طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی | هزینه طراحی لوگو ارایشگاه

تا قبل از تخصصی شدن کارهای زیبایی، کمتر کسی سراغ طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی میرفت و همه به لوگویی آماده یا تکراری که چاپخانه برایشان پیدا میکرد بسنده میکردند. اما امروز، با افزایش تعداد سالنها و خدمات زیبایی دیگر این کار واقعا عقلانی نیست. مهم نیست چقدر از شروع کارتان گذشته است، در هر صورت شما به طراحی لوگو اختصاصی نیاز دارید. حتی اگر سالن شخصی ندارید!

حتی اگر از قبل لوگو داشته باشید و مدتی است که نام تجاری خود را برند نکرده اید، یک هویت جدید می تواند به شما کمک کند مشتری بیشتری جذب کنید. لوگو جدید حتی میتواند گزینه های بازاریابی بیشتری به شما بدهد و نگاه شما را به جلو ادامه دهد.

چرا نمیتوان از لوگوهای آماده برای آرایشگاه و سالن زیبایی استفاده کرد؟

اول باید هدف لوگو و ضرورت آن را درک کرد. لوگو هویت بصری و نماد کار شماست. این لوگو قرار است:

  • شما را بین هزاران متخصص و رقیب در حوزه شما متمایز کند
  • مشتریان با یک بار دیدن، برای همیشه اسم و هویت کاری شما را به خاطر بسپارند
  • اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید
  • پرستیژ و کلاس کاری خود را بالا ببرید

حالا فرض کنید یک لوگو آماده ی اینترنتی برای خود انتخاب کنید که احتمالا سایه ای از یک زن با موهای پریشان یا تصویر چهره و چشم ابرو است! تصاویری که هر کسی با یک سرچ ساده در گوگل با هزاران بار تکرار میتواند ببیند. آن دسته شان هم که خوب به نظر میرسند، کار طراحی دیگر برای ارایشگاهی دیگر است. پس لوگو شما منحصر به فرد نخواهد بود و از طرفی باید به شکایتهای طراح به خاطر استفاده بدون اجازه از طرحش نیز، پاسخ دهید.

لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

در اینجا برخی از عناصر اصلی که باید هنگام ایجاد یا سفارش یک لوگو برای آرایشگاه خود به خاطر داشته باشید، آورده ایم:

طراحی ساده و تمیز

یک لوگو جذاب باید به وضوح، برند شما را بدون سر و صدا منعکس کند. گرافیک متعادل، رنگهای مکمل و یک تگ لاین هوشمندانه تصویر شما را حرفه ای و ساده نگه می دارد. برای گرفتن ایده، به کلماتی فکر کنید که شما، خدمات و هدف سالن شما را توصیف می کنند.

لوگو باید سبک سالن شما را منعکس کند

بسته به نوع سالن خود و موقعیت مکانی آن و همچنین خدماتی که ارائه میدهید باید نوع لوگو شما متفاوت باشد. اگر فضای سالن شما ارام و ساکت است و با اشکال گرد و رنگهای ملایم در لوگو این را نشان دهید. اگر فضای سالن شما با زنگهای شارپ طراحی شده این را در لوگو نشان دهید. همچنین لوکس و کلاسیک یا مدرن بودن سالنتان را هم میتوانید در لوگو نشان دهید.

اگر سالن شما در منطقه ای پیشرفته و بالاتر شهر است، هر چه طرح شما مینیمال تر و مدرن تر باشد، بیشتر دیده میشود. در حالیمه این طرح ها در مکانهای شلوغ و پایینتر شهر خیلی مورد توجه قرار نمیگیرد!

حتی خدماتی که ارائه میدهید، اگر ارگانیک هستند(مثلا در کارهای رنگ مو و بیوتی تراپی)، آن را در لوگو نشان دهید. چرا که نه؟!

از رنگ ها هوشمندانه استفاده کنید

آیا شما محصولات ارگانیک و خدمات سلامتی مانند زیبایی صورت و ماساژ با محصولات ارگانیک ارائه می دهید؟ شاید یک طرح رنگ سبز برای لوگو شما مناسب باشد. اگر یک سالن شیک و شیک پذیرایی برای ساکنان شهر هستید، سیاه و سفید ساده گاهی اوقات می تواند بسیار مؤثرتر باشد.

تناژ رنگ های خاکی یا طلایی برای سالن هایی که خدمات رنگ مو و ارایش مو هم ارائه می دهند، به خوبی کار می کنند. از رنگ های خیلی نرم، روشن یا قدیمی مانند رنگ های نئونی، طرح های تک رنگ یا قرمز زیاد خودداری کنید. رنگ ها باید یکپارچه در طراحی باشند، نه اینکه بر آن غلبه کنند.

از فونتهای مدرن استفاده کنید

نکته ی دیگر که باید در مورد لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی در نظر داشته باشید، انتخاب نوع فونت است. استفاده ازفونت های تمیز، مدرن و تازه در تگ لاین بسیار مهم است. فونتها بخشی از طراحی کلی لوگو شما هستند. از استفاده ی فونت های گلدار، سخت و چسبیده به هم با ظاهری نامرتب پرهیز کنید. شما می خواهید به دلایل درست ومنطقی میخواهید توجه مردم را به خود جلب کنید، نه به این دلیل که نمی توانند حرف های لوگوی شما را بفهمند.

در ضمن حتما به لوگوتایپ و لوگو مونوگرام برای طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی فکر کنید. پیشنهاد خوبی خواهد بود!

اندازه

لوگو شما بخشی از تلاش های بازاریابی شما خواهد بود و نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد. بهتر است که طراحی گرافیکی با نام سالن خود مطابقت داشته باشد و یکی یا دیگری بیش از حد غالب نباشد. به یاد داشته باشید طرحی را انتخاب کنید که در همه رسانه های بازاریابی شما، از وب سایت، رسانه های اجتماعی، بروشورها کارت های بازرگانی شما خوب به نظر برسد.

سنگ بنای برندینگ طراحی لوگو است!

سفارش لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی

برای سفارش لوگویی با تمام ویژگیهای گفته شده و با طراحی حرفه ای وتخصصی با کارشناسان ایران وبر در زمنیه طراحی لوگو در ارتباط باشید.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

    مدینه کوچکی

    12 آذر 1402 در 4:56 ب.ظ

    سلام من یک بیوتی تراپستم و به یک لوگوی زیبا احتیاج دارم

      آژانس ایران وبر

      29 آذر 1402 در 7:10 ب.ظ

      سلام وقت بخیر
      می تونید با شماره های پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.
      در خدمت هستیم.

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.