طراحی لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی | نمونه کار و قیمت لوگو وکلا

موسسات حقوقی به دلیل جایگاه شغلی شان از اعتبار زیادی برخوردار هستند. تبلیغات دهان به دهان یکی از اجزای حیاتی برای گسترش شهرت است. نحوه برندسازی یک شرکت حقوقی نیز تفاوت زیادی در درک مخاطب ایجاد می کند! در این مقاله قرار است در مورد طراحی لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی به عنوان اصل اولیه برندینگ این صنف با شما صحبت کنیم.

آگهی های تبلیغاتی وکلا یا شرکت های حقوقی به کرات به چشمتان خورده است. قطعا به لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی در این تبلیغات توجه کرده اید. لوگو به چشمتان نیامده است؟ پس احتمالاً کار زیادی برای جذب مشتریان وفادار انجام نداده اند.

ممکن است نام مشاور حقوقی در معرض دید عموم قرار گیرد، اما اگر یک لوگوی شرکت حقوقی، طراحی ضعیف یا شبیه به لوگوهای دیگر باشد، کمکی به شهرت برند نمیکند. اکثر لوگوهای شرکت های حقوقی ضعیف اجرا می شوند و معمولاً لوگویی کاملاً متنی هستند، که اغلب با یکی از فونت های رایج یک به اصطلاح لوگوتایپ میزنند و تمام! شاید بر این باورند که لوگو خاص داشتن لزومی ندارد!

اما این که یک باور رایج است به این معنا نیست که واقعیت دارد و یا درست است! لوگوها راه مهمی برای شناسایی شرکت شما در چشم عموم و ایجاد ارتباط با مشتریان است.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true” ]

طراحی لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی | نمونه کار و قیمت لوگو وکلا

چگونه لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی طراحی کنیم؟

طراحی لوگوی وکیل می تواند بسیار چالش برانگیز باشد زیرا چند عنصر مشترک وجود دارد که بارها و بارها ظاهر می شوند. به این معنی که شما باید کمی بیشتر تلاش کنید تا مطمئن شوید که طراحی لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی شما از دیگران متمایز است. اما قطعاً انجام این کار امکان پذیر است و این مقاله به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند.

قدم اول

اولین قدم در ساخت لوگو، همیشه انجام تحقیقات شما است. شناخت و درک انگیزه پشت برندینگ و همچنین شخصیت برند بسیار مهم است. چه در حال ایجاد لوگو حقوقی برای شرکت خود هستید و چه برای مشتری، تحقیق را با جمع آوری پاسخ به سوالات زیر شروع کنید.

  • چرا این شرکت یا دفتر حقوقی تشکیل شد؟
  • چه ارزشهایی را ترویج می کند؟
  • اهداف شرکت چیست؟
  • رقبای آن چه کسانی هستند؟
  • مخاطب هدف کیست؟

همه این سوالات به ارائه یک دید جامع از شرکت کمک می کند. تحقیقات بازار در مورد رقبا و مخاطبان نیز به هدف قرار دادن نام تجاری و حفظ منابع بازاریابی و همچنین اجتناب از لوگوی کپی و تکراری به رقابت کمک می کند.

قدم دوم

پس از تحقیقات کافی در مورد برند، وقت آن است که به جزئیات آن توجه کنید.

عناصری مانند:

هر یک از این عناصر چندین گزینه را ارائه می دهند و هر گزینه پیام خاصی را منتقل می کند. به عنوان مثال، به احتمال زیاد لوگو موسسه حقوقی سیاه و سفید را بیشتر میپسندید تا لوگو رنگی رنگی! و دلیل منطقی و علمی دارد.

طراحی لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی | نمونه کار و قیمت لوگو وکلا

بنابراین بیایید به تک تک عناصر و برخی از بهترین انتخاب ها برای لوگوهای حقوقی بپردازیم.

چه نوع لوگویی برای لوگو وکالت بهرین گزینه است؟

پبشتر با انواع لوگو آشنا شده اید(لوگوتایپ، مونوگرام، لوگو انتزاعی، لوگو امبلم، لوگو تصویری و نمادین، مسکات و …). اما کدام یک برای لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی مناسب است؟

مسکات

هنگامی که صحبت از لوگوهای قانونی و رسمی به میان می آید، بعید است که بخواهید مثلاً یک لوگو مسکات طراحی کنید. این نوع لوگو اغلب برای شرکتهایی استفاده می شود که می خواهند بین برند و مشتری پیوند احساسی ایجاد کنند – شما می توانید آن را اغلب برای لوگو تیم های ورزشی و لوگو رستوران ها به کار بگیرید.

پس این برای لوگوی خدمات حقوقی واقعاً مناسب نیست.

انتزاعی

یک نوع لوگوی متداول هم هست به نام انتزاعی(ابستره)- نمونه معروف آن swoosh نایک است. با این حال، این نوع لوگو به طور معمول انتزاعی دیده می شود و به اعتبار و قابلیت اطمینان دلخواه شما برای لوگوی شرکت حقوقی شما نمی افزاید.

البته این بدان معنا نیست که ابداً مناسب شما نیست، اما ممکن است بهترین انتخاب نباشد.

