کنند.

سه گانه قرمز نماد قدرت آتشین مازراتی است که عملکرد بی نظیری را در بزرگراه های رم تا چندلر و در سراسر جهان ارائه می دهد.

تاریخچه لوگو مازراتی

سه لحظه کلیدی در تاریخ تولد برند مازراتی وجود دارد:

مازراتی در سال 1914 در بولونیا ایتالیا تاسیس شد. در حدود سال 1920، طراحی لوگو ایجاد شد. یکی از برادران مازراتی ایده استفاده از سه گانه نپتون را از مارکی دیگو د استرلیش، یکی از دوستان خانواده، دریافت کرد. در سال 1926، مازراتی شروع به ساخت وسایل نقلیه خود از پایه کرد. در آن زمان بود که لوگوی مازراتی برای اولین بار روی یک وسیله نقلیه تمام شده، تیپو 26 ظاهر شد.

اخیرا نیز دیوید بکهام سفیر این برند شده است. اگر به این موضوع علاقه دارید، میتوانید مقاله تبلیغ مازراتی با دیوید بکهام را بخوانید.

نویسنده مهسا سلیمیان
مقالات مرتبط

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.