طراحی لوگو شرکت لجستیک | ویژگیهای لوگو شرکت حمل و نقل آموزش طراحی لوگو و بررسی لوگو

طراحی لوگو شرکت لجستیک | ویژگیهای لوگو شرکت حمل و نقل

از اهمیت طراحی لوگو شرکت لجستیک خبر دارید؟ در ایالات متحده، صنعت لجستیک و حمل و نقل هر سال حداقل 1.3 تریلیون دلار درآمد دارد. این 8.5 درصد از تولید ناخالص داخلی سالانه است. به همین دلیل و چندین دلیل دیگر، بازارهای نوظهور بر روند حمل و نقل و حمل و نقل نظارت می کنند تا نیازهای در حال تغییر کسب و کارها را برآورده کنند. در ایران نیز روز به روز نیز تعداد شرکت های لجستیک بیشتر و بیشتر میشود. اینجاست که اهمیت طراحی لوگو برای این شرکت های حمل و نقل مطرح میشود. این مقاله قصد دارد به بررسی ویژگیهای لوگو شرکت باربری بپردازد. با ما همراه باشید.

لوگو چه چیزی در مورد شما میگوید؟

صاحب هر کسب و کار هوشمند می داند که برندسازی برای موفقیت آنها در بازار بسیار مهم است. پس زمان و تلاش زیادی را صرف ایجاد لوگویی می کنند که از هر نظر ایده آل باشد. کارآفرینان تازه کار می دانند که نمایش تصویری منسجم از کسب و کارشان برای ایجاد مشتری وفادار ضروری است. بنابراین، بسیار مهم است که اهمیت طراحی های لوگوی چشم نواز را درک کنید زیرا اساساً این چیزی است که مردم به عنوان نقطه مرجع برای ارتباط با خدمات شما استفاده می کنند.

در اینجا چند جنبه کلیدی وجود دارد که باید برای ایجاد بهترین طراحی لوگو برای تجارت حمل و نقل خود در نظر بگیرید.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true” ]

پیام لوگو

لوگو شرکت باربری چیزی بیش از یک نماد یا شکل در تجارت حمل و نقل شماست. لوگو شرکت لجستیک توانایی انتقال پیام های قدرتمند را دارد و در صورت انجام صحیح می تواند خدمات شما را به یاد ماندنی کند. از خود بپرسید، “چه پیام و تصویری را می خواهید به مشتریان خود ارائه دهید؟” هنگامی که پاسخی برای آن داشتید، آماده طراحی لوگویی هستید که دقیقاً مطابق با چشم انداز و ماموریت تجاری شما باشد. در ادامه چند نمونه لوگو حمل و نقل آورده ایم که پیام های متمایز را به مشتریان خود ارسال می کند:

طراحی لوگو شرکت لجستیک | ویژگیهای لوگو شرکت حمل و نقل

شما همچنین باید بدانید که می خواهید چه پیامی در مورد خدمات خود ارسال کنید. زیرا طراحی لوگو حول آن می چرخد. به عنوان مثال، می‌توانید زمان تحویل سریع و چرخش را با داشتن یک کامیون با رگه‌های لاستیک از پشت برای نشان دادن سرعت انتقال دهید. با این حال، اگر این پیامی است که می‌خواهید ارسال کنید، باید مراقب باشید. زیرا نمی‌خواهید این تصور را ایجاد کنید که خدمات شما ناامن است!

یک مثال از یک برند معروف جهانی، روش FedEx برای انتقال سریع است. با بهره از فضای منفی بین “e” و “x” در لوگوی خود فلشی به سمت راست نشان می دهد. این لوگو واقعا هوشمندانه نیست؟

طراحی لوگو شرکت لجستیک | ویژگیهای لوگو شرکت حمل و نقل

ویژگیهای ظاهری لوگو شرکت لجستیک

طراحی لوگو شرکت لجستیک | ویژگیهای لوگو شرکت حمل و نقل

گاهی اوقات، ارائه یک لوگوی واقعی می تواند یک کار جذاب باشد. در چنین شرایطی، باید به متخصصان صنعت برای الهام گرفتن و ایده نگاه کنید. وقت خود را صرف تحقیق در مورد لوگوهایی کنید که محبوب ترین هستند و چه چیزی آنها را برای چشم دلپذیر می کند. اما محتاط باشید زیرا بین خلاق بودن و الهام گرفتن و تقلید یا کپی کردن از لوگوی رقبایتان مرز باریکی وجود دارد. بنابراین مطمئن شوید که ایده ها را قرض می گیرید، اما همیشه اصالت را هدف اصلی خود نگه دارید.

