چگونه کلیک راست یا راست کلیک را در سایت وردپرسی مان غیرفعال کنیم؟ آموزش طراحی سایت

چگونه کلیک راست یا راست کلیک را در سایت وردپرسی مان غیرفعال کنیم؟

غیر فعال سازی راست کلیک : حتماً برای شما هم پیش آمده که برای آماده کردن یک مطلب ناب و دست اول زحمت زیادی می‌کشید، اما ناگهان آن را به‌صورت کپی شده در سایت‌های دیگری می‌بینید. بعضی سایت‌ها که مدیران آن ها اغلب افراد تازه‌کار هستند دائم در حال کپی و پیست کردن در فضای مجازی اند، هر مطلبی که می‌بینند به‌سرعت در سایت خبری یا آموزشی خود  کپی می‌کنند. همان‌طور که گفتیم این افراد آشنایی زیادی با سئو و ترفندهای وردپرس ندارند، پس اگر چند مانع سر راهشان بگذارید از سایت شما صرف‌نظر می‌کنند و به سراغ دیگر سایت‌ها می‌روند.

در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم چطور رایت کلیک را روی تمام صفحات تان غیرفعال کنید.

برای انجام این کار دو پیشنهاد برای شما داریم:

-استفاده از افزونهز برای غیر فعال کردن راست کلیک

با نصب این افزونه از هرگونه راست کلیک در سایت شما جلوگیری می‌شود، درواقع هیچ جای سایت راست کلیک عمل نخواهد کرد. پس کاربران نمی‌توانند متنی را در سایت شما انتخاب کنند و تمام کلیدهای ترکیبی برای دسترسی به محتوای سایت غیرفعال می‌شود. حتی وقتی کاربری می‌خواهد از طریق دکمه‌ی Ctrl+A متنی را انتخاب و کپی کند، با پیام هشداری روبه‌رو می‌شود. این افزونه کارکرد بسیار آسانی دارد، تنها کافی است به منوی تنظیمات و قسمت WP Content Copy Protection بروید و تنظیمات موردنیاز را فعال کنید.

screenshot-1

این افزونه را می‌توانید از این لینک در سایت رسمی وردپرس دریافت کنید.

– استفاده از کد غیرفعال سازی راست کلیک در قالب

برای این که راست کلیک را در سایت خود غیرفعال کنید، به فایل index.php قالب واردشده و کدهای زیر را بعد از تگ <body> قرار دهید.

<script type="text/javascript">
function clickIE4(){return 2==event.button?(alert(message),!1):void 0}function clickNS4(e){return!(document.layers||document.getElementById&&!document.all)||2!=e.which&&3!=e.which?void 0:(alert(message),!1)}var message="کپی برداری و راست کلیک ممنوع است";document.layers?(document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN),document.onmousedown=clickNS4):document.all&&!document.getElementById&&(document.onmousedown=clickIE4),document.oncontextmenu=new Function("alert(message);return false");
</script>

در آخر لازم است یادآور شویم روش‌های فوق برای کاربران ناوارد جواب می‌دهد، زیرا دزدان حرفه‌ای می‌توانند به‌آسانی از این موانع عبور کنند و با غیرفعال کردن جاوا اسکریپت به هدف خود برسند.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.