طراحی لوگو مذهبی | 9 دلیل برای لزومِ داشتن لوگو مسجد، هیئت یا ارگانهای مذهبی

هدف از لوگو شناساندن فعالیت یا برند شماست. به آن مانند پرچم یک کشور فکر کنید. هر عنصر درون پرچم معنی دارد. احساسات کلی پرچم به لطف این عناصر به میانبری برای توصیف آن کشور تبدیل می شود. در لوگو مذهبی هم شناساندن حیطه فعالیتی شما به مخاطبان اهمیت بسیاری دارد. این لوگوها ایده پردازی و ایده ای خاص تری میطلبد چرا که با مسئله ی مهمی به نام “دین” طرف هستید. در این مقاله به اهمیت طراحی لوگوهای مذهبی و دینی، لوگو هیئت ها، مساجد، ارگانها و مؤسسه های مرتبط خواهیم پرداخت. اگر به دنبال این سبک لوگوها هستید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود. با ما همراه باشید.

لوگو مساجد، هیئت، دارالقرآنها و اماکن مذهبی

مسجد ا هیئت شما عمدتاً به یک لوگو نیاز دارد زیرا مهم ترین نمایش بصری برند مذهبی شما است. هنوز اماکن مذهبی زیادی وجود دارند که واقعاً داشتن لوگو را هنوز واجب نمیدانند.

حقیقت این است که هر سازمانی دارای برندی است، حتی اگر آن را به طور هدفمند طراحی نکند. زیرا برندسازی مربوط به طراحی نیست، بلکه به هویت شما مربوط می شود. برندینگ چیزی است که شما هستید و مهمتر از آن – اینکه دیگران چگونه برند شما را میشناسند. به همین دلیل است که ما می گوییم هر ارگان یا اماکن مذهبی نیز باید به دنبال برندینگ باشد.

مسجد یا هیئت شما یک برند است. پس به لوگویی نیاز دارد که احتمالا ابزاری ترین و استراتژیک ترین ابزار ارتباط بصری شما است و کارهایی را انجام می دهد که ممکن است ما از آنها آگاه نباشیم. به نظر می رسد برای بسیاری از ما بدیهی است که ما به یک لوگو نیاز داریم زیرا … خوب، تقریباً همه یک لوگو دارند. این واقعیت که شخص دیگری چیزی دارد، بزرگترین دلیلی نیست که ما به همان چیز نیاز داریم. وقتی به وضوح برخی از بینش‌ها را درک می‌کنیم که چرا به آن نیاز داریم، مطمئن می‌شویم که نشان‌ یا نماد(آرم) مذهبی ما کار ارتباطی خود را که قرار است انجام دهد، انجام می‌دهد.

طراحی لوگو مذهبی | 9 دلیل برای لزومِ داشتن لوگو مسجد، هیئت یا ارگانهای مذهبی

اهمیت لوگوهای مذهبی

نمادهای مذهبی راهی برای متحد کردن اعضای یک سنت اعتقادی مشترک، و نشان دادن سنت دینی آنها به دیگران است. در اینجا 9 دلیل برای اهمیت لوگو مسجد و اماکن مذهبی بیان خواهیم کرد:

  • برداشت اولیه یا first impression مثبتی ایجاد میکند
  • همه جا هست
  • به شناساندن برند مذهبی شما کمک میکند
  • باعث ایجاد اعتبار و اعتماد می شود
  • افراد جدیدی را دعوت می کند تا شما را بشناسند
  • هویت شما را آشکار می کند و ارزش های شما را بیان می کند
  • شما را از سایر سازمان ها متمایز می کند
  • مردم از شما انتظار دارند
  • ارتباط را تقویت می کند و باعث ایجاد وفاداری به برند مذهبی شما میشود

برداشت اولیه یا first impression مثبتی ایجاد میکند

طراحی لوگو مذهبی | 9 دلیل برای لزومِ داشتن لوگو مسجد، هیئت یا ارگانهای مذهبی

حتما شنیده اید که “شما فقط یک فرصت برای ایجاد اولین برداشت دارید.” این روزها اغلب، اولین برخود مردم با مکان مذهبی شما، ارتباط بصری خواهد بود. ممکن است مردم از کنار هیئت شما عبور کنند، یک بنر یا بروشور تبلیغاتی ببینند، یا متوجه شوند که دوستانشان یک پست در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. شانس خوبی وجود دارد که در هر یک از این تعاملات آرم مذهبی شما را ببینند و تاثیری بر جای بگذارند.

