گوگل تغییر ریچ اسنیپت (rich snippet) بررسی حقایق را اعلام کرد سئو

گوگل تغییر ریچ اسنیپت (rich snippet) بررسی حقایق را اعلام کرد

ریچ اسنیپت یا اسکیمایی، با موتور جستجوی گوگل خودی نشان داد. ریچ اسنیپت یا قطعه غنی سایت، قطعه کد های ساختار یافته است که به موتور های جستجو کمک می کند که بهتر مقاله یا صفحه را بفهمند. در کنار این فهم بهتر، روش نمایش ریچ اسنیپت ها در موتور های جستجو نیز متفاوت است و باعث می شود، CTR سایت شما افزایش یافته و در نهایت سئو و رتبه شما نیز افزایش یابد.

ریچ اسنیپت بررسی حقایق یا تایید حقایق چیست؟

این ریچ اسنیپت کمک می کند گویندگان بسیاری از جملات مشخص شوند و در گوگل نیز به خوبی نمایش داده شود. همچنین درست یا غلط بودن ان ها در گوگل مشخص می شود. برای نمونه در تصویر زیر مشاهده می کنید:

در این تصویر با جستجوی “زمین صاف است” نتیجه بررسی حقیقت ریچ اسنیپت نمایش داده شده است که در پایین ان غلط بودن ان دیده می شود. برای اطلاعات کامل در مورد روش اجرای این اسنیپت در سایت خود و موارد دیگر می توانید به صفحه رسمی اسیکما ان در این ادرس مراجعه کنید.

تغییر ریچ اسنیپت چک حقیقت گوگل

در گذشته هر سایتی می توانست در یک صفحه ده ها ریچ اسنیپت یا اسکمای حقیقت قرار دهد و تمام ان موارد نیز نمایش داده می شد. اما در جدیدتری تغییر گوگل که از تاریخ 10 مرداد 1400 رخ داده است، دیگر در یک صفحه چندین اسیکما بررسی حقیقت نمی توان قرار داد.

در حال حاضر در صورتی که چندین اسکیما بررسی حقیقت یا check fact در یک صفحه شما قرار داشته باشد، گوگل ان را نمایش نمی دهد.

استثنا نمایش ریچ اسنیپت بررسی حقیقت

فقط یک استثنا برای نمایش چندین اسنیپت بررسی حقیقت در یک صفحه وجود دارد. در صورتی یک جمله وجود داشته باشد یا یک سوال که توسط چندین نفر پرسیده شده باشد، می توان برای یک سوال چندین اسنیپت قرار داد اما در غیر این صورت امکان پذیر نیست.

در گذشته بسیاری یک صفحه ایجاد کرده و با پاسخ دادن به سوالات مختلف، ریچ اسنیپت های زیاد در یک صفحه ایجاد می کردند. در حال حاضر با توجه به این مورد دیگر امکان ایجاد یک صفحه با ریچ اسنیپت های حقیقت متفاوت نیست.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.