طراحی لوگو استارت اپ | آیا کسب و کار کوچک هم به لوگو نیاز دارد؟

توصیه ی همه صاحبان بیزنس به یک استارت اپ، این است که از قدم اول جای پا برند خودتان را محکم کنید. طراحی لوگو استارت اپ همان میخ اولی است که باید بکوبید! اگرچه برند سازی چیزی بیش از طراحی لوگو برای شروع فعالیت شما ست، اما این اولین گامی است که باید هنگام توسعه نام تجاری خود بردارید.

آیا یک استارت اپ به لوگو نیاز دارد؟

خب بیایید کسب و کارهای بزرگ را نادیده بگیریم؛ چون آنها قطعا از اهمیت لوگو برای برندینگ خود خبر دارند. اما بیشتر ممکن است کسانی که بیزنس کوچکی به راه می اندازند در مورد طراحی لوگو استارت اپ خود تردید داشته باشند.

شما به دو دلیل نیاز دارد تا به طور جدی به فکر طراحی لوگو استارت اپ خود باشید:

  • میان برندهای دیگر گم نشوید!
  • جلب اعتماد

میان برندهای دیگر گم نشوید!

باید بدانید در حال حاضر میلیون ها کسب و کار کوچک فقط در رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام در حال فعالیت هستند. فرض کنید شما هم استارت اپ خود را بدون نشان یا لوگویی شروع کنید. چطور انتظار دارید که کاربران، برند شما را به خاطر بسپارند؟ شک نکنید میان این جمعیت گم خواهید شد و دیر یا زود شکست خواهید خورد. برند بدون لوگو، مانند بچه بدون شناسنامه است. اسم دارد، شما صدایش میکنید، زندگی اش را میکند. اما ادامه ی حیاتش وابسته به این هویت و نشان است.

طراحی لوگو استارت اپ | آیا کسب و کار کوچک هم به لوگو نیاز دارد؟

نکته: در رابطه با انتخاب اسم برند خود هم دقت کافی داشته باشید! برای راهنمایی بیشتر میتوانید مقاله انتخاب اسم برند | چگونه برای برند یا شرکت خود اسم انتخاب کنیم؟ را مطالعه کنید!

پس حتی اگر کسب و کار شما کوچک است و در حال حاضر فقط فروشتان در پلتفورمی مثل اینستاگرام است نیز به لوگو نیاز دارید. خشت اول را مستحکم درست بگذارید که دیوار بیزنس شما تا ثریا کج نرود! به هر حال شما از همین بیزنس کوچک هم انتظار سود دارید دیگر،مگر نه؟!

جلب اعتماد

لوگو، جلوه ی بصری و دیداری برند شما ست. طراحی لوگو استارت اپ شما باعث میشود تا اعتماد مخاطبان جلب شود. در نظر مشتری، استارت اپی که به ظاهر برند خود اهمیت میدهد، قطعا محصول و خدمات بهتری نیز ارائه خواهد کرد. اسم و لوگو برندی که ثبت تجاری شده باشد، مهر تایید اعتماد مخاطبان است.

پس اگر میخواهید استارت اپ شما موفق و پیروز از میدان رقابت بیرون بیاید، از لوگو آن غافل نشوید. اما باید دقت کنید طراحی لوگو را به دست افراد کار بلد و حرفه ای بسپارید! چرا که لوگو بی کیفیت یا کپی هم به اندازه ی نداشتن لوگو برای کسب و کار شما سم است! مشاوران و طراحان لوگو ما در ایران وبر در اختیار شما هستند تا در این مسیر شما را راهنمایی کنند.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.