به گفته موسسه تحقیقات رنگ (CCICOLOR) افراد در 90 ثانیه پس از مشاهده اولیه، یک قضاوت ناخودآگاه در مورد یک شخص، محیط یا محصول انجام می دهند و بین 62 تا 90 درصد از این ارزیابی تنها بر اساس رنگ است.

نام تجاری دارالقرآن خود را جایی قرار دهید تا مردم هر روز فرصت پیدا کردن آن را داشته باشند. معمولاً با هر شکلِ ارتباطی، شانس دیده شدن لوگو مذهبی توسط فرد جدیدی وجود دارد. هنوز راه درازی وجود دارد تا آنها درباره ملاقات حضوری با شما فکر کنند، زیرا طبق گفته پام مور، به طور متوسط 5 تا 7 برداشت طول می کشد تا مردم بتوانند مکان مذهبی شما را به خاطر بسپارند.شما باید مطمئن شوید که اولین برداشتی که مردم دارند، موجب تعاملات معنادارتر در آینده خواهد شد. . اولین برداشت شما لحنی برای رابطه شما ایجاد می کند.

یک لوگو مذهبی، همه جا هست

لوگوی شما اساس هویت بصری مسجد شما است. آرم مذهبی خود را تقریباً روی تمام مواد بصری که دارد میتوانید به کار ببرید. نیازی به اضافه کردن لوگو به هر چیزی که روی صفحه نمایش یا در محل برگزاری نمایش داده می شود وجود ندارد، اما وقتی صحبت از مواد تبلیغاتی می شود، دلیلی وجود ندارد که از لوگوی خود استفاده نکنید. لوگو شما باید به نحوی باشد که به راحتی در مواد چاپی و دیجیتالی شما یا حتی بیشتر پیاده سازی شود.

طراحی لوگو مذهبی | 9 دلیل برای لزومِ داشتن لوگو مسجد، هیئت یا ارگانهای مذهبی

در مورد نحوه استفاده از لوگوی مذهبی خود هوشمند و استراتژیک باشید. این می تواند بخش مهمی از زندگی افراد خارج از مکان مذهبی و حضور دیجیتال شما باشد. به این فکر کنید که لوگوی شما چقدر بیشتر می تواند ارتباط برقرار کند وقتی کالای شخصی خود را دارید که مردم روزانه از آنها استفاده می کنند.

به شناساندن برند مذهبی شما کمک میکند

کسی را تصور کنید که هر روز وقتی سر کار می رود از کنار مسجد شما رد می شود. هر روز نام و لوگو شما را میبیند. همین کافیست تا یک تصویر ذهنی از شما داشته باشند، حتی اگر هرگز شخصاً شما را ملاقات نکرده باشند.

دوست دارید چه تصویری از خود در آنها باقی بگذارید؟ می خواهید آنها بدانند که مثلاً مسجد یا هیئت شما فقط بر اساس لوگویی که بر روی ساختمان شما است چگونه است؟ بسته به اینکه جامعه ای که در آن مسجد شما وجود دارد چقدر شلوغ است، ممکن است ده ها، صدها یا حتی هزاران نفر هر روز مسجد شما را ملاقات کنند. این آن را به عناصر کلیدی طراحی لوگوی جاودانه مسجد و مکانهای مذهبی بازمی گرداند، اما هنوز چیزهای بیشتری در آن وجود دارد.

باعث ایجاد اعتبار و اعتماد می شود

یک لوگوی حرفه ای، می تواند موجب ایجاد اعتماد و اعتبارشود. هنگامی که شخصی جدید آرم مسجد/هیئت و … شما را می بیند، بلافاصله احساس می کند که برای شما مهم است و شما نیز آماده استقبال از او هستید.

