طراحی لوگو صنایع دستی | ویژگیهایی که باید در لوگوهای هنری وجود داشته باشد

صنایع دستی ارتباط مستقیم با هنر دارد. زیرا محصولاتی هستند مستقیما برگرفته از ذوق و سلیقه افراد با ملیتها و زبانهای مختلف. پس طراحی لوگو صنایع دستی باید خیلی جدی گرفته شود. لوگویی که برای برند صنایع دستی خود انتخاب میکنید یا سفارش مسدهسد، میتواند تاثیر مستقیم بر بازاریابی شما داشته باشد. هدف و رسالت لوگوهمین است. اولین جنبه ی بصری برند شما که در لرندینگ نقش حیاتی ایفا میکند. پس تمام المانهای موجود در لوگو شما باید حساب شده انتخاب شود. از رنگ و تایپوگرافی و تگ لاین گرفته تا خود نماد تصویری لوگو شما. مشتریان شما افراد هنر دوستی هستند و از شما به عنوان یک هنرمند در زمینه صنایع دستی انتظارات بالایی دارند. مطمئن باشید اگر از لوگو شما خوششان بیاید یک بار هم که شده به شما و فروشگاه آنلاین/ حضوری شما سری خواهند زد. اگر شما هم در این حوزه فعالیت میکنید و به دنبال لوگوی هنری و جذابی برای برند خود هستید، این مقاله میتواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

اهمیت طراحی لوگو صنایع دستی

یک لوگوی خوب، با اعتباری که برند شما میدهد، شما را حرفه ای تر نشان میدهد و همین موجب جلب اعتماد مشتری میشود. به این ترتیب افراد را وادار می کند که مشتری ثابت شما بمانند.

یک لوگو صنایع دستی خوب به مشتریان بالقوه می گوید که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و این کار یا محصول به چه در آنها میخورد. این به افرادی که هیچ دانش یا تجربه قبلی در مورد کسب و کار شما ندارند، می گوید که شما کار بزرگی انجام می دهید.

طراحی لوگو صنایع دستی | ویژگیهایی که باید در لوگوهای هنری وجود داشته باشد

اگر لوگوی شما غیرحرفه‌ای به نظر برسد، مردم بدون شک آن را به محصول یا خدمات شما نیز بسط میدهند. چطور وقتی یک برند هنری لوگویی حرفه ای و هنرمندنه ای ندارد میتواند محصولات صنایع دستی زیبا و با کیفیت که بر گرفته از هنر دست است، ارائه کند!

شما هم حتما تا به حال در بازدید از پیج یا سایتی بدون خرید سریعا دکمه برگشت را فشار داده اید یا یک برند را به برند دیگر ترجیح داده اید. آن هم به خاطر اهمیت ندادن آن برند به هویت بصری! مردم قضاوت های فوری می کنند و طراحی ضعیف باعث می شود که مشتری ها شما را ترک کنند.

یک لوگوی قوی ایجاد کنید تا برای مشتریان متمایز به نظر برسید. اطمینان حاصل کنید که برند شما را به خاطر بسپارند و ارتباط مثبتی با شما ایجاد کنند. لوگوها تداعی نمادین عمیقی دارند که با خاطرات و احساسات افراد مرتبط است.

برای مثال، بیایید نگاهی گذرا به نایک بیندازیم. swoosh فقط یک swoosh است. اما، ارتباطی که ما با آن نماد داریم، همه‌چیز به دیدگاه آن‌ها برای تبدیل جهان به جای بهتر از طریق دویدن مربوط می‌شود. این ایده قدرتمند در لوگو، برند آنها را این چنین معرفی کرد و به کسب و کار آنها برای رونق قدرت بخشید.

با گذشت زمان و با بازاریابی مداوم برند، لوگوی شما باید همین کار را برای تجارت شما انجام دهد. روی طراحی لوگوی خود سرمایه گذاری کنید. این چیزی است که بیشترین اهمیت را برای افزایش اعتبار شما و جذب مصرف کنندگان دارد.

