طراحی لوگو باشگاه بدنسازی | برندینگ جیم و باشگاه بدنسازی + قیمت

علاقه ی بیش از پیشِ مردم به ورزش و داشتن اندامی زیبا، باشگاههای بدنسازی را به یکی از پر رفت و آمدترین مکانها تبدیل کرده است. همچنین میبینیم روز به روز تعداد این باشگاهها بیشتر میشود. پس رقابت بین صاحبان جیم ها تنگاتنگ میشود و بازاریابی و جذب مشتری نیز دشوارتر. وقتی در یک خیابان چندین باشگاه وجود دارد، یک تابلو و لوگو باشگاه بدنسازی جذاب است که مشتری را به سمت این مکانها میکشاند. پس داشتن یک لوگو منحصر بفرد اولین قدم شما برای پیروزی در میدان رقابتی است.

اگر شما هم صاحب یک جیم هستید و قصد سفارش طراحی لوگو دارید، این مقاله در این مسیر به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

ما معتقدیم که داشتن یک برند قوی کلید تمایز از رقبا و ایجاد مشتریان وفادار و بالقوه است. فرنچایزهای بزرگ بین المللی مانند F45، Orangetheory و Soulcycle نمونه هایی از این موضوع هستند. آنها شعارها، کلمات، لحن، لوگو، پالت های رنگی و فرهنگ منحصر به فردی دارند که به شدت معروف است.

در این مقاله در مورد 5 مرحله ی برندسازی باشگاه تناسب اندام صحبت می کنیم. این مراحل فرآیندی را به شما ارائه می دهد که می تواند به شما در توسعه برند خود کمک کند. یکی از گام‌های این فرآیند «تعریف آنچه شما را متمایز می‌کند» است که تماماً به هویت برند مربوط می‌شود. این بدان معنی است که شما باید مجموعه ای منحصر به فرد از ارزش ها را ایجاد کنید که برند شما را از سایرین متمایز کند. بنابراین در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به اینکه برندینگ چیست، چرا اهمیت دارد و چگونه می توانید هویت برند را برای خود ایجاد کنید.

باشگاه بدنسازی و هویت بصری

هویت بصری یکی از اقدامات اساسی و مهم برندسازی است. که لوگو نیز اولین و مهمترین قدم هویت بصری است. برای موفقیت و پیروزی در میدان رقابتی باشد به فکر برندسازی باشید. شاید بگویید لوگو باشگاه بدن سازی اهمیتی ندارد، همین که خدمات خوبی ارائه دهیم برای جذب مشتری، کافیست. اما حقیقت این چنین نیست. خیلی از مشتریها گذری هستند و با دیدن تابلو شما به سمتتان جذب میشون. اما هر تابلویی نمیتواند موفق عمل کند. تابلو شما باید لوگو منحصر بفردی داشته باشد تا مشتری را جذب کند.

عده ی بسیاری هم شما را از میان سرچ های اینستاگرام خود پیدا میکنند. اما نام شما در ذهنش نماند چه فایده ای دارد؟ با لوگو، اسم باشگاه خود را در ذهن مخاطب حک کنید.

چرا به لوگو باشگاه بدنسازی نیاز داریم؟

شاید فکر کنید تابلو ساده کافی است و تنها اداره ی خوب و خدمات عالی به مشتری کافی است. چرا برای ایجاد یک نام تجاری تلاش بیشتری انجام دهک؟ چرا برای لوگو هزینه کنم؟ تابلو ساز یک لوگو آماده برایم میسازد…

بله، ممکن است این کار اضافی به نظر برسد, چون فواید آن را نم بینید. اما از آنجایی که به هر حال باید بیشتر کارهایی را که برای ایجاد یک برند لازم است انجام دهید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که همه قطعات را کنار هم قرار دهید. اما نه تنها خرج اضافی نیست، بلکه صرفه جویی در هزینه ام هست. زیرا برندسازی نتیجه خواهد داد – هم در کوتاه مدت و هم در طول زمان. اگر امرزو که شاید هزینه های طراحی پایین تر است هزینه نکنید، در اینده قطعا مجبور خواهید بود چندین برابر خرج کنید. باید تابلو را با آن هزینه های زیاد عوض کنید، باید برای طراحی دوباره ی کارت ویزیت هزینه بدهید و…

مزایای طراحی لوگو جیم (باشگاه ورزشی)

در اینجا برخی از مزایای اصلی وجود دارد که در صورت داشتن یک لوگو معتبر از آنها بهره خواهید برد:

لوگو به برند جهت میدهد

برند شما به شما می گوید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهید، چگونه خود را بازاریابی کنید و چگونه به ارزش های اصلی خود وفادار بمانید. قدم اول لوگو است. قدم بعدی نمایش لوگو به مشتریان با : کارت ویزیت، تراکت، سایت و…

لوگو، عنصر رقابت

یک نام تجاری خوب شما را از رقبایتان متمایز می کند، بنابراین در بازار شلوغی مانند دنیای تناسب اندام به راحتی می توان شما را متمایز کرد.

