مزایای https و ssl برای سایت و تاثیر در سئوی سایت سئو

مزایای https و ssl برای سایت و تاثیر در سئوی سایت

یکی از مواردی که امروزه مورد بحث بسیاری از سئو کاران و طراحان وب می باشد تاثیر https و ssl در سئوی سایت می باشد. به طور کلی تمامی افراد بر این باورند که استفاده از اس اس ال می تواند برای سایت بسیار موثر باشد. اما میزان ان چیزی است که بسیار مورد مجادله قرار می گیرد. اما در کل بیایید ابتدا این اس اس ال را بررسی کنیم و سپس به دلایلی که برای افزایش سئو ی سایت با ssl می شود بپردازیم. با ایران وبر همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند :

ابندا به بررسی ssl و https می پردازیم.

ssl یا https چیست؟

با دانستن مفهوم اس اس ال شما می توانید به راحتی مزیت آن را بفهمید. HTTPS مخفف Hyper Text Transfer Protocol Secure می باشد.  در صورتی که HTTP مخفف Hyper Text Transfer Protocol می باشد. همانطور که در نگاه اول مشخص است HTTPS با امنیت مرتبط می باشد.

پروتکل HTTP داده های متن ساده را ارسال می کند و این به این معنا می باشد که یک شخص ثالث می تواند این داده ها را به راحتی بخواند. برای مثال سرویس دهنده ی اینترنت با برنامه هایی خاص رمز و یوزنیم شما را به دست اورد. اما پروتکل HTTPS با رمزنگاری داده های ارسالی امنیت سایت شما را بالا برده و شخص ثالث مانند سرویس دهنده ی اینترنت نمی تواند داده ها ی آن را دریافت نماید.

مزایای https و ssl برای سایت و تاثیر در سئوی سایت

شما برای این که بتوانید از HTTPS استفاده کنید باید گواهی SSL تهیه نمایید. SSL مخفف Secure Sockets Layer می باشد. شما با تهیه ی این گواهینمامه می توانید اطلاعات خود را رمزنگاری کنید. این رمزنگاری باعث می شود که فقط شما که ارسال کننده هستید و سرور سایت که دریافت کننده اطلاعات می باشد بتوانید رمز را در دست داشته باشید و فرد سومی تمی تواند از ان استفاده کند زیرا این رمزنگاری اختصاصی می باشد.

اما علاوه بر مزایای بالا باید به این نگته اشاره کرد که https برای وبسایت باعث می شود که شما بتوانید قابلیت های جدید و جالبی را برای کاربر خود فراهم سازید. از جمله قابلیت هایی که گروه ایران وبر با استفاده از https برای مشتریان خود طراحی می نماید، امکان ارسال نوتیفیکیشن در نسخه ی دسکتاپ و موبایل مرورگر هاست. همچنین شما می توانید موقعیت حال حاضر کاربر را دریافت کنید و نزدیکترین محل ها را به ان نشان دهید.

[wp-svg-icons icon=”bullhorn” wrap=”i”]اما باید بدانید که گوگل با تمام تفاسیر بالا برای سایت های با ssl مزیت خاصی قائل است. دلیل ان نیز اهمیت امنیت در سایت های اینترنتی می باشد.

یک مشکل بزرگ اس اس ال نیز کم کردن سرعت سایت می باشد که این مشکل نیز با توجه به رمزنگاری کاملا مشخص است.

برای مشاوره رایگان در مورد سئوی سایت و امنبت ان  می توانید با گروه ایران وبر تماس حاصل نمایید.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.