5 نکته ی مهم در انتخاب عنوان صفحه و مطلب خوب برای سئو سایت سئو

5 نکته ی مهم در انتخاب عنوان صفحه و مطلب خوب برای سئو سایت

یکی از مواردی که بسیاری توجهی کمی به ان دارند ، عنوان صفحه است. عنوان صفحه به شما کمک می کند که در موتور های جستجو بهتر به نمایش گذاشته شوید و همچنین ورود به سایت شما را نیز افزایش دهد. یکی از بخش های سئوی سایت، بخش سئوی عنوان می باشد. سئوی عنوان به شما کمک می کند که یک گام از رقبای خود پیشی بگیرید. در این مقاله در مورد 5 نکته ی مهم در انتخاب عنوان صفحه را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

چرا باید به عنوان صفحه اهمیت بدهیم؟

در ابتدای بحث بیایید به دلیل اهمیت انتخاب عنوان مطلب بپردازیم. عنوان صفحه در یک کلمه انچیزی است موتور جستجو در مورد مطلب شما می داند. البته این مهمترین چیزی است که از مطلب می داند. عنوان صفحه شما در موتور های جستجو، شبکه های اجتماعی به نمایش در می آیند و همین مهمترین دلیل برای اهمیت ان است.

اما بیایید ریزتر شویم. موتور جستجو در طراحی سایت و یک مطلب چه چیزی را در نظر می گیرد؟

به صورت ساده گوگل ابتدا عنوان را ایندکس می کند، بررسی های اسپمی نیز انجام می دهد و موارد الگوریتمی خود را نیز مورد بررسی قرار می دهد. اما این عنوان و کلمات داخل ان به عنوان کلمات خاص و کلیدی اصلی در نظر گرفته می شوند. این تجربه ی ما نیز به خوبی نشان می دهد که گوگل به عنوان در سئو بسیار اهمیت می دهد.

روش های مهم در انتخاب عنوان صفحه و مطلب در مطالب سایت

یکی از بخش هایی که بسیاری فرق ان دو را نمی دانند، عنوان صفحه و عنوان مطلب در یک سایت است. عنوان مطلب می تواند با عنوان صفحه یکی باشد که بهترین حالت است اما امکان دارد که این دو نیز متفاوت باشند. ما در این جا در مورد عنوان صفحه بحث می کنیم.

عنوان صفحه باید دارای نام شرکت شما باشد !

برای مثال می توانید عنوان صفحه ی ما را مشاهده کنید که در انتها، ایران وبر به خوبی مشاهده می شود. هیچگاه نام سایت و شرکت را در اول قرار ندهید و همیشه در انتهای عنوان قرار دهید. زیر بهتر است کلمات کلیدی در ابتدا بیایند تا در نتیجه های جستجو بهتر ظاهر شوند.

کلمات اصلی و کلیدی که می خواهید در نتایج نمایش داده شوند را اول عنوان بیاورید

همانطور که گفتیم گوگل به عنوان صفحه و همچنین عنوان مطلب اهمیت زیادی می دهد. بنابراین بهتر است عنوان صفحه از نظر سئو بسیار خوب باشد تا در نتایج به خوبی نمایش داده شود. برای این که عنوان سئوی خوبی داشته باشد باید کلمات اصلی مطلب در ابتدای عنوان حدالمقدور قرار گیرد.

استفاده از نشانه های | یا – برای جدا کردن کلمات کلیدی در عنوان صفحه

یکی از کار هایی که بسیاری از سئو کاران حرفه ای انجام می دهد استفاده از علامت | یا – برای جدا کردن کلماتی که در عنوان به کار می برند می باشد. اما پیشنهاد گروه ایران وبر در این مورد، خط عمودی است زیرا در موتور های جستجو بهتر نمایش داده می شود و باعث می شود که سایت شما کلیک بیشتری را دریافت کند.

استفاده از عدد در عنوان صفحه

همانطور که در این مطلب نیز مشاهده می کنید ما در انتخاب عنوان صفحه از 5 نکته ی مهم استفاده کرده ایم. این 5 باعث می شود که کاربر به خوبی بداند با چه مطلبی رو به رو است و این باعث افزایش کلیک بر روی مطلب شما خواهد شد.

طول عنوان صفحه

طول عنوان صفحه نباید بیشتر از  70 کاراکتر باشد. زیرا در موتور های جستجو نمایش داده نمی شود و مشکلات دیگری را در پی خواهد داشت. پس همیشه این موضوع را رعایت کنید که نهایت طول باید 70 کاراکتر باشد. اما توصیه می شود که حداقل نیز 60 کاراکتر را در عنوان قرار دهید که برای سئوی سایت مناسب باشد.

عنوان صفحه تکراری

همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که عنوان صفحه ی تکراری برای سایت شما بسیار مضر خواهد بود. این باعث می شود هر دو مطلب شما از ایندکس حذف شوند و یا در کمترین پیامد یکی از این دو نمایش داده نشوند در صورتی که شما زحمت بسیاری برای یک مطلب کشیده اید.

شما می توانید مقالات سئوی محتوا و تفاوت سئوی کلاه سیاه و کلاه سفید را نیز بخوانید.

آنچه که در این مقاله بیان شد قسمت بسیار مهمی از سئوی عنوان بود. این مقاله در حال حاضر بسیار کاربردی است و در آینده با تغییر الگوریتم گوگل نیز آپدیت خواهد شد. با ایران وبر همراه باشید.

در جدیدترین مقاله تاثیر h1 بر روی سئو بررسی شده است. می توانید این مطلب را بخوانید: تاثیر تگ H1 در سئو چیست؟ از ابتدا به اکنون تاثیر ان چه تغییری کرده است؟

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.