با لوگو به رسمیت شناخته میشوید

مردم فوراً برند شما را می شناسند، حتی اگر فوراً ندانند این بیزنس شماست، بر اساس احساساتی که با لوگو در آنها القا می کنید شما را شناسایی میکنند.

لوگو شما را به ثبات میرساند

برندسازی نظم را جایگزین هرج و مرج می‌کند و شما را قادر می‌سازد در پلتفرم‌ها، بازارها و حتی زمان ثابت بمانید.

لوگو، عامل اعتماد سازی

این ثبات آرم تجاری باعث ایجاد اعتماد در بازار هدف شما می شود تا آنها بدانند هر بار که با بیزنس شما تعامل می کنند چه انتظاری داشته باشند.

وفاداری مشتری را با لوگو به دست آورید

در نهایت و مهمتر از همه، اعتمادی که با مشتریان ایجاد می کنید به وفاداری قدرتمند به برند تبدیل می شود که فوق العاده ارزشمند است.

لوگو باشگاه بدنسازی باید چگونه باشد؟

یک لوگو خوب باید ویژگیهایی داشته باشد که قبل از سفارش باید آنها را در نظر بگیرید.

نوع لوگو مناسب برند باشد

حتما انواع لوگو و کاربرد آها را میشناسید. اگر نه مقاله انواع لوگو را بخوانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. هرچند طراح به شما مشاوره و راهنمایی ارائه خواهد کرد، اما باید بدانید کدام نوع برای باشگاه بدنسازی مناسب تر است.

مدرن و بدون تاریخ انقضا باشد

لوگو باید مدرن باشد و طوری طراحی شود تا زود دمده نشود که سالی یکبار مجبور به تغییر آن شوید! تغییر لوگو خسارات زیادی برای برندینگ به دنبال دارد.

انعطاف پذیر باشد

لوگو قرار است در بزرگترین ابعاد(بیلبورد، تابلو و …) تا کوچکترین ابعاد(کارت ویزیت، پروفایل اینستاگرام، نمایه سایت و…) استفاده شود. پس باید طوری طراحی شود که در همه سایزها بهترین کیفیت را داشته باشد. وضوح و خوانایی آن در هیچ سایزی لطمه نبیند.

برای طراحی لوگویی با این کیفیت باید این کار را به دست کارشناسان این حرفه سپرد تا با نرم افزارهای مربوط به طراحی لوگو (نه فوتوشاپ) این کار را انجام دهند. نرم افزاری برداری(وکتوری)، نه پیکسلی!

مینیمال و موجز باشد

مینیمال بودن لوگو به معنای سادگی نیست. مینیمال یعنی هر آنچه در انتقال مفهوم و معنای لوگو به مخاطب نقشی ندارد حذف شود. خطوط و نقوش بی اثر در لوگو جایی ندارند. لوگو، نماد یا تصویر ساده شده ی یک مفهوم است.

لوگو الزاما نباید کسب و کار شما را نشان دهد

مثلا لوگو فورد، آیا نمادی از ماشین سازی دارد؟ لوگو بنز یا بی ام و؟ لوگو میتواند امضای شما باشد مثل فورد! میتواند نمادی را به تصویر بکشد که هدف و رسالت برند شماست مثل بنز! میتواند تعامل شما با مشتری باشد و به ترتیب احساسات مشتری در برگیرد مثل هیوندا! یا حتی لوگو برند نایکی که در زمینه ورزش است! پس الزاما لوگو المانهای کسب و کار شما را نمایش نمیدهد. یک لوگو خوب باید بتواند به خوبی در جایگاهش عمل کند. این کار را به تیم طراحی بسپارید که متخصصان بازاریابی نیز در میان آنها حضور دارند.

چگونه لوگو باشگاه بدسازی سفارش دهیم؟

بعد از اینکه در مورد طراحی لوگو و فواید آن به اطمینان رسیدید، به سراغ یک تیم حرفه ای برای سفارش آن بروید. تیم طراحان ما شامل طراحان گرافیک و بازاریابانی است که لوگوی مناسب برندینگ و بازاریابی شما طراحی میکند.

شما میتوانید برای مشاهده بخشی از نمونه کارهای ما به صفحه نمونه کار طراحی لوگو مراجعه کنید.

همچنین فرم زیر برای شما قرار داده شده تا به صورت آنی از قیمت طراحی لوگو مطلع شوید!

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true” ]

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.