لوگو صنایع دستی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک لوگوی خوب در حوزه صنایع دستی، لوگویی است که مطابق با صنعت یا خدمات شما باشد. انواع لوگو را به خوبی بشناسید و بهترین سبک را برای برند خود برگزینید. البته تیم طراحی پیشنهاداتی به شما ارائه خواهد کرد.

لوگو شما به گونه ای طراحی شده است که شما را از دیگران متمایز کند و وفاداری به برند را تقویت کند. چگونه؟ معنایی در درون خود دارد. چرا؟ زیرا سیستم اعتقادی، ارزش‌های اصلی، هدف، ماموریت و چشم‌انداز کسب‌وکار شما چیزی است که برند شما بر اساس آن ساخته شده است.

طراحی لوگو صنایع دستی | ویژگیهایی که باید در لوگوهای هنری وجود داشته باشد

برخی میگویند:” لوگوی شما نیست هیچ کس واقعاً به لوگوی شما اهمیت نمی دهد (به جز طراحان گرافیک یا کسانی که به طراحی چشم دارند). چیزی که مردم واقعاً به آن اهمیت می دهند تجربه آنها از خدمات شما و چیزی است که برند شما از آن حمایت می کند.” اما این چنین نیست! باید بدانید طراحی خوب لوگو نه تنها در ظاهر برند را حرفه ای نشان میدهد، بلکه نشان دهنده مفهوم عمیق تری است.

عناصر مهم در طراحی لوگو صنایع دستی

تصویر یا نماد

اگرچه 72 درصد از بهترین نام‌های تجاری از کلمات یا کلمات اختصاری تشکیل شده‌اند، این نام‌ها با استفاده از تایپوگرافی، تصویری را در ذهن افراد ایجاد می‌کنند. همین کار را می توان با عناصر گرافیکی، نمادها و آیکون ها انجام داد. یک عنصر بصری به لوگو جذاب بیشتر می افزاید و آن را به یاد ماندنی می کند.

باید توجه مصرف کننده را به مدت 10 ثانیه جلب کند تا بتواند آن را به خاطر بسپارد و در مورد آن نظر بدهد. برخی از طراحان این کار را با تغییر متن یا اضافه کردن یک نماد مصور ایجاد می کنند که می تواند به تنهایی در موقعیت های خاص استفاده شود. مطمئن شوید که تمام آثار هنری اصلی هستند و از کلیپ آرت نیستند. با گذشت زمان و با استفاده مداوم، یک ارتباط بصری ایجاد می شود.

تصاویر در لوگوها یا رئال هستند، یا نمادین و یا انتزاعی. مثلا آرم زیر یک لوگو صنایع دستی است که تصویر یک پرنده در آن دیده میشود. پس در دسته رئالها قرار میگیرد. این لوگو توسط طراح “باقر جعفری” اجرا شده است.

طراحی لوگو صنایع دستی | ویژگیهایی که باید در لوگوهای هنری وجود داشته باشد

رنگ

رنگ لوگوی شما نحوه درک آن را تعیین می کند و قدرت تصمیم گیری برای خرید را دارد. رنگ احساسات را تحریک می کند و معنا می بخشد. و هنگامی که رنگ به طور مداوم در بازاریابی شما استفاده می شود، شناخت برند را تا 80٪ بهبود می بخشد.

رنگ های مناسب به صنعت و بازار هدف شما بستگی دارد. احتمالاً متوجه شده اید که صنایع خاصی به رنگ های خاصی می چسبند. به عنوان مثال، موسسات مالی تمایل به استفاده از رنگ آبی دارند، زیرا آبی امنیت و قابلیت اطمینان را به شما منتقل می کند. برندها از رنگ آبی برای افزایش اعتماد به محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. رنگهای کلاسیک مانند سبز و زرد هم برای لوگو صنایع دستی بسیار مورد استفاده قرار میگیرند.

