طراحی لوگو اختصاصی

لوگو اولین جنبه ی بصری برند شما و اساسی ترین عنصر برندینگ است. اصطلاح «لوگو» که از لحاظ لغوی اشتباهی مصطلح است به معنای کلمه یا نمادی است که نشانه یک شرکت یا یک محصول مادی یا غیرمادی است. این اصطلاح اشتباه است، چراکه کلمه يوناني لوگوس در واقع به معنای «واژه» یا «سخن» است؛ پس میتوان گفت معادل دقیق تر این اصطلاح «نشانه واژگانی» است. لوگو معمولا از نوشته، تصویر گرافیکی یا ترکیبی از این دو تشکیل می شود. لوگو از عناصر مهم دیزاین سازمانی است، چراکه هویت بصري نهاد یا مؤسسه ای را که نشانه آن است بیان می کند.

نمونه کار ها
تماس با کارشناس طراحی لوگو
021-91070244 داخلی 1

طراحی لوگو از ایده تا اجرا

ایده پردازی با توجه به بریف کارفرما
اجرای اتودهای دستی
اجرای طرح در نرم افزار
ایده پردازی با توجه به بریف و بررسی رقبا
پیش از شروع روند طراحی، از کارفرما خواسته میشود تا به سوالاتی اساسی در مورد برند و لوگو مورد انتظار خود پاسخ دهند. پاسخگویی به این سوالات بسیار مهم است، چرا که طراح با توجه به آنها، نیاز و سلیقه کارفرما را درمیابد و بر همان اساس و بررسی رقبای برند ایده پردازی میکند.
اجرای اتودهای دستی ایده ها
طراح یا تیم طراحی بعدbrain storm ، ایده ها را به صورت دستی بر روی کاغذهای مخصوص طراحی لوگو پیاده سازی میکند. از میان ایده های اجرا شده نهایتاً یک طرح توسط تیم طراحی و مارکتینگ ایران وبر تایید میشود و برای اجرا در نرم افزار میرود.
اجرای ایده ی نهایی در نرم افزار
طراح، ایده روی کاغذ را در نرم افزاری وکتوری که مخصوص طراحی لوگو است اجرا میکند. در این مرحله رنگ لوگو نیز با توجه به پبشنهاد طراح یا سلیقه کارفرما وارد میشود و شکل کلی لوگو ایجاد میشود.
ارائه لوگو و مفهوم و داستان لوگو به کارفرما
ارائه یا پرزنت لوگو به کارفرما مهمترین بخش کار است. در این مرحله طراح موظف است کانسپ و مفهوم طرح خود را به کارفرما معرفی کند و از نمای لوگو را در بخشهای مختلف (مثل بیلبورد، کارت ویزیت و ...) به کارفرما نشان دهد.
logo

نمونه کار های ما

طراحی لوگو آکادمی موسیقی سرو آزاد
طراحی لوگو آداک فولاد یکتا
طراحی لوگو شرکت سیما ساحل اروند
طراحی لوگو شرکت هواپیمایی یزد ایر
طراحی لوگو شرکت ONYX SKY LLC

نظرات مشتریان ما

آنچه مشتریان ایران وبر در مورد ما می گویند!
آنچه در ادامه مشاهده میکنید، نظرات برخی از مشتریان ایران وبر در مورد خدمات است:

لوگو های موبایل پرطرفدار

آنچه باید در مورد طراحی لوگو بدانید

طراحی لوگو شاید هرگز در لیست اولویت‌های کسی در هنگام ایجاد یک کسب‌وکار جدید قرار نگیرد. در میان محصولات باکیفیت و برندسازی، حتی ممکن است شک کنید که آیا اصلاً برای یک تجارت خوب به لوگو نیاز دارید یا خیر.

اما شما نمی توانید حقیقت را نادیده بگیرید. در تجارت، لوگو به عنوان مهم ترین ابزار تبلیغات شما عمل می کند. ارزش‌های اصلی شرکت و آنچه را که تلاش می‌کند ارائه کند را به تصویر می‌کشد. اگر یک لوگو به درستی اجرا شود، تضمین می کند که شرکت شما شناخته شده و به خاطر سپرده می شود.