اما برویم سراغ نمونه هایی که ممکن است برای دفتر وکالت و موسسه حقوقی مناسب تر باشد:

مونوگرام

لوگوهای نوشتاری از حرف یا حروف اولیه یک شرکت استفاده می کنند. این نوع واقعاً برای لوگوی یک شرکت حقوقی ایده آل هستند. زیرا معمولاً شرکت های حقوقی اسمهای پن بخشی و طولانی دارند. این به تشخیص نام شرکت کمک می کند. در این سبک اغلب از یک فونت منحصر به فرد استفاده می کنند، زیرا طراحی فونت واقعاً قابلیت به خاطر سپردن لوگو را افزایش می دهد.

طراحی لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی | نمونه کار و قیمت لوگو وکلا

لوگوتایپ

این سبک هم یکی دیگر از لوگوهای مبتنی بر قونت و نوشتار است. فقط به جای استفاده از یک حرف از اسم برند، از اسم کامل استفاده میشود. این سبک مناسب شرکتهایی است که اسمی کوتاه دارند و سبکی بسیار عالی برای شناساندن اسم برند به مخاطبان خواهد بود. در لوگوتایپ از یک فونت سفارشی و طراحی شده استفاده میشود.

لوگوهای نمادین

برای طراحی لوگوی نمادین موسسه حقوقی، معمولاً از نمادهای ترازو، قلم پرچین یا از تصویر Lady Justice استفاده میشود. آرم های نمادین در اندازه های کوچک بهتر از لوگوتایپ عمل میکند، زیرا خوانایی و شناسایی آنها پایین نمی آید. همچنین تصاویر سریعتر از کلمات تأثیر می گذارند، بنابراین تشخیص و به خاطر سپردن لوگوهای نمادین ممکن است آسان تر باشد ، اگرچه نام شرکت را به خوبی لوگوتایپ، مونوگرام یا لوگو ترکیبی نشان نمیدهد.

طراحی لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی | نمونه کار و قیمت لوگو وکلا

لوگو امبلم

نوعی لوگو تصویری یا مونوگرام است که در یک (معمولاً) دایره محصور شده است. شبیه مهر! لوگوهای امبلم با ایجاد حس سنتی، قانونی و رسمی برای لوگوهای حقوقی عالی هستند.

طراحی لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی | نمونه کار و قیمت لوگو وکلا

لوگو ترکیبی

این نوع هماطور که از ایمش پیداست از ترکیب دو نوع لوگو ایحاد میشود. یک لوگو تصویری و یک نوشتاری. این یک انتخاب عالی است، به خصوص اگر شرکت شما تازه شروع به کار کرده است. زیرا همزمان با یک تصویر و اسم برند شما در لوگو نشان داد هشده و سریعاً به خاطر سچرده میشود. همچنین این لوگوها انعطاف پذیری بیشتری دارند. زیرا می توانید در صورت نیاز از یک یا هر دو عنصر علامت ترکیبی استفاده کنید. بعداً، با افزایش اعتبار شرکت شما، می توانید از نماد به تنهایی استفاده کنید. مثل لوگو توییتر!

نمونه لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی

در ادامه برخی از نمونه کارهای تیم طراحان ایران وبر برای لوگو وکالت را مشاهده میکنید:

لوگو موسسه حقوقی اطلس حامی پارس

لوگو زیر برای موسسه بین المللی حقوقی اطلس حامی پارس، توسط تیم طراحان ایران وبر طراحی شده است.

طراحی لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی | نمونه کار و قیمت لوگو وکلا

لوگو اطلس حامی پارس به صورت لوگو تصویری توسط تیم طراحان ایران وبر اجرا شده است. موسسه ای حقوقی با فعالیت بین المللی که تاکید داشتند این امر در لوگو شان نیز نمایان باشد.

به همین منظور باید دو مفهوم حقوق (وکالت) و جهانی بودن را در عین واحد در لوگو نمایش میدادیم. نماد وکالت با تصویری نمادین و آشنا ارائه شده است. همچنین به کمک طراحی مینیمال و خطی تصویری نمادین از کره زمین کشده شده است که نماد قبلی را احاطه کرده است. به این ترتیب فعالیت حقوقی در سطح جهانی را منتقل کرده ایم.

لوگو وکیل وحید وارسته

لوگو بعدی که برای وکیل دادگستری به نام وحید وارسته طراحی شده است را میبینید. در این لوگو از نماد ترازو برای نشان دادن حقوق و در پایین دو حرف V که در روی هم قرار گرفته اند و ابتدای اسم و فامیل کارفرما است نشان داد شده است. این دو حرف از دیدی دیگر شبیه به کتاب، نمادی از کتاب قانون اساسی طراحی شده است. این لوگو به صورت خطی و مینیمال طراحی شده است.

طراحی لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی | نمونه کار و قیمت لوگو وکلا

لوگو مؤسسه حقوقی دادبان

لوگو وکلای دادبان نیز با بهره از نمادهای ترازو، کتاب قانون و چکس قاضی که در مرکز لوگو مشاهده میکنید، طراحی شده است.

طراحی لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی | نمونه کار و قیمت لوگو وکلا

هزینه لوگو دفتر وکالت و موسسه حقوقی

هزینه لوگو بسته به نوع لوگو انتخابی شما و زمان تحویل متغیر خواهد بود. برای استعلام انلاین قیمت لطفا فرم بالای صفحه را پر کنید.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.