لوگو بی ام و | آیا لوگو BMW شبیه پره های ملخی هواپیما است؟

لوگوی نمادین بی ام و برای دهه ها موضوع بحث داغ بوده است. و همه اینها بخاطر یک ترفند تبلیغاتی است. در این مقاله از راز طراحی لوگو بی ام و پرده برداری میکنیم! میفهمیم این لوگو چگونه بوجود آمده است و چگونه تغییر نام تجاری در لوگوی جدید BMW نشان داده شده است.

بسیاری از مردم معتقدند که لوگوی BMW یک پروانه ساده ی ماشین است. اما حقیقت کمی متفاوت است. پس لوگو بی ام و به چه معناست؟ این نماد چه چیزی را نشان می دهد؟ پاسخ همه این سوالات در این مقاله است. با ما همراه باشید.

BMW از کجا آمد؟

تاریخچه نام BMW – Bayerische Motoren Werke یا Bavaria Motor Works – به سال 1917 باز می گردد. این شرکت در ابتدا Rapp Motorenwerke نام داشت که تولید کننده موتور هواپیما در مونیخ ، مرکز ایالت بایرن در جنوب آلمان بود.

لوگو بی ام و | آیا لوگو BMW شبیه پره های ملخی هواپیما است؟

BMW در ابتدا لوگو نداشت!

اگرچه نام شرکت تغییر کرد، تجهیزات فنی، دارایی ها و نیروی کار در ابتدا ثابت ماند. هنگامی که نام BMW برای اولین بار در ژوئیه 1917 در ثبت تجاری ثبت شد، شرکت لوگویی نداشت. به همین ترتیب، اولین تبلیغ در همان ماه فاقد هرگونه نشان و نمادی از لوگو بی ام و بود. با این حال، آنچه در کنار موتور هواپیماها نشان می داد، محصولات برنامه ریزی شده آینده آن بود، مثل: موتورهای خودرو، کشاورزی و قایق. فرد جیکوبز توضیح می دهد: “در روزهای اولیه ، لوگو و معنای آن به هیچ وجه مانند امروز در بین عموم مردم وجود نداشت، زیرا BMW هیچ مشتری حقیقی و نهایی نداشت.” تجارت اصلی تولید و نگهداری موتورهای هواپیما برای نیروی هوایی آلمان بود.

اولین لوگو بی ام و

لوگو بی ام و | آیا لوگو BMW شبیه پره های ملخی هواپیما است؟

بی ام و بین سالهای (1913-1917) از شرکت Rapp Motorenwerke GmbH رسماً جدا شد. اما در اولین لوگو خود، پیوندهایی را با لوگو آن شرکت حفط کرد. این را می توان در اولین لوگوی BMW (اکتبر 1917 ) مشاهده کرد. بی ام و سنت راپ را در داشتن حلقه مشکی در اطراف لوگوی شرکت با نام شرکت ادامه داد. این سبک لوگو را میتوان آمبلم محسوب کرد. لوگو آمبلمی که حروف ابتدایی اسم شرکت را به صورت مونوگرام در خود جای داده است.

(برای اطلاع بیشتر از انواع لوگو، مقاله معرفی نوع و سبک لوگو ها را مطالعه کنید.)

ویژگیهای اولین لوگو BMW

در 5 اکتبر 1917 ، شرکت جوان، لوگو دار شد. این اولین نشان BMW بود که در ثبت علائم تجاری امپراتوری آلمان به ثبت میرسید. البته با حفظ شکل گرد آرم قدیمی Rapp.

حلقه بیرونی نماد با دو خط طلایی محدود شده بود و حروف BMW را در خود داشت. یک نمادی از ایالت باواریا (بایرن) محلی که شرکت در آنجا قرار داشت نیز باید در لوگو نشان داده میشد. چه چیزی بهتر از پرچمش؟! دایره داخلی در لوگو BMW به چهار قسمت تقسیم شد و به رنگهای پرچم ایالت بایرن درآمد – سفید و آبی. اما با یک نظم برعکس!

استفاده از پرچم در لوگو ممنوع بود!

گفتیم رنگ سفید پرچم بایرن به صورت برعکس 4قسمت دایره داخلی لوگو بی ام و را تشکیل میداد. اما چرا برعکس؟ دلیل این نظم معکوس آبی و سفید در لوگوی BMW قانون علامت تجاری محلی در آن زمان بود که استفاده از نشان های دولتی یا سایر نمادهای حاکمیت را در لوگوهای تجاری ممنوع بود.

مفهوم لوگو بی ام و

اولین چیزی که از آرم BMW به چشم میخورد رنگهای لوگو است: سفید و آبی رنگهای ایالت بایرن در آلمان، خانه ی بی ام و .

یک آگهی بی ام و در سال 1929 لوگو BMW را در پروانه چرخان هواپیما به تصویر می کشد. تفسیری که باعث شد لوگو تجاری BMW نمادی از یک پره هواپیمای ملخی به نظر برسد. این تصور از آن زمان تا کنون پابرجا بوده است.

لوگو بی ام و | آیا لوگو BMW شبیه پره های ملخی هواپیما است؟

تشبیه لوگوی BMW به پره های هواپیما از کجا آمده است؟

حتی امروزه ، بسیاری از مردم هنوز معتقدند که لوگوی BMW یک پروانه دوار را نشان می دهد.

افسانه پروانه بی ام و سالها پس از اولین لوگوی شرکت پدید آمد. در تبلیغات بی ام و در سال 1929 هواپیمایی با لوگو BMW در پره های چرخان ان نشان داده شد. در ابتدای بحران اقتصادی جهانی این تبلیغ سعی داشت موتور هواپیمای جدیدی را که بی ام و تحت مجوز Pratt & Whitney می ساخت، معرفی کند. تفسیر پره های ملخی بسیار مناسب با تصویر تبلیغاتی شرکت جوان است. زیرا ریشه های شرکت و تخصص آن در ساخت هواپیما را نشان می دهد.

تغییرات لوگو بی ام و از ابتدا تاکنون

لوگو بی ام و | آیا لوگو BMW شبیه پره های ملخی هواپیما است؟
لوگو بی ام و به این ترتیب طی سالها تا کنون تغییر کرده است.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.