آموزش قرار دادن ساعت و تاریخ شمسی در سایت وردپرسی آموزش طراحی سایت

آموزش قرار دادن ساعت و تاریخ شمسی در سایت وردپرسی

حتماً در بعضی سایت‌ها دیده‌اید ساعت و تاریخ در بالای صفحه نشان داده می‌شود، این کار برای کاربران زیادی جالب و البته موردنیاز است. همچنین ممکن است بخواهید تاریخ های میلادی سایت خود را به شمسی تبدیل کنید. کافی است با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا برای هر دو مورد راه کاری ارائه کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند :

برای این کار می‌توانید از افزونه یا کدهای جاوا اسکریپتی استفاده کنید، اما ما در نظر داریم روش بهتری به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید از طریق استفاده از توابع دل‌نشین وردپرس ساعت و تاریخ شمسی را در هر جای سایت که می‌خواهید نمایش دهید.

کافی است کد زیر را در جای دلخواه سایت خود قرار دهید تا تاریخ روز را به نمایش در اوردید. در صورتی که قالب شما بخش header.php را داراست، می توانید در بخش هدر سایت خود قرار دهید یا در بخش index.php کپی کنید.

امروز :

<?php echo jdate(‘l j F Y’); ?>

ساعت : <?php echo jdate(‘H:i:s’); ?>

اگر می‌خواهید ساعت و تاریخ در دیگر قسمت‌های سایت چون سایدبار یا فوتر هم نشان داده شود، کد را کپی کرده و در قسمت موردنظرتان پیست کنید. به همین سادگی شما می توانید از کد های پی اچ پی در سایت وردپرس خود استفاده کرده و به نتیجه ی دلخواه برسید.

استفاده از افزونه برای تاریخ شمسی

در کنار روش بالا که برای نمایش تاریخ شمسی در هر کجای قالب شماست می توانید، از افزونه نیز استفاده کنید. به همین منظور از مخزن وردپرس wp-parsidate را دانلود کنید.

آموزش قرار دادن ساعت و تاریخ شمسی در سایت وردپرسی

آموزش قرار دادن ساعت و تاریخ شمسی در سایت وردپرسی

این افزونه تمامی تاریخ های سایت شما را با تنظیماتی که انجام می دهید به شمسی تبدیل می کنید. همچنین در صورت که بخواهید تاریخ را در قسمتی از قالب به دلخواه نمایش دهید کافی است از تابع Date استفاده کنید.

امروز:

<?php echo date('l j F Y'); ?>



ساعت : <?php echo date('H:i:s'); ?>

دیدگاه ها

    یاهو

    23 تیر 1401 در 8:39 ب.ظ

    سلام
    خسته نباشید
    چطور میشه تاریخ شمس رو با این افزونه توی قالب نمایش داد؟

      آژانس ایران وبر

      24 تیر 1401 در 11:04 ق.ظ

      سلام وقت بخیر
      شما می تونید از افزونه های دیگری همچون پارسی دیت نیز استفاده کنید. کد نمایش تاریخ در قالب همانند کد نمایش تاریخ انگلیسی است و فقط افزونه تمام تاریخ ها را به فارسی تبدیل می کند.
      برای مثال کد php زیر تاریخ را با افزونه های تاریخ فارسی مثل پارسی دیت تاریخ جلالی خروجی می دهد:
      echo get_the_date( l, S M Y)

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.