روش های افزایش خلاقیت در طراحی سایت آموزش طراحی سایت

روش های افزایش خلاقیت در طراحی سایت

در بحث طراحی سایت بسیاری هستند که بر این باورند که دنیای طراحی سایت به پایان خود نزدیک می شود. این دسته از افراد به تعداد بالای طراحی سایت استناد می کنند و در نهایت نیز این دسته از افراد بر این باورند که اپلیکیشن های موبایل وجود دارد و دیگر اکثرا از ان استفاده می کنند. در این استدلال چند مشکل اساسی وجود دارد. یکی این که این دسته از افراد از نحوه ی کار اپلیکیشن چیزی نمی دانند و مشکل اساسی این است که اصلا از فواید سایت و دلیل ایجاد سایت چیزی نمی دانند. اما ما در این مقاله شما را برای طراحی سایت خلاقانه آماده خواهیم کرد. پس چند دقیقه ای را با ایران وبر برای افزایش خلاقیت در طراحی سایت سپری کنید.

در مرحله ی اول بیایید یک بحث بسیار مهم را روشن کنیم. آن هم این است که طراحی سایت و طراحی نرم افزار تحت وب هیچگاه به پایان نمی یابد بلکه هر روز بیشتر از پیش خلاقانه می شود. درست است که میلیون ها سایت در حال فعالیت در فضای مجازی هستند اما باز هم سایت های خلاقانه و بدون کلیشه طراحی می شوند. پس باید بدانید که طراحی سایت خلاقانه یک بخش مهم در طراحی سایت است و بعد از یادگیری کد نویسی های مختلف این امر را نیز باید تقویت کنید.

اما افزایش خلاقیت در طراحی سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

برای طراحی خلاقانه و نوآورانه باید به موارد مختلفی توجه کنید. که به طور که به صورت زیر می باشد:

  • محیط اطراف خلاقانه
  • مشاهده ی کارهای خلاقانه
  • استفاده بهینه از وقت و به دور از کار زیاد
  • ایده پردازی حتی رویایی

همانطور که در بالا بیان شد 4 عامل مهم در طراحی خلاقانه ی سایت موثر است که در زیر به شرح هر کدام می پردازیم:

محیط اطراف خلاقانه

روش های افزایش خلاقیت در طراحی سایت

محیط اطراف خلاقانه و نوآورانه تاثیر به سزایی بر روان و اسایش شما دارد. به این گونه که همین محیط زیبا و خلاق ذهن شما را نیز خلاق می کند. پس همین الان دست به کار شوید و اگر محیط اطراف شما آشفته است، تمیز و تغییر در آن ایجاد کنید. این تغییر هم در زندگی شما موثر است و هم در کار شما موثر خواهد بود.

مشاهده ی کارهای خلاقانه در طراحی سایت

شاید شما با دیدن این عنوان به فکر کپی کردن از دیگر طرح های افتاده اید. نخیر اصلا هدف ما این نیست. البته شما مختارید که هر گونه کپی ایده ای از بقیه کار های بردارید اما دیگر از خواندن ادامه ی مقاله دست بکشید زیرا که قطعا ذهن شما کلیشه ای شده و خلق اثر جدید بسیار دور از انتظار خواهد بود. اما مشاهده ی کار های خلاقانه  در طراحی سایت چه کمکی به ما می کند؟ قطعا شما با دیدن خلاقیت های در طراحی سایت متوجه خواهید شد که چگونه می توانید خلاقیت ایجاد کنید و همین زمین خلاقیت را برای ذهن شما باز می کند که در آینده بتوانید از آن استفاده کنید.

استفاده بهینه از وقت و به دور از کار زیاد

بعضی از افراد فکر می کنند که با کار زیاد و بها دادن بیش از حد به کار خود موفقیت بیشتری در کار های خود کسب می کنند. بلکه قطعا باید بدانید که اینگونه نیست. این که شما در روز 12 ساعت یا حتی بیشتر را برای طراحی سایت و کار خود می گذارید یک بحثی است اما این که چقدر ان ارزشمند بوده نیز یک بحث دیگر. در بسیاری از موارد کار های بیش از حد ارزش حقیقی خود را از دست می دهند و ارزش نهایی ان ها بسیار کمتر خواهد بود. برای مثال بعضی افراد 12 ساعت وقت گذاشته اما فقط 3 ساعت ان مفید است و افراد دیگر 6 ساعت وقت گذاشته و 5 ساعت ان مفید است. بنابراین میزان وقت گذاری مهم نیست. ذهن خسته از ایجاد خلاقیت دوری می کند. بنابراین کار های خود را با استراحت های میانی انجام دهید. برای مثال با هر دو ساعت کار یک قدم بزنید و به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

روش های افزایش خلاقیت در طراحی سایت

ایده پردازی حتی رویایی

شما برای این که ذهن خود را خلاق کنید باید عادت کنید که ذهن شما ایده پردازی داشته باشد. در هر زمینه ای ایده پردازی کند و حتی اگر غیر ممکن است ولی نتیجه ی خوبی برای شما خواهد داشت. این که جلو ذهن خود را برای ایده پردازی بگیرید یکی از بزرگترین اشتباهات شماست. شما می توانید در ذهن خود در مورد هر چیزی ایده پردازی کنید. ایده پردازی برای بهتر شدن ان و…

 

در انتها باید بدانید که خلاقیت یک قرص نیست که بتوان با استفاده از ان به سرعت رشد کرد و مشکل را برطرف کرد. بلکه خلاقیت باید به تدریج در شما نهادینه شود. پس تمرین و ممارست کنید تا خلاقیت به یک عضو از شما تبدیل شود و در هر طراحی سایت شما این موضوع به خوبی دیده شود.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.