وقتی صحبت از دنیای تجارت عمومی به میان می‌آید، 70 تا 80 درصد از مردم قبل از اینکه تصمیم به خرید یا بازدید آفلاین از تجارت بگیرند، درباره یک شرکت تحقیق می‌کنند. اکثر آنها فقط می خواهند بدانند که آیا کسب و کار قابل اعتماد است و آیا می توانند به آن اعتماد کنند یا خیر. این کاری است که یک لوگو در وب سایت برند مذهبی شما می تواند انجام دهد – باعث می شود مردم احساس کنند می توانند به شما اعتماد کنند و این چیزی است که شما باید نشان دهید.

طراحی لوگو مذهبی | 9 دلیل برای لزومِ داشتن لوگو مسجد، هیئت یا ارگانهای مذهبی

افراد جدیدی را دعوت به شناخت شما میکند

ما در دنیای پر سر و صدایی زندگی می کنیم که پر از طرح و رنگ است. احتمالاً زمانی که متوجه طراحی زیبا و جالب شده اید، کنجکاوی خود را به طور ناگهانی افزایش داده اید. هنگامی که یک لوگوی حرفه‌ای با پالت رنگی با دقت طراحی شده دارید، می‌توانید به راحتی افراد را وادار به توقف و تعجب کنید که شما کی هستید. آیا عالی نیست اگر شخصی که برای اولین بار آرم مذهبی شما را می بیند، بر اساس طرح لوگویی که می بیند، کنجکاو شود که شما کی هستید؟ این لحظه غیرمنتظره می تواند رابطه جدیدی را آغاز کند که امیدواریم آنها را به شناخت رسالت و در نهایت دین شما سوق دهد. اگر طراحی لوگو می تواند شروع کننده روابط باشد، باید بیشتر فکر کنیم که چگونه نشان ما به مردم کمک می کند تا ما را به عنوان یک مکان مذهبی بشناسند.

طبق گفته Colorcom، تقریباً 93 درصد از تصمیمات خرید بر اساس ادراک بصری گرفته می شود.

وقتی مطمئن شویم مردم به خوبی با لوگوی ما ارتباط برقرار می‌کنند، کمتر این مکان مذهبی را ​​فراموش می‌کنند و احتمال بیشتری برای سرمایه‌گذاری در ایجاد یک رابطه مثبت در آینده خواهند داشت.

هویت شما را آشکار می کند و ارزش های شما را بیان می کند

و اما مهمترین دلیلی که شما به یک لوگو برای مکان مذهبی یا هیئت خود نیاز دارید. لوگوی شما باید به وضوح نشان دهد که چه کسی هستید زیرا شما و برندتان منحصر به فرد هستید. هیچ دو هیئت و دارالقرانی وجود ندارد که یکسان باشند. حتی وقتی به ارگانهای مذهبی فکر می کنید که دارای پردیس هستند، هر پردیس بسته به محل برگزاری، جمعیت شناسی که برگزار می شود، محله و بسیاری موارد دیگر حس متفاوتی خواهد داشت. در مورد اینکه این مکانها متفاوت هستند مطلقاً هیچ شکی وجود ندارد زیرا همه ما می توانیم به طور مؤثر با افراد مختلف ارتباط برقرار کنیم. برخی سنتی تر و برخی معاصر هستند. مساجدی وجود دارند که جوانان کاملاً دیوانه آنها هستند و برخی دیگر که به خوبی به نیازهای خانواده هایی با فرزندان خردسال پاسخ می دهند.

مردم از شما انتظار دارند

مردم از کسب و کارها، سازمان ها، وزارتخانه ها و مساجد و هیئت ها انتظار دارند که لوگو داشته باشند. به این فکر کنید که هر روز با چند برند تعامل دارید. وقتی نام آنها را می شنوید به احتمال زیاد تصویری از لوگوی آنها خواهید داشت. وقتی کسی می‌گوید اپل، یا نایک، یا آمازون… تصاویری در ذهن ما می اید. حتی اگر اینها فقط نام هایی هستند که مغز ما نام ها را با چیزی بصری مطابقت می دهد و این همان کاری است که یک لوگو انجام می دهد. این مهم ترین جنبه بصری مورد انتظار مردم از برند مذهبی شما را تبلیغ می کند. ممکن است ما آن را دوست نداشته باشیم. ما ممکن است سعی کنیم با آن مقابله کنیم، اما اتفاق می افتد.

