10 لوگو از بهترین لوگوهای حمل و نقل ایران و جهان

در مواقع مختلف، همه به خدمات حمل و نقل نیاز پیدا میکنند. شرکت های حمل و نقل چه ارسالهای بروز مرزی داشته باشند و چه خرید غیرحضوری ما را از سوپرمارکت تحویل دهند، خدمات اساسی و لازمی را ارائه می دهند که همه ما به آن نیاز داریم. این یکی از دلایلی اهمیت لوگوهای حمل و نقل و پرداختن ما به بهترین لوگوهای حمل و نقل ایران و جهان در این مقاله است.

پس یک لوگوی حمل و نقل خوب چگونه باید باشد تا این خدمت مهم را به چشم مخاطب بیاورد؟ در این مقاله، هر آنچه را که باید در مورد طراحی لوگو حمل و نقل خود بدانید توضیح می دهیم. بیایید با نگاهی عمیق به 10 نمونه از بهترین لوگوی حمل و نقل شروع کنیم تا بتوانید از آنها الهام بگیرید.

بهترین لوگوهای لجستیک جهان

با بررسی لوگوهای معروف جهان در حوزه حمل و نقل، بهتر میتوانید در مورد لوگو برند لجستیک خود تصمیم بگیرید. میتوانید از آنها به عنوان منبع الهام معتبری بهره ببرید. با ما در معرفی بهترین لوگوهای حمل و نقل همراه باشید.

لوگو FedEx در میان طراحان لوگو یک افسانه است. همه اصول اولیه یک لوگو خوب را دارد: تایپوگرافی واضح و پررنگ است، حروف به طور هوشمند فاصله دارند تا فضا را حفظ کنند، آبی و نارنجی یکی از بهترین ترکیبات رنگ برای لوگو و انواع طراحی هستند. این موارد لوگو فدکس را به یک لوگوی خوب تبدیل می کنند، اما چیزی که آن را به یک لوگوی عالی تبدیل می کند کمی ظریف تر و تقریباً یک راز است: فلش بین E دوم و X.

این فلش در سطوح مختلف کار می کند. برای شروع، لذتی که بیننده هنگام کشف آن احساس می کند، هر بار که لوگو را می بیند با او باقی می ماند. یک نکته ظریف زیرآگهی نیز وجود دارد – فلش نشان دهنده حرکت برای حمل و نقل است. با یک نشان، تمام حرفش را میزند.

10 لوگو از بهترین لوگوهای حمل و نقل ایران و جهان

یو پی اس رقیب فدرال اکسپرس نیز دارای لوگوی الهام بخش است، اما به دلایل مختلف. ابتدا به خاطر رنگ. در بحث روان شناسی رنگها قهوه ای نشان دهنده قابل اعتماد بودن (مانند یک درخت محکم یا زمین زیر پای ما) است، در حالی که زرد نشان دهنده دوستی و نشاط است. این تصورات در صنعت حمل و نقل ارزشمند است.

سپس شکل سپر موجود در لوگو که نماد محافظت و استحکام است – یکی دیگر از ویژگی های کلیدی در یک برند حمل و نقل. همین موارد این لوگو را به یکی از بهترین لوگوهای حمل و نقل تبدیل کرده است.

10 لوگو از بهترین لوگوهای حمل و نقل ایران و جهان

لوگو شرکت حمل و نقل MSC

شرکت کشتیرانی مدیترانه (MSC) که به اندازه FedEx یا UPS معروف نیست، بیشتر با حمل و نقل بار از طریق آب سروکار دارد. این کار تخصصی در لوگو نیز به صورت “امواج” نمایش داده شده است.حتی افرادی که برای اولین بار آن را می بینند می توانند حدس بزنند که در چه صنعتی هستند. اگر شما چندان شناخته شده نیستید، چنین تصاویری می تواند سیگنال و یادآوری خوبی برای مردم باشد.

