سئو‌ی دامنه | انتخاب بهترین نام دامنه برای ایجاد و طراحی سایت سئو

سئو‌ی دامنه | انتخاب بهترین نام دامنه برای ایجاد و طراحی سایت

همیشه قبل از شروع هر کسب و کاری به صورت آنلاین انتخاب دامنه یکی از مهمترین بخش های و پر دردسر ترین کار هاست. مهمترین بخش یک دامنه شاید در نگاه اول هم نامی دامنه با کسب و کار شما ست اما این نکته در رده ی دوم قرار می گیرید. دلیل اصلی ان نیز سئوی دامنه می باشد. سئوی دامنه بسیار مهم است و می تواند در جایگاه شما در گوگل موثر باشد. به همین دلیل ما در این مقاله به سئو‌ی دامنه و انتخاب بهترین نام می پردازیم. با ایران وبر همراه باشید.

در مقدمه در مورد سئو‌ی دامنه بحث شد. سئوی دامنه یک بخش بسیار مهم در شروع راه اندازی سایت می باشد. سئو در لغت به معنای بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو گفته می شود. اما در حال حاضر تمام تمرکز سئو بر روی گوگل و خزنده ها گوگل می باشد. با علم سئو می توان به راحتی رتبه ی بهتری برای سایت خود رقم بزنید و در صفحات اول گوگل قرار بگیرید. این که چگونه این کار را انجام دهید بحثی طولانی و متغیر با زمان است. اما بخش مهمی که غیر قابل تغییر است و در سئوی سایت بسیار امر حیاتی را ایفا می کند، انتخاب نام دامنه مناسب است. با انتخاب نام دامنه ی مناسب می توانید شروع بسیار خوبی داشته باشید.

سئو‌ی دامنه | انتخاب بهترین نام دامنه برای ایجاد و طراحی سایت

برای انتخاب دامنه ی مناسب با سئوی مناسب باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهید.

  1. استفاده از معادل انگلیسی زمینه ی کاری در ادرس سایت
  2. استفاده از دامنه های کشوری برای سئوی محلی
  3. استفاده از زیر دامنه ها با کلمات کلیدی سایت شما
  4. استفاده از دامنه جدید به ثبت رسیده
  5. زمان ثبت دامنه ی خود را بیشتر از یک سال در نظر بگیرید.
  6. زمانی که از فعالیت سایت می گذرد

 

اکنون به بررسی تک به تک موارد بالا در سئو‌ی دامنه می پردازیم:

 استفاده از معادل انگلیسی زمینه ی کاری در ادرس سایت

یکی از مواردی که بسیار در طراحی سایت و ثبت دامنه اهمیت دارد، استفاده از زمینه کاری در دامنه است. برای مثال اگر شما در مورد seo سایتی طراحی می کنید، بهتر است در ابتدا یا انتهای نام دامنه ی خود seo را به کار ببرید. البته این یک امر ترجیحی است و همانطور که می بینید ما در گروه ایران وبر از این مورد استفاده نکرده ایم. اما بهتر است این عمل را انجام دهید تا سئو‌ی دامنه ی شما افزایش یابد. برای مثال شما می توانید ادرس سایت را اینگونه انتخاب کنید.

seo-iranwerber.com

البته همانطور که بیان شد به دلیل برندینگ و … ممکن است یک شرکت از این مورد صرف نظر کند.

 استفاده از دامنه های کشوری برای سئوی محلی

یکی از مواردی که برای سئو ی محلی دامنه مناسب است، استفاده از دامنه محلی است. البته تاثیر ان ممکن است کم باشد اما تاثیر دارد و برای نتایج داخل ایران بهتر نشان داده می شود. دامنه ی محلی برای ایران ir می باشد.

سئو‌ی دامنه | انتخاب بهترین نام دامنه برای ایجاد و طراحی سایت

استفاده از زیر دامنه ها با کلمات کلیدی سایت شما برای سئو‌ی دامنه

یگی از مواردی که در سئوی سایت و سئوی دامنه مهم است استفاده از کلمات کلیدی در زیر دامنه ها می باشد. این مورد بسیار مهم است و در صورتی که جدی گرفته نشود، یکی از عوامل مهم سئو را در نظر نگرفته اید. با استفاده از امکان زیر دامنه های می توانید کلمات کلیدی را بهتر به موتور های جستجو بفهمانید.

برای مثال در مورد سئوی دامنه می توانید از زیر دامنه ی seo.iranweber.com یا www.iranweber.com/SEO بهره ببرید. این مورد باعث می شود که سایت شما در سئو بالاتر از رقبا قرار بگیرد.

استفاده از دامنه جدید به ثبت رسیده

یکی از موارد مشکلی که کارفرما ها پس از چند سال صرف هزینه و وقت ان را می فهمند و به کارشناس سئو مراجعه می کنند آن است که با تلاش چند ساله سایتشان در گوگل جایگاهی پیدا نکرده است. پس از بررسی ها انجام شده مشخص می شود که دامنه از فرد دیگری خریداری شده و قبلا سایتی بر روی ان قرار داشته است. با توجه به انتشار مطالب بدون کپی رایت سایت به بلک لیست گوگل اضافه شده است و فرد جدید خریدار با تلاش های فراوان نمی تواند سایت را بالا بیاورد. با توجه به این که امکان اسپم شدن سایت در گوگل وجود دارد ما توصیه می کنیم که فقط دامنه ی جدید ثبت کنید و از خرید دامنه هایی که کار خود را شروع کرده اند جدا خودداری کنید. البته در صورتی که نیاز شدیدی به خرید داشته باشید و نام بسیار مناسبی باشد می توانید با کارشناسان سئوی ایران وبر تماس برقرار کنید.

زمان ثبت دامنه ی خود را بیشتر از یک سال در نظر بگیرید

الگوریتم گوگل برای شناسایی بهتر سایت ها و رده بندی آن ها بسیار پیچیده است. یکی از بخش هایی که اصلا بیان نشده و با کمی تفکر می تواند آن را فهمید، تعداد سال هایی است که یک دامنه ثبت شده است. شما می توانید دامنه ها را سالانه ثبت کنید اما ثبت 10 ساله آن تاثیر بسیار خوبی در authority  سایت شما دارد. به این صورت گوگل از این که سایت شما برای سالیان سال برنامه دارد، مطمئن می شود و در رده بندی بالاتر از رقبا قرار می گیرید.

زمانی که از فعالیت سایت در سئو‌ی دامنه موثر است

یکی از مواردی که به عنوان authority یا تاییدیه گوگل برای سایت ها مشخص می شود، زمانی است که از فعالیت آنها می گذرد. برای مثال سایتی که 5 سال به فعالیت پرداخته است با سایتی که تازه شروع به فعالیت کرده است دارای اعتبار متفاوتی در گوگل می باشند. همانطور که می بینید هر یک از عوامل یک سایت می تواند در رتبه ی سایت تاثیر بگذارد. برای همین سئوی سایت یک کار اختصاصی و تجربی است.

 

در بحث طراحی سایت در تهران و ایران و همچنین سئوی سایت ، تجربه بحث اول است و داشتن تجربه می تواند چندین سال شما را به هدف نزدیک تر کند و هزینه های شما را به صورت چشم گیری کاهش دهد.

علم سئو بخش های مختلفی دارد که می توانید در بخش مقالات ایران وبر با آن ها  اشنا شوید.

برای مشاوره رایگان پیرامون طراحی سایت در تهران ، سئوی سایت در تهران و سراسر استان های ایران می توانید با ما تماس برقرار کنید. مشاوران ایران وبر آماده ی پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.