طراحی لوگو مذهبی | 9 دلیل برای لزومِ داشتن لوگو مسجد، هیئت یا ارگانهای مذهبی

اگر مسجد شما لوگو ندارد، می توانید تمام نکات ذکر شده در بالا را فراموش کنید. اگر ما استراتژیک‌ترین دارایی بصری را نداشته باشیم، معنای زیادی نخواهند داشت. و برخی از افراد ممکن است در مورد سازمانی که تلاش کافی برای دریافت لوگو انجام نمی دهد، نظر داشته باشند. درباره یک کسب و کار محلی که چنین چیزی را ندارد چه فکر می کنید؟ آنها اهمیتی نمی دهند؟ آنها به اندازه کافی خوب نیستند؟ حتی ما فکر نمی کنیم این درست باشد که فقدان لوگو ممکن است تأثیر زیادی بر نحوه دیدن مسجد و هیئت ما داشته باشد.

تقویت ارتباط و وفاداری به شما

همه انسانها عاشق تعامل هستند، مذهبی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند! اگر فردی مسجدی و هیئتی هستید که تغییرات زیادی در زندگی شما ایجاد می کند، می خواهید این مکان بیشتر از ساعات نماز بخشی از زندگی شما باشد. شما نه تنها می خواهید در صفوف نماز شرکت کنید بلکه می خواهید بخشی از هیئت خود را در ماشین خود، در خانه خود داشته باشید. شما چیزی فیزیکی می خواهید که مدام به شما یادآوری کند که کی هستید. اگر مسجد شما دارای یک لوگوی عالی و موثر است که ارزش ها و هویت شما را بیان می کند، اعضای این مکان شما را با افتخار نشان می دهند.

شاید پیش از این از اهمیت داشتن لوگو مذهبی آگاه نبودید. اگر از قبل لوگویی ندارید قطعاً باید روی آن فکر جدی کرده و سرمایه گذاری کنید. نکته مهم این است که معمولاً زمانی که لوگو یک بار به خوبی طراحی می شود، برای سال های طولانی برای شما باقی می ماند و به شما کمک می کند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید و جامعه ای قوی بسازید.

به طور کلی لوگو ها بر اساس سبک طراحی سه دسته هستند: لوگوهای تصویری، لوگوهای نوشتاری و لوگوهای ترکیبی. هر کدام از این سبک ها برای برندهای خاصی مورد استفاده قرار میگیرد. برای اطلاعات بیشتر مقاله ی انواع لوگو را بخوانید.

طراحی لوگو مذهبی | 9 دلیل برای لزومِ داشتن لوگو مسجد، هیئت یا ارگانهای مذهبی

کدام نوع را انتخاب کنیم؟

حتما به وفور دیده اید لوگوهای مذهبی که به صورت لوگوتایپ یا همان نوشتاری طراحی شده اند. به دلیل ریشه مذهبی داشتن خطوط خوشنویسی فارسی، این تایپوگرافی ها در طراحی لوگو مذهبی کاربردی تر هستند. مثل تایپوگرافیهایی با ریشه خط بنایی و ثلث.

بهترین انتخاب برای شما نوعی است که اولا مورد سلیقه تان باشد و دوما برای شناساندن برند مناسب و کارآمد باشد.

هزینه و نمونه کار

پیشنهاد میکنیم برای اطلاع آنی از قیمت طراحی لوگو مذهبی فرم زیر را تکمیل کنید. همچنین میتوانید در ساعات اداری با ما در تماس باشید. همچینین میتواند برای مشاهده بخشی از نمونه کارهای تیم طراحان ما، به صفحه نمونه کار طراحی لوگو مراجعه کنید.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.