MSC نیز مانند UPS از تلیپوگرافی برای نمایش حروف اول نام تجاری خود استفاده می کند. آنها نیز از رنگ زرد برای دوستی استفاده می کنند، اما آن را با رنگ مشکی مطمئن تر جفت می کنند. رنگ مشکی می تواند کمی قوی باشد، بنابراین آنها حروف کوچک را به عنوان راهی برای ظاهری سبک تر انتخاب کردند.

10 لوگو از بهترین لوگوهای حمل و نقل ایران و جهان

لوگو لجستیک دریایی Hapag-Lloyd

لوگوی حمل و نقل Hapag-Lloyd یک تکنیک طراحی رایج را نشان می دهد که می تواند توسط هر صنعتی استفاده شود: ترکیب حروف اول نام شما به روشی خلاقانه و به یاد ماندنی. در این مورد، L کمی پنهان است، اما مانند فلش FedEx میتواند کمی جالب باشد.

رنگ آبی نشان دهنده اعتماد و در سایه های تیره تر مانند این نیز شایستگی و مهارت است. اعتماد به شرکتی که دارایی شما را قرار است جا به جا کند، بسیار مهم است. نه؟!

10 لوگو از بهترین لوگوهای حمل و نقل ایران و جهان

لوگو شرکت لجستیک DHL

DHL یک تکنیک رایج در بهترین لوگوهای لجستیک را نشان می دهد: خطوط موازی، مکرر چشم را به گونه ای فریب می دهند که حرکت را تداعی کند. این یک تاکتیک طراحی است که اغلب در کمیک‌ها و کارتون‌ها استفاده می‌شود تا تصاویر ثابت را زنده‌تر نشان دهد – مناسب برای شرکت‌های حمل‌ونقلی که همیشه در حال حرکت هستند!

DHL این موضوع را با افزودن یک خط افقی از طریق لوگوی حروف خود، به گونه ای جالب و تأثیرگذار، بیشتر می کند. این روش منحصربه‌فرد به خوبی برای جدا کردن لوگوی شما از سایر لوگوها کار می‌کنند.

حیف است به رنگ پردازی این لوگو نگاهی نیندازیم: زرد دوباره برای دوستی، اما همچنین قرمز، برای فوریت. قرمز یک انتخاب رایج برای صنعت حمل و نقل برای نشان دادن اهمیت بسته های مشتریان است.

10 لوگو از بهترین لوگوهای حمل و نقل ایران و جهان

لوگو برند لجستیکی Venture

در حالی که DHL از خطوط موازی به روشی معمولی استفاده می کند، Venture Logistics آنها را به سطح کاملاً جدیدی می برد. خطوط عمودی و اریب حس حرکت را منتقل میکنند، اما تغییر جهت همین خطوط، معنا را تغییر می دهد. خطوط افقی حاکی از ثبات و ثابت بودن هستند، در حالی که خطوط عمودی نشان دهنده موفقیت و رفاه هستند.

چیزی که در مورد لوگوی Venture Logistics جالب است طراحی آن است. این فقط یک خط یا حتی سه خط موازی نیست. فضاهای خالی در آنها بریده شده است تا ظاهر چرخ ها و عمق را نشان دهد. رنگ قرمز، دوباره، حس فوریت را به مشتریان می‌افزاید تا به مشتریان اطمینان دهد که جای بسته‌هایشان امن است به سرعت به مقصد میرسد.

10 لوگو از بهترین لوگوهای حمل و نقل ایران و جهان

طراحی لوگو Hutt

یکی دیگر از بهترین لوگوهای حمل و نقل، لوگو شرکت Hutt است. یک لوگوی ساده است، اما موثر. این لوگو نسبت به بقیه انتزاعی تر است، بدون نمادهای قابل تشخیص، اما اشکال استفاده شده گویای مفاهیم زیادی است. طراحی مستقیم، بلوک‌دار و زاویه‌دار همگی نشان‌دهنده استحکام و امنیت است – بدون منحنی یا حتی شیب برای نرم کردن آن.

