دلیل تفاوت قیمت لوگوها چیست؟ لوگوهای 100 هزار تومانی تا چند میلیونی!

اگر به دنبال برندسازی رفته باشید و با چند شرکت برای سفارش لوگو گفتگو کردید، حتما از خود پرسیده اید چرا طراحی لوگو قیمت های متفاوتی دارد؟ حتما با خود فکر کرده اید که چرا برخی از لوگوها بسیار ارزان هستند در حالی که برای برخی دیگر باید میلیونی هزینه کرد؟ ما در این مقاله قرار است به طور مفصل به این تفاوتها و پاسخ به سوالات شما بپردازیم.

چرا برخی لوگوها ارزان و برخی گرانتر است؟

طراحی لوگو، مانند هر قطعه یا نمونه ای از خلاقیت و هنر، طی یک فرآیند ایجاد می شود و مبلغی که پرداخت می کنید برای نتیجه نهایی نیست! بلکه در واقع برای فرآیندی است که آن را ایجاد کرده است. فرآیندی که از خلاقیت هنری، هوش مارکتینگ و ایده پردازی خلاقانه طراح نشات میگیرد.

طبیعتاً همه هنرمندان و طراحان گرافیک فرآیندها و استعدادهای خلاقانه منحصر به فرد خود را دارند و هزینه ای که برای یک لوگو می پردازید می تواند و باید با طرح نهایی توجیه شود. لازم به ذکر است که ارزش طراحی یک هنرمند با سطح نمونه کارهای پیشین او مشخص میشود.

تفاوت کیفیت، خلاقیت و جذاب بودن لوگو و همچنین ایده پشت طرح در کنار پیشینه و سابقه ی طراح و شرکت است که قیمت لوگو را تعیین میکند. یک لوگو حرفه ای که معنای واقعی لوگو بدهد، نه یک تصویر سازی قطعا ارزش مادی بالایی دارد. برخی از شرکتها برای جذب بازار، کیفیت را فدای قیمت میکنند. چند صد هزار تومان میگیرند و در زمانی کوتاه به شما یک مثلا لوگو تحویل میدهند. این سبک کارها یا کپی هستند یا هیچگونه خلاقیت و ایده ای ندارند.

پس کارفرمای باهوش، با دیدن نمونه کارهای یک طراح یا یک شرکت میتواند به کیفیت کار آنها پی ببرد و اجازه ندهد به خاطر قیمت کمتر آینده برند و کسب و کارش به خطر بیفتد.

کیفیت یک لوگو را چه چیزهایی تعیین میکند؟

طراحی لوگو می تواند هزینه بر باشد زیرا فرآیند رسیدن به لوگوی با کیفیت بالا زمان و استعداد می طلبد و یک لوگوی عالی می تواند به موفقیت یک کسب و کار کمک کند. لوگوی طراحی شده به صورت حرفه ای نتیجه فرآیندی به نام قیف طراحی است. ایده های زیادی در بالای قیف ریخته می شود تا در نهایت به یک طرح عالی برسد. ارزش و کیفیت یک لوگو را سه عامل تعیین میکند:

خلاقیت

طراحی لوگوی با کیفیت، خلاقیت عظیمی را به نمایش می گذارد که از بارها و بارها در ذهن طراح کامل شده و اصلاح شده است. با هزاران اتود یا طرح کاغذی شروع می شود و به شاهکاری تبدیل می شود که به یک برند اجازه می دهد در صنعت برجسته شود.

دلیل تفاوت قیمت لوگوها چیست؟ لوگوهای 100 هزار تومانی تا چند میلیونی!

لوگو نهایی حاصل فرآیند طولانی و سخت از طراحی و برنامه ریزی دقیق است که با خلاقیت و درخشندگی خود مخاطب را جذب میکند.

لوگو یک داستان را به تصویر می کشد و آن را با چنان ظرافتی ارائه می دهد که به برند اجازه می دهد در بازار مزیت رقابتی به دست آورد.

تحقیق و پژوهش

کارآفرینان و افرادی که در فرآیندها و استعدادهای طراحی گرافیک به خوبی آشنا نیستند، اغلب آن را به عنوان هنری آسان و راحت نادیده می گیرند. که درست نیست. هنر گرافیک در همه جا در اطراف ما وجود دارد، زیرا مشتریان را به سمت برندها، بازارها و صنایع سوق می دهد و دستور کارهای برندسازی را در سراسر جهان هدایت می کند.

برخلاف آنچه اکثر مردم فکر می کنند، این فرآیند با نرم افزار طراحی شروع نمی شود. این کار با تحقیق آغاز می شود، زیرا یک طراح گرافیک باید با درک برند و مخاطبان مصرف کننده آن شروع کند. این امر مستلزم زمان و مشاهده دقیق است تا اطمینان حاصل شود که طراحی لوگوی نهایی با ایدئولوژی برند و مخاطبان مصرف کننده آن طنین انداز می شود.

اِلِمانها و رنگها

وقتی می گوییم طراحی لوگو یک هنر است، نه تنها به خلاقیتی که در این فرآیند انجام می شود اشاره می کنیم، بلکه مهمتر از آن، به تأثیری که در ذهن مخاطب ایجاد می کند تاکید داریم. طراح با استفاده از تاکتیک های هوشمندانه و خلاقانه، روانشناسی رنگ ها و فلسفه عناصر را به مخاطب تلقین می کند.

دلیل تفاوت قیمت لوگوها چیست؟ لوگوهای 100 هزار تومانی تا چند میلیونی!

یک لوگو، اگرچه یک لکه جزئی در پایین یا ابتدای صفحه باشد، یک ابزار قدرتمند برندسازی است. طراحی لوگوی گران قیمت و خلاقانه به شما کمک می کند تا بدون نیاز به کلمات یا عناصر زیاد بر مخاطبان تاثیر بگذارید. با استفاده از عناصر هوشمندانه قرار داده شده و ترکیب مناسب رنگ ها، با ذهن مخاطبان شما بازی خواهد کرد و نتایج شگرفی به ارمغان می آورد.

لوگوها به دلیل خلاقیت، تخصص و تحقیقاتی که روی یک طرح ریخته شده است گران هستند تا آن را برای هویت یک برند عالی کنند. یک طرح باید قیمت خود را با صحبت زیاد در مورد یک نام تجاری، بدون اینکه چیز زیادی از خود نشان دهد، توجیه کند!

هزینه طراحی لوگو بر اساس مصوبه انجمن صنفی طراحان

شما با مراجعه به سایت انجمن صنفی طراحان ایران میتوانید از تعرفه تصویب شده طراحی لوگو، ست اداری و بقیه خدمات گرافیکی مطلع شوید. و اما برای اطلاع از قیمت طراحی لوگو ایران وبر میتوانید فرم زیر را تکمیل کنید.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.