طراحی لوگو شرکت + ثبت لوگو – نمونه کار ها و برآورد هزینه

یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین بخش های یک شرکت که در ابتدای تاسیس باید به فکر آن بود، طراحی لوگو شرکت است. طراحی لوگو اساس برندینگ و ثبت شرکت است. در این مقاله با ضرورتِ داشتن لوگو برای شرکت خود آشنا میشوید. همچنین شما را برای انتخاب و ثبت بهترین لوگو سازمانی و شرکتی راهنمایی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چرا یک شرکت “باید” لوگو یا علامت تجاری داشته باشد؟

طراحی لوگو شرکت | نمونه کار و هزینه

شما وقتی تصمیم میگیرید شرکتی تاسیس کنید و برای برندینگ کسب و کار خود قدمی بردارید، قطعا به لوگو نیاز دارید. به چند دلیل:

برندینگ حرفه ای

برای یک برندینگ حرفه ای بهتر است پایه و اساس را حرفه ای و درست بجینید. داشتن لوگو اولین و مهمترین قدم برندینگ است. هر چه زودتر اقدام کنید در وقت و هزینه بیشتر صرفه جویی کرده اید. چون این کاری است که نهایتاً “باید” انجامش دهید.

ورود به فضای رقابتی

شما برای اینکه بتوانید با همکاران و فعالان صنف خود رقابت کنید باید وجه تمایزی با انها داشته باشید. داشتن هویت بصری میتواند اولین و بزرگترین وجه تمایز شما با رقبا باشد. پس لوگو شرکت میتواند شما را در میان رقبا برجسته کند.

جذب مشتری

وقتی برند شما جلوه بصری مناسبی داشته باشد، قطعا بهتر شناحته میشود و به این ترتیب مشتریان بیشتری به سمت شما جذب خواهند شد.

جلب اعتماد مشتریان

مشتری شرکت شما با دیدن نشان شما و اینکه برای برندینگ خود هزینه کرده اید، راحتتر به شما اعتماد خواهند کرد.

مُهر شرکتی و ست اداری

شما برای مهر و ست اداری خود به یک لوگو جذاب، مناسب و گیرا نیاز دارید. در انتخاب لوگو شرکت بسیار دقت کنید تا ست اداری (فاکتور، کارت ویزیت و … )جذاب و موثری نیز داشته باشید.

طراحی لوگو شرکت | نمونه کار و هزینه

چه لوگویی برای شرکت ما مناسب است؟

اکنون که با ضرورت انتخاب لوگو شرکت آشنا شدید، باید بدانید چه نوع لوگویی برای شما مناسب است. در این بخش با سه نوع کلی از انواع لوگو آشنا میشوید:

لوگوتایپ شرکتی

لوگوتایپ نوعی از لوگو یا نشان است که بر اساس تایپوگرافی طراحی میشود. یعنی اسم برند شما به صورت نوشتاری با فونت اختصاصی و خلاقانه طراحی میشود. این سبک لوگو به شرطی مناسب خواهد بود که اسم شرکت شما کوتاه باشد. برای اسمهای بلند و چند بخشی لوگو جالبی به دست نمی آید. در این شرایط میتوان از لوگو مونوگرام که متشکل از حرف یا حروف (حداکثر 3 حرف) برند شما استفاده کرد. مثل لوگو گوگل یا سامسونگ.

طراحی لوگو شرکت | نمونه کار و هزینه

لوگو تصویری برای شرکت

لوگو تصویری همانطور که از اسمش پیداست از یک تصویر تشکیل شده است. تصویری نمادین یا انتزاعی که مرتبط با اسم شرکت، هویت و یا اهداف شرکت شما باشد بهترین انتخاب برای شماست. چرا که علم روانشناسی ثابت کرده است “تصویر” خیلی بهتر در ذهن انسان میماند. مثل لوگو توییتر.

طراحی لوگو شرکت | نمونه کار و هزینه

لوگو ترکیبی (لوگوتایپ و تصویری)

لوگو ترکیبی نیز ترکیب یک لوگو تصویری و یک لوگونوشتاری است. این ترکیب میتواند به این صورت باشد که اسم برند به شکل یک تصویر مرتبط با برند ایجاد شود. یا اینکه شما به صورت مجزا دو لوگو دشته باشید. یک نشان تصویری و یک نوشتار. در این صورت میتوانید هر کدام را به صورت مجزا نیز در امور مختلف تبلیغاتی استفاده کنید.

رنگ لوگو شرکت باید چگونه باشد؟

رنگ لوگو شرکت شما، رنگ سازمانی شما را تشکیل میدهد. به این صورت که اگر رنگ آبی را برای لوگو خود انتخاب میکنید، رنگ فاکتورها، سربرگ و سایت شما نیز باشد از همین کد رنگ در خود داشته باشد.

اما انتخاب رنگ مناسب برای لوگو شرکتی بسیار حائز اهمیت است. پالت رنگی که لوگو شما را تشکیل میدهد باید حساب شده و متناسب باشد. مثلا رنگهای قرمز و زرد برای برندهای غذایی و رستورانها مناسب است. چرا که اشتها را تحریک میکند. رنگ آبی نماد اعتماد و اعتبار است. به همین ترتیب هر رنگی مفهومی خاص در بطن خود دارد. پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین پالت های رنگی برای لوگو را مطالعه کنید.

چگونه میتوانیم لوگو شرکت خود را ثبت کنیم؟

ثبت لوگو نیز مانند ثبت شرکت مراحل و مدارکی لازم دارد:

  • سفارش طراحی لوگو اختصاصی
  • مراجعه به سایت اداره مالکیت معنوی . (در این بخش باید اطلاعات حقیقی یا حقوقی- وکیل، طبقه خدمات یا کالای شما وارد شود. سپس مدارک لازمه را آپلود کنید و هزینه ثبت لوگو را اینترنتی پرداخت کنید.)
  • ارسال مدارک به اداره مالکیت معنوی و ثبت اظهارنامه -در صورتیکه اضهارنامه تایید شده باشد.
  • چاپ اگهی در روزنامه رسمی– در صورتیکه مدارک نیز تایید شود.
  • یک ماه بعد از چاپ آگهی، برای ثبت نام نوبت دوم آگهی برند اقدام میکنید.
  • دریافت حضوری تصدیق ده ساله برند.

نمونه طراحی لوگو شرکت

[go_portfolio id=”logo1″]

هزینه طراحی لوگو شرکتی

هزینه طراحی لوگو بسته به نوع لوگو انتخابی شما متغیر خواهد بود. لطفا برای اطلاع از قیمتها به صورت آنی، فرم زیر را پر کنید.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.