همچنین شاهد دو رنگ تکرارشونده قرمز و مشکی هستیم. این دو رنگ قوی‌ترین رنگ‌هایی هستند که باید با آن‌ها کار کنیم و ترکیب آن‌ها احساس قدرت و تسلط را به ما می‌دهد. این پالت رنگی نیست که برای هر برندی مناسب باشد.( اگر به دنبال انتفال حس دوستانه و معمولی باشید، کاملاً غیرمعمول است.) اما ترکیب این دو رنگ به تأمین امنیت مشتریان در صنعت حمل و نقل کمک می کند.

10 لوگو از بهترین لوگوهای حمل و نقل ایران و جهان

لوگو XPO Logistics

XPO Logistics یک لوگوی بسیار ساده است، اما مثال خوبی برای اثبات این است که برای ساخت یک لوگو حمل و نقل خوب به تصاویری پر زرق و برق نیاز ندارید. اولین چیزی که متوجه می‌شوید رنگ‌ها است: قرمز و سیاه، مانند همان جلوه‌ای که Hutt دارد.

اما وقتی دقیق تر نگاه می کنید، متوجه اتفاقات زیادی در تایپوگرافی می شوید. حذف تقریبی فضای بین حروف لوگو را فشرده می کند تا خیلی بزرگ نباشد. سبک فونت نیز رویکردی مینیمالیستی دارد: sans serif و بدون نقطه در I. T همچنین نوک حرف “t”برای افزایش مانایی در ذهن، تیز طراحی شده است، تکنیکی برای جذاب تر کردن تایپوگرافی!

10 لوگو از بهترین لوگوهای حمل و نقل ایران و جهان

Lineage از قاعده و قانون دیگر لوگوهای حمل و نقل منحرف می شود، اما همین کار به برجسته شدن آن کمک می کند. به عنوان مثال، این تنها لوگوی موجود در لیست ما است که از رنگ سبز استفاده می کند، ناگفته نماند که این تنها لوگویی هم است که از فونت سریف استفاده می کند. این ویژگی‌ها به Lineage کمک می‌کند تا خود را از رقبا جدا کند؛ وظیفه‌ای حیاتی برای هر لوگویی.

با این حال، Lineage همچنان از برخی قوانین مانند لوگوی سپر شکل پیروی می کند. درست مانند UPS، سپر نشان می دهد که آنها از کالاهای شما در طول حمل و نقل محافظت می کنند. اما نکته اصلی واقعی این لوگو نحوه ادغام الگوی مثلث با سایه های رنگی مختلف است.

10 لوگو از بهترین لوگوهای حمل و نقل ایران و جهان

در نهایت Maersk را داریم که لوگوی آن کاملاً ساده است. به طور کلی، تصویر ستاره برای هر صنعتی لوگوهای عالی می سازند. تغییر مداوم جهت ها آن را فان و عجیب می کند، در حالی که نقاط تیز و خطوط مستقیم به آن قدرت و انرژی خاصی می بخشد.

مرسک از سایه روشن آبی برای نشان دادن اعتماد و خوشامدگویی استفاده می کند، اما رنگ مشکی پررنگ و صاف با کمی جدیت جبران می کند. همچنین متوجه ترکیب A و E خواهید شد، همان رفتاری که XPO Logistics با T خود انجام داد تا لوگوی خود را به یاد ماندنی‌تر کند.

10 لوگو از بهترین لوگوهای حمل و نقل ایران و جهان

حالا که با 10 لوگو از بهترین لوگوهای حوزه ی لجستیک آشنا شدید، قطعا برای لوگو برند حمل و نقل خود ذهنتان باز تر شده است. میتوانید بریف بهتری به طراح لوگوخود بدهید و درخواست لوگویی منحصربفرد داشته باشید تا از رقبا متمایز شوید.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.