طراحی لوگو ورزشی | برآورد هزینه لوگوهای ورزشی

هویت بصری و لوگو لازمه هر برندی است. شما به لوگو نیاز دارید تا میان انبوهی از رقبا شناخته شوید و بتوانید اعتماد مشتری را به خود جلب کنید. در این مقاله قرار است در مورد اهمیت طراحی لوگو ورزشی برای تیم ورزشی، فروشگاه، باشگاه و یا حتی پیج اینستاگرامی شما در حیطه ورزش صحبت کنیم.

اهمیت طراحی لوگو ورزشی

شما ممکن است در زمینه های ورزشی فعالیت داشته باشید یا حتی صاحب یک فروشگاه لوازم ورزشی باشید. اگر تصمیم گرفته اید که از دیگران متمایز باشید باید بدانید که شما نیازمند یک لوگو منحصر به فرد هستید. لوگویی که مختص شما طراحی شود و ماهیت برند شما را نشان دهد.

یک لوگو ورزشی برای یک تیم میتواند هیجان بازیکنان و هواداران تیم را برانگیزد؛ برای یک باشگاه ورزشی میتواند مردم را به ورزش و شرکت در کلاس های وزرشی شما ترغیب کند و برای یک فروشگاه لوازم ورزشی میتواند اعتماد مشتری را جلب کند. در همه ی این بخش ها با داشتن لوگو منحصر به فرد و خاص میتوانید اغتماد مخاطب را بدون دردسر به خود جلب کنید.

لوگو ورزشی چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

یک طراحی لوگو ورزشی خوب از ویژگیهای زیر تبعیت میکند:

ساده باشد

تقریباً هر گرافیستی اهمیت یک طراحی ساده و قابل فهم را می داند. به عنوان یک قانون کلی، سادگی باید در اولویت اصلی هنگام طراحی لوگو برای هر چیزی باشد. برای هر نوع ورزشی، شما باید اصول را بدانید. ساده ترین ایده ها می توانند مجموعه کاملی از افکار و برداشت ها را در ذهن مخاطب ایجاد کنند. اگر فکر می کنید که چگونه سادگی می تواند شما را بین ورزشکاران و ورزش دوستان محبوب کند، به نمونه نمادهای لوگو فوتبال آمریکایی نگاهی بیندازید.

سازگار و تطبیق پذیر باشد

ویژگی اصلی دیگر سازگاری و تطبیق پذیری لوگو است. این برای طراحی لوگو ورزشی بسیار مهم ارزیابی می شود. طراحی لوگو ورزشی باید به گونه ای باشد که با هر شرایط و هر زمانی و هر قشری از طرفداران سازگار باشد. چرا که لوگو ورزشی زیاد قابلیت این را ندارد که تعییر و تحول اساسی بپذیرد. سبکی مدرن و همه پسند انتخاب کنید تا همه ی هواداران با آن ارتباط بگیرند درست مثل لوگو نایک!

طراحی لوگو ورزشی

منحصر به فرد باشد

یک هویت بصری واقعی همیشه منحصر به فرد است. به طور کلی لوگوها باید متفاوت باشند. شما میتوانید از نمونه های زیادی الهام بگیرید، ولی مراقب باشید! هرگز تقلید نکنید. تقلید از دیگران فقط اهداف شما را بر ایده اصلی شخص دیگری چسبیده اند نشان می دهد. و این اصلا خوب نیست.

پویایی و حرکت را نشان دهد

لوگو نایکی را ببینید! حرکت و پویایی در آن حس میشود. این مهمترین رسالت طراحی لوگو ورزشی است. ورزش حرکت، پویایی و جنبش و نشاط در خود دارد. لوگو شما باید پاسخگوی تمام این مفاهیم باشد. این کار را با بازی با رنگ ها، خطوط، فرم ها و انواع تصاویر می توانید به تصویر بکشید. الزما نباید تصویر یک کفش یا توپ در حال حرکت باشد، سراغ نمادها بروید: عقاب، پلنگ و …

طراحی لوگو ورزشی

لوگوتایپی قدرتمند

در بخش لوگوتایپ این مدل لوگو ها، شما به فونتی مردانه و قوی، پررنگ و ضخیم نیاز دارید. به نمونه های معروف جهان نگاه کنید. کدامیک از فونتهای اسکریپت استفاده کرده اند؟ تقریبا هیچکدام!

طراحی لوگو ورزشی

رنگ آمیزی را فراموش نکنید

مانند سایر عناصر طراحی لوگو، رنگ ها شاخص های اساسی روحیه و اشتیاق تیم هستند. ذهن انسانها این توانایی را دارند که رنگها را درست پس از اشکال، پردازش کند. رنگ ها باید به مخاطب کمک کنند تا تجربیات خود را به یاد بیاورد و باید با دقت و هوشمندی به آنها فکر کرد. رنگ ها تأثیر ناخودآگاه دارند، به همین دلیل هر رنگ، احساسات مختلفی را ایحاد میکند. این مقاله را حتما بخوانید: رنگ مناسب برای لوگو | بررسی روانشناسی رنگ‌ها و تاثیرشان در بازاریابی

خب حالا که متوجه شدید لوگو ورزشی شما باید چه ویژگیهایی داشته باشد، وقت آن رسیده تا کار طراحی لوگو ورزش خود را به دست طراحان حرفه ای در این زمینه بسپارید. به همین منطور شما میتوانید از مشاوره رایگان متخصصین ما در این زمینه بهره ببرید.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.