بررسی تبلیغ و بیلبورد “وقتی سفر لازمی” فلای تودی بازاریابی دیجیتال

بررسی تبلیغ و بیلبورد “وقتی سفر لازمی” فلای تودی

هر روزه متخصصین دیجیتال مارکتینگ و کپی رایتر ها به دنبال طراحی یک بیلبورد خاص و جذاب برای کسب و کار خود هستند. اما همیشه نتیجه آن چیز که طراحان و دیجیتال مارکتر ها می خواستند نمی شود. یکی از این تبلیغات که به تازگی در سراسر تهران قابل مشاهده هست، بیلبورد “وقتی سفر لازمی” فلای تودی هست. این بیلبورد در ابتدای امر کمی عجیب به نظر می رسد؟ این دست در بین کلمه چیست؟ منظور از این دست چه بوده است؟ در ادامه به بررسی این موضوع و اشاره این تبلیغ خواهیم پرداخت.

مفهوم دست در تبلیغ چیست؟

در تبلیغات هر چه تبلیغ معما گونه باشد، و خواننده ان را حل کند، تبلیغ به یاد ماندنی تر می شود. اما این مبحث مثل نمودار y=x نیست که هر چه به معما ان اضافه شود تبلیغ بهتر و به یاد ماندنی تر خواهد بود. بلکه بخش معما گونه تبلیغ باید یک میزان متعادل باشد. خب حالا نظر شما راجع به این دست چیست؟ چه چیز را می خواهد بیان کند؟

اگر اولین مرتبه باشد احتمال حدس زدن شما نزدیک به ۱ درصد هست. ولی خب بگذارید از قضیه رونمایی کنیم تا به بعد از ان به نقد تبلیغ بپردازیم. شرکت فلای تودی با این تبلیغ می خواسته حس سیگار کشیدن و به اصطلاح نسخی سیگار را به مشتری القا کند. اما چگونه با این دو دست به این مورد می رسیم؟

با تصویر بالا و جمله وقتی سفر لازمی نمی توان به راحتی به این ایده رسید. اما ایده اصلی این بیلبورد همین موضوع بوده است. خب نظر شما چیست؟ ایا این بیلبورد کمی سنگین نیست. چند درصد این مورد را می فهمند؟

نقد بیلبورد وقتی سفر لازمی

تا به اینجا کار حتما می دانید که اساس نقد ما به کدام سمت می رود. خب بدون بحث وارد این نقد شویم. شما در تبلیغات باید میزانی از معما را در بیلبورد قرار دهید و علائم و نشانه های خوبی از این موضوع را به کاربر ارائه کنید. اما این بیلبورد معما را ایجاد کرده است اما علائم دقیقی از ان را نمی توان دید. برای مثال کوچکترین کاری که طراحان می توانستند انجام دهند، کمی کج کردن نوشته بود. حداقل کار برای راهنمایی مخاطب! همچنین اگر از علامت دود هم در انتهای نوشته استفاده می شد، معما کاملا ملموس می شد. اما تیم مارکتینگ فلای تو دی تصمیم گرفتند که لول و سطح معما را بالا ببرند. به نظر بر روی پختگی ایده کار نشده اما ایده واقعا جالب است.

خب کمی بهتر است از گیم ها صحبت کنیم. در بازی ها، سطح بازی باید به صورت تخصصی طراحی شود. سختی بیش از حد یا آسانی بازی باعث می شود که در نهایت امر کاربر از بازی لذت نبرد و بازی را حذف کند. بنابراین سختی بازی باید اندازه ای باشد که کاربر را جذب کند. در تبلیغات و بیلبورد این مورد بیشتر باید مورد توجه باشد. زیرا زمان بررسی بیلبورد توسط رانندگان ۳ ثانیه بیشتر نیست.

شما می توانید برای شرکت در دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ ایران وبر همینک به به صفحه دوره دیجیتال مارکتنیگ مراجعه کنید.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.