لوگو فرش | چگونه لوگو فروشگاه فرش سفارش دهیم؟

از دیرباز، فرش، قالی و قالیچه در میان ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته است. فرش های ایرانی به غنا و زیبایی شهرت دارند. ویژگی و کیفیت فرش های سنتی ایران به ویژه زمانی که در مناطق مختلف ایجاد می شود متفاوت است. برای بسیاری از خانواده‌ها فرش‌های نرم و دستبافت ایرانی با ارزش‌ترین دارایی است. فروشندگان این صنعت نیز برای برند خود ارزش زیادی قائل هستند و برای هویت بصری آن تلاش میکنند. پس طراحی لوگو فرش، به دلیل هنری بودن این اثر از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این مقاله میتواند راهنمای خوبی برای آشنایی بهتر با طراحی لوگو قالی باشد.

طراحی لوگو کارخانه و فروشگاه فرش

امروزه قالی بافی به رایج ترین صنایع دستی در ایران تبدیل شده است. فرش‌های ایرانی به دلیل رنگ‌آمیزی، تنوع نقش‌های هنری دیدنی و کیفیت طراحی شهرت دارند. در کاخ‌ها، ساختمان‌های معروف، عمارت‌ها و موزه‌های سراسر جهان، فرش ایرانی از با ارزش‌ترین دارایی‌ها است.

این صنعت مستقیما با هنر در ارتباط است و جنبه ی کاملا بصری دارد. از طرفی بازار رقابتی نیز بسیار داغ است و شناخته شدن و به یاد مخاطب ماندن اهمیت بسیاری دارد. پس برندینگ و طراحی هویت بصری برای این صنعت جایگاه ویژه ای دارد.

مخاطبان با دیدن یک لوگو منحصر بفرد، هنری و حرفه ای به کیفیت و زیبایی کارهای موحود در فروشگاه شما پی میبرند. این به موفقیت شما در فروش و پیشی گرفتن از رقیبانتان کمک خواهد کرد.

اگر لوگو شما اختصاصی، گویا و دلنشین باشد به راحتی به خاطر مخاطب سپرده میشوید. حتی اگر اکنون مشتری شما نشوند، به موقع نیاز شما را به یاد می اورند و یا حتی شما را معرفی میکنند.

اگر شما یک فروشگاه فرش با زیباترین محصولات باشید ولی از یک لوگو آماده یا فونتی آماده برای لوگو خود انتخاب کنید، بازنده ی میدان خواهید بود. چگونه میخواهید در تبلیغات، مشتری را قانع به خرید از شما کنید؟ قبل از بازدید از فروشگاه، مزیت رقابتی شما چیست؟ چگونه میخواهید مشتری را ترغیب به خرید کنید؟

هر لوگو، به طور کلی برای اینکه بتوان “لوگو: تلقی اش کرد، باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:

خوانایی

یک لوگو فرش خوب باید در اولین قدم، خوانایی داشته باشد. مخاطب بتواند آن را در ثانیه های اول بفهمد و اگر لوگوتایپ است آن را بخواند و اسم برند را دریابد.

منحصر بفرد بودن

فقط در صورتی لوگو شما به خاطر مشتری میماند که خاص و منحصر بفرد باشد. مختص به شما و برندتان باشد. در غیر این صورت نمیتواند مزیت رقابتی شما را به مشتری نشان دهد.

انعطاف پذیری

لوگو شما قرار است در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته شود. از بیلبوردها و تابلوهای بزرگ گرفته تا آواتار شما در صفحات مجازی مثل اینستاگرام و واتساپ. پس باید به گونه ای طراحی شود که با این تغییر سایزها کیفیت خود را از دست ندهد.

حتما دقت داشته باشید، کار طراحی را به تیم حرفه ای بسپارید که این کار را با نرم افزار مختص به طراحی لوگو انجام دهد، نه با فوتوشاپ!

عناصر موجود در لوگو فرش

در ادامه به المانهایی که در طراحی لوگو میتوان از آنها استفاده کرد، میپردازیم:

اگر قرار باشد در میان انواع لوگو، لوگویی تصویری طراحی شود، چه نمادهایی برای لوگو فرش به کار گرفته میشود؟ حتما تا کنون لوگوهایی دیده اید که از ترنج های فرش گرفته شده است. با اینکه فراوانی این سبک ها زیاد است اما هنوز جایی برای خلاقیت های بیشتر نیز در همین ایده وجود دارد.

از دیگر المانهایی در فرش وجود دارد و میتوان از آنها الهام گرفت به شرح زیر است: طرح های اسلیمی، طرح های بته، گلدانی ظل السلطان، شاه عباسی، محرابی، کتیبه ای، قفقاز، لچک و ترنج، گلفرنگ و …

میتوان این نمادها را نیز به سبک تلفیقی با نوشتار و یا مونوگرام اجرا کرد.

تایپوگرافی در لوگو فروشگاه فرش

اگر قرار باشد از تایپوگرافی به عنوان لوگو استفاده شود، باید دید کدام سبک بهترین انتخاب برای برند شما ست و با هویت آن ارتباط دارد. مثلا تایپوگرافی با ریشه ی خطوط سنتی (کوفی و بنایی) بهتر است یا خطوط خوشنویسی مثل ثلث و نستعلیق؟ و یا حتی سبک آزاد؟ این انتخاب به بریف(خلاصه درخواست طراحی لوگو) کارفرما و خلاقیت طراح بستگی دارد.

مثلا در طراحی لوگو شهر فرش، طراح از ریشه خط بنایی بهره برده است و نهایتا با اعمال تغییراتی به این لوگو رسیده است.

رنگ آمیزی لوگو نیز اهمیت ویژه ای دارد. هر رنگ حس خاصی را به محاطب القا میکند. این رنگ با توجه به سلیقه و هویت برند شما انتخاب میشود. انتخاب رنگهای گرم برای لوگو فروشگاه فرش شما از نظر بازاریابی منطقی تر و بهتر خواهد بود.

اکنون که اطلاعت کافی در مورد طراحی لوگو فروشگاه فرش کسب کردید، باید به دنبال طراح بروید. اما نه هر طراحی. طراح لوگو یا بهتر بگوییم تیم طراح لوگو باید متشکل از طراحان گرافیک و بازاریابانی باشد که لوگو طراحی شده، نهایتا به فروش بیشتر شما کمک کند. چیزی که هدفی غایی لوگو است. قرار است شما را به مخاطبان معرفی کند، شما را به خاطر آ«ها بسپارد، نهایتا آن را به خرید از شما ترغیب کند. پس لوگو به عنوان اولین جنبه ی بصری برند، رسالت مهمی به دوش میکشد.

تیم طراحان ایران وبر با در اختبار داشتن طراحان گرافیک حرفه ای و بازاریابان با سابقه، به شما در این راستا کمک خواهد کرد. شما میتوانید برای استعلام قیمت لوگو فرش فروشی و یا مشاوره رایگان در این باره، فرم زیر را تکمیل کنید. همچنین میتوانید در ساعات کاری، با ما تماس حاصل کنید.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true” ]

نمونه کار طراحی لوگو

شما میتوانید برای مشاهده برخی از نمونه کارهای طراحی لوگو تیم ما در حوزه های مختلف، به صفحه طراحی لوگو مراجعه کنید.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.