پیشینه ی لوگو الجی | مفهوم آدمک تک چشم در لوگو الجی

برند الجی را حتما به خوبی میشناسید و حداقل یک وسیله ی الکترونیکی از آن در خانه تان دارید؛ پس قطع به یقین لوگو الجی را هم تا به حال دیده اید! لوگویی که به لوگو مونوگرام معروف است! در ادامه با مفهوم جالب لوگوی چشم، دماغ و دهن یه گردوی الجی آشنا شوید.

تاریخچه برند الجی

در این مقاله با بررسی فعالیت برند الجی از ابتدا تا کنون، قصد داریم نگاهی تخصصی به ایده و اجرای طراحی لوگو الجی بیندازیم. همراه ما باشید.

ادغام دو شرکت لاکی و گلداستار

الجی، چهارمین شرکت بزرگ کره است که همه آن را با لوازم الکترونیکی و شعار life’s good میشناسند. اما این همه ی فعالیت و حقایق الجی نیست.

الجی در واقع شرکتی است که در نتیجه ادغام دو برند کره ای، لاکی و گلداستار (Lucky and GoldStar)متولد شد. بنابراین می توان شروع تاریخچه هویت بصری یا همان لوگو الجی را از سال 1947، همان سالی که شرکت Lucky تاسیس شد قرار داد.

Koo In-Hwoi بنیان گذار شرکتِ Lucky Chemical Industrial بود و اولین کرم صورت این شرکت را با نام Lucky روانه ی بازار کرد. در ادامه کم کم به تولید محصولات پلاستیکی و شوینده ها رسید. شرکت گلد استار هم یک شرکت الکترونیکی کره ای بود، که در سال ۱۹۵۸ تأسیس شد.نهایتا هم این دو برند در سال 1995 با هم ادغام شدند و هولدینگ الجی را تشکیل دادند. تولیدات این هولدینگ امروزه شامل وسایل لکترونیکی، مواد شیمیایی و تجهیزات مخابراتی است.

اسم الجی از کجا آمد؟

الجی در سال 1947 پس از ادغام برندهای Goldstar و Lucky ظهور کرد. اسم برند نیز از مخفف “LG” از حروف اول نام آنها تشکیل شد. این اسم به نوبه خود، اساس شعار معروف الجی “Life’s Good”به فارسی “زندگی خوب است” بود.

پیشینه ی لوگو الجی

برای برسی لوگو الجی باید به گذشته ی این برند باز گردیم. گذشته ی لوگو های شرکتهایی که بعدها الجی را تشکیل دادند.

پیشینه ی لوگو الجی | آدمک تک چشم در لوگو الجی

1958 – 1947 شرکت لاکی

به طریقی میتوان گفت جدِ ال جی، صنایع شیمیایی Lak Hui بود که مواد شیمیایی خانگی، خمیردندان ها و مواد آرایشی صورت تولید می کرد. اولین کرم او با نشان سیاه و سفید با پرتره یک دختر بود که با نوشته “LUCKY CREAM” تزئین شده بود.

پیشینه ی لوگو الجی | آدمک تک چشم در لوگو الجی

1958 شرکت گلداستار

در سال 1958 سالی بود که شرکت اصلی برند جدیدی را ایجاد کرد. شرکتی با نام تجاری جدید، سراغ تولیدات الکترونیکی رفت. لوگو تجاری مختصر بود: یک مربع قرمز کوچک با یک دایره سفید، مخفف “GS” که یک جور مونوگرام محسوب میشد. و پنج اشعه که به سمت بالا کشیده شده اند. در سمت چپ، طراحان کلمه “GoldStar” را به عنوان لوگوتایپ قرار دادند و یک فونت sans-serif غیرمعمول را برای آن انتخاب کردند.

پیشینه ی لوگو الجی | آدمک تک چشم در لوگو الجی

1995: ادغام دو شرکت

در سال 1995، رئیس شرکت، برندها را ترکیب کرد و نام جدیدی به آنها داد: LG. لوگو الجی به صورت مونوگرام ارائه شد. “L” کوچک در داخل “G” بزرگ نشان داده شده است. و با هم در مرکز دایره قرمز قرار دارند.

پیشینه ی لوگو الجی | آدمک تک چشم در لوگو الجی

شکل سه بعدی: 2005

در سال 2005 لوگو الجی بازطراحی شد. در تصویر میبینید که طراحان سایه هایی را به لوگومارک قبلی اضافه کرده اند. به این ترتیب لوگو حالتی سه بعدی گرفته است.

پیشینه ی لوگو الجی | آدمک تک چشم در لوگو الجی

لوگومارک الجی در دو نسخه 2D و 3D (دو بعدی و سه بعدی)وجود دارد. هر دوی آنها از نظر حقوقی برابر هستند. اگرچه اولین مورد بیشتر به عنوان شناسه و نشان تجاری شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد و مورد دوم به عنوان علامت تجاری ثبت شده، یعنی برای تبلیغات استفاده می شود و در بسته بندی محصول یافت می شود.

لوگو سه بعدی، همانطور که میبینید بیشتر جلب میکند تا ابزاری برای تأثیر بصری بر مصرف کنندگان باشد. همچنین میراث لوگو دو بعدی را حفظ می کند و LG را از منظر جدید نشان میدهد.

مفهوم شکل لوگو الجی

دایره قرمز بزرگ، نمادی از جهان، نشان میدهد الجی برندی جهانی در زمینه تکنولوژی است.

عناصر دیگر در این لوگو نیز هر کدام نماد چیزی هستند: “Gلبخند است، “L” نماد بینی و نقطه، چشم است. به طور کلی این لوگو صورت یک فرد مهربان و صمیمی را به تصویر میکشد که ویژگی مشتری مداری و در دسترس بودن الجی را میرساند. همچنین اشتیاق این شرکت را برای برقراری ارتباط طولانی مدت با مشتریان به منظور جلب رضایت آنها با محصولات با کیفیت انتقال می دهد.

اما چرا یک چشم؟ آنها عمدا یک چشم قرار دادند و این مفهوم برایشان حائز اهمیت بوده است. این یک چشم از عزم و وفاداری به آرمان های شما صحبت می کند.

فونت لوگو الجی

طراحان در این لوگو از فونت Helvetica Black استفاده کرده اند. در سال 2014، “G” کمی تغییر کرد و ظاهر دقیق تری به خود گرفت. علاوه بر این، حروف نازک تر شده و نوشته ی «LG» اندکی بزرگتر شده و اکنون اندازه آن با لوگومارکش هم اندازه تر شده است.

رنگ لوگو الجی

پیشینه ی لوگو الجی | آدمک تک چشم در لوگو الجی

پالت رنگی لوگو از LG Red و LG Gray تشکیل شده است. اصلی ترین آن سایه قرمز تیره است که نماد حسن نیت شرکت است. از خاکستری تیره به عنوان رنگ ضافه استفاده شده، به طوری که کلمه مخفف در پس زمینه دایره برجسته نمی شود و روشنایی آن را متعادل می کند. برای اطلاات بیشتر در مورد نماد هر رنگ در لوگو میتوانید مطلب رنگ مناسب برای لوگو | بررسی روانشناسی رنگ‌ها و تاثیرشان در بازاریابی را مطالعه کنید.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.