طراحی لوگو صنایع دستی | ویژگیهایی که باید در لوگوهای هنری وجود داشته باشد

رنگ یا رنگهای لوگو خود را بر اساس احساساتی که می خواهید مصرف کنندگان تجربه کنند و اقداماتی که می خواهید انجام دهند، انتخاب کنید. روانشناسی، فرهنگ، روندها و زمینه انسان را در نظر بگیرید. پالت رنگ برند شما باید داستانی را بیان کند. باید ارزش های شما را بیان کند و به اندازه کافی منحصر به فرد باشد تا با دیگران در فضای شما اشتباه گرفته نشود.

قدرتمندترین برندها به یک پالت رنگی ساده با کمتر از سه رنگ اصلی پایبند هستند. آنها همچنین از رنگهای ثابت به جای گرادیان استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید که رنگ روی صفحه و چاپ متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که می توانید رنگ های خود را با دقت بازتولید کنید (Pantone، CMYK، RGB، Hex). این کار را به طراح خود بسپارید.

تایپوگرافی

انتخاب حروف و نحوه چیدمان آنها به اندازه استفاده از رنگ، تصاویر یا گرافیک در ایجاد لوگو و برند مهم است. چرا؟ زیرا افراد برای تعیین احساس خود، ظاهر یک کلمه را با آنچه یک کلمه در واقع می گوید مرتبط می دانند.

طراحی لوگو صنایع دستی | ویژگیهایی که باید در لوگوهای هنری وجود داشته باشد

برندسازی قوی باعث ایجاد ارتباط عاطفی می شود. شما می خواهید تایپوگرافی شما مورد توجه قرار گیرد، اعتماد را تقویت کند و خوش بینی را تشویق کند. تایپوگرافی راهی برای برانگیختن چنین احساساتی است بدون اینکه مردم حتی از آن آگاه باشند.

تایپوگرافی برای ارتباط لحن صدا و شخصیت استفاده می شود. تایپ فیسی را انتخاب کنید که نشان دهد برند شما چه چیزی را نشان می دهد – خواه زیبا، سنتی، عجیب و غریب و مدرن باشد. مانند مبلمان منزل، تایپوگرافی باید از نظر زیبایی شناسی و در عین حال کاربردی باشد. انتخاب تایپوگرافی شما اهمیت دارد زیرا بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد.

مطمئن شوید که نام برند شما واضح و خوانا باشد. نحوه استفاده از لوگو را در نظر بگیرید: لوگوی شما می‌تواند روی صفحه‌نمایش، کارت‌های ویزیت، سربرگ‌ها، تابلوها و بسته‌بندی‌ها ظاهر شود. باید از فاصله دور و از نزدیک قابل خواندن باشد. و اگر لوگوی شما دارای یک عنصر گرافیکی است، مطمئن شوید که تایپوگرافی شما با نماد تعادل دارد. از خود بپرسید، آیا تایپوگرافی من به سطح مؤثری از بازنمایی، ارتباط و جذابیت بصری دست می یابد؟ اگر پاسخ شما “بله” ی قطعی نبود، ممکن است زمان برندسازی مجدد فرا رسیده باشد.

کلام آخر

برای سفارش طراحی لوگو کمی هزینه کنید. پایه و اساس برندینگو مارکتینگ شما همین لوگو است. اگر طراحی را به افراد غیر متخصص با هزینه های پایین بسپارید، با همان لوگو کارت ویزیت و تابلو و … سفارش دهید، هزینه های جبران ناپذیری برای شما خواهد داشت. چون خیلی زود مجبور خواهید بود لوگوی خود را با یک لوگو حرفه ای جایگزین کنید. پس تمام این هزینه ها را باید مجددا متحمل شوید.

البته قیمت بالا هرگز ضامن کیفیت بالا هم نیست. نمونه کارهای شرکت ها گواه این موضوع خواهد بود. شما میتوانید برخی از نمونه کارهای ما را در صفحه طراحی لوگو مشاهده کنید و با کار همکاران مقایسه کنید. تصمیم با شماست.

همچنین میتوانید با پر کردن فرم زیر به صورت آنی از هزینه های طراحی لوگو مطلع شوید.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true” ]

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.