اینها از رایج ترین ویژگیها برای لوگوهای شرکت حمل و نقل و تدارکات هستند:

  • تایپوگرافی پررنگ
  • متن کم
  • تصاویر کامیون ها یا فلش هایی که حرکت را نشان می دهد (لوگو تصویری)

رایج ترین ترکیب رنگ ها:

  • ترکیبی از خاکستری، آبی، سبز و قرمز

رنگ لوگو

حالا که حرف از رنگ لوگو شد، لازم است نکاتی در مورد آن بیان شود. رنگ‌های لوگو در انتقال پیام شرکت نقش مهمی دارند. این رنگ‌ها از طرق مختلفی بر مشتریان تأثیر می‌گذارند، به همین دلیل درک روان‌شناسی رنگ‌ها مهم است. اساساً، این چیزی است که هنگام انتخاب رنگ برای برند و لوگوی شما باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه چند رنگ رایج و پیامی که آنها منتقل می کنند آورده شده است:

  • قرمز انرژی و قدرت را نشان می دهد.
  • آبی برای آرامش، حس دوستانه و منطقی به خوبی عمل می کند.
  • زرد برای خلاقیت و هیجان است.
  • بنفش برای ویژگی هایی مانند کیفیت و حقیقت ایده آل است.
  • سبز نشان دهنده آگاهی محیطی، صلح و تعادل است.
  • نارنجی برای کسانی است که راحت و پرشور هستند.
  • قهوه ای جای خود را به گرما و قابلیت اطمینان می دهد.

در صنعت لجستیک و حمل و نقل، رنگ های آبی، خاکستری، قرمز و سبز از رایج ترین رنگ ها هستند. با این حال، هیچ قانون سخت و قطعی وجود ندارد. زیرا اینها صرفاً روندهای صنعتی هستند، بنابراین باید در نظر داشته باشید که چه رنگ هایی به خوبی کار می کنند و برای لوگوی شما منحصر به فرد هستند.

طراحی لوگو شرکت لجستیک | ویژگیهای لوگو شرکت حمل و نقل

حتی اگر رنگ قطعا مهم است، یک لوگوی سیاه و سفید باید به همان اندازه خوب به نظر برسد. ممکن است همیشه مایل به چاپ رنگی نباشید زیرا لوگویی که سیاه و سفید است کیفیت خود را هنگام چاپ یا کپی حفظ می کند. می‌توانید با پس‌زمینه مشکی بروید و لوگو و متن را سفید کنید. با این حال، از آزمایش با رنگ ها نترسید، بلکه سعی کنید آنها را معکوس کنید تا تفاوت را ببینید.

تایپوگرافی در لوگو شرکت لجستیک

تایپوگرافی زمانی مفید است که می خواهید مردم نام کسب و کار شما را بدانند. اگرچه بسیاری از لوگوها نیازی به متن همراه ندارند، اما به این دلیل کمک می کند که راهی راحت برای انتقال پیام شما باشد. به طور کلی، تایپوگرافی باید ساده باشد. البته اگر لوگو شما به صورت لوگوتایپ است که نیازی به تایپوگرافی نیست.

با انتخاب فونتی که دوست دارید شروع کنید و از آن برای همه مواد برند خود استفاده کنید. با طراح لوگوی خود بنشینید و برخی از ویژگی هایی را که در مورد یک فونت خاص دوست دارید برای آنها توضیح دهید. باید در نظر بگیرید که :

  • آیا فونت انتخابی ساده و در عین حال منحصر به فرد و متمایز است؟
  • آیا پیام من را به طور موثر منتقل می کند؟
  • آیا به راحتی قابل خواندن است؟
  • قدیمی یا امروزی به نظر می رسد؟
  • با هویت برند من سازگار است؟

سخن آخر

تغییر لوگو شرکت لجستیک خود پس از چند سال ممکن است برای شما هزینه مالی، صرف زمان و انرژی زیادی به دنبال داشته باشد. پس باید با یک طراحی لوگوی عالی شروع کنید که تجارت لجستیک شما را با سرسختی در جهت درست حرکت می دهد. برای سفارش طراحی لوگو میتوانید با ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان ما در این زمینه بهره ببرید.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true” ]

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.