همین حالا به هر یک از برندهای پیشرو فکر کنید. لوگوی آنها دقیقاً در ذهن شما ظاهر شدند، درست است؟ swoosh نایک یا پرنده توییتر. هر برندی که باشد، لوگوی آنها در ذهن ما نقش بسته است. این قدرت لوگوی یک برند استثنایی است. نه تنها این، بلکه یک لوگوی خوب معنای عمیق تری در پشت خود دارد. یک لوگو می تواند آنقدر در مورد پلتفرم شما بگوید که هزاران کلمه ای نمی تواند بگوید.

✔️ حتما این ویدئو را برای سفارش طراحی لوگو مشاهده کنید.

لوگو اولین جنبه ی بصری برند شما و اساسی ترین عنصر برندینگ است. یک لوگو کوچک (لوگو تصویری یا لوگو تایپ) به معرفی اسم برند و خلاصه ای از فعالیت شما میپردازد. به این ترتیب، لوگو به برند شما کمک میکند تا به سادگی در ذهن مخاطب نفوذ کند و ماندگار شود. پس یک طراحی لوگو اختصاصی، شما را به موفقیت قطعی نزدیک خواهد کرد.

قوی ترین لوگوها داستان های ساده ای را بیان می کنند. – سول فرستنده“Sol Sender

اگر شما یک طراح لوگو هستید، اولویت شما باید به یاد ماندنی و معنادار کردن لوگو باشد. باید بدون اینکه خیلی پیچیده یا گیج کننده باشد صحبت کند. نباید احساس کنید که تمام بار برندسازی روی لوگو است. آن را ساده و باکلاس نگه دارید.

کسب و کار شما چه کوچک باشد چه بزرگ، قطعاً بعد از انتخاب اسم باید به سراغ ساختن هویت بصری برند خود بروید. اهمیت انتخاب لوگو برای بیزنس های بزرگ اثبات شده است. اما شاید شما برای طراحی لوگو کسب و کار کوچک و نوپای خود، دچار شک شوید. اما در این شرایط شما به دو دلیل به لوگو اختصاصی نیاز دارید:

  1. 1- تا میان انبوهی از کسب و کارهای ریز و درشت گم نشوید و مشتریان شما را با این لوگو به خاطر بسپارند.
  2. تا اعتماد و اطمینان مشتریان را به سمت برند ناشناخته ی خود جلب کنید.

لوگو به چه معناست؟

اصطلاح «لوگو» که از لحاظ لغوی اشتباهی مصطلح است به معنای کلمه یا نمادی است که نشانه یک شرکت یا یک محصول مادی یا غیرمادی است. این اصطلاح اشتباه است، چراکه کلمه يوناني لوگوس در واقع به معنای «واژه» یا «سخن» است؛ پس میتوان گفت معادل دقیق تر این اصطلاح «نشانه واژگانی» است.

لوگو معمولا از نوشته، تصویر گرافیکی یا ترکیبی از این دو تشکیل می شود. لوگو از عناصر مهم دیزاین سازمانی است، چراکه هویت بصري نهاد یا مؤسسه ای را که نشانه آن است بیان می کند. برخی اعتقاد دارند که دیزاینِ هویت سازمانی بر مبنای لوگو انجام میگیرد، اما برخی نیز آن را بیشتر در زمره جزئیات تکمیلی در دیزاین برمی شمارند و اعتقاد دارند دیزاین خوب برای هویت سازمانی باید بدون استفاده از لوگو هم قابل تشخیص باشد.

از آنجا که ساختار شرکت های بین المللی روز به روز پیچیده تر می شود، امروزه ایجاد یک سیستم یکپارچه از نشانه ها و نمادها به منظور تشخیص هویت این شرکتها ضرورت یافته است. دیزاین لوگو برای بسیاری از دیزاینرها کاری چالش برانگیز است. لوگوی خوب به سرعت درک می شود، در ذهن می ماند، با انواع رسانه ها قابل بازتولید است، و چشمگیر است.

برای اینکه بدانند یک لوگو از نظر فنی قابل بازتولید است، آخرین آزمایشی که روی آن انجام می دهند این است که ببینند از دستگاه فکس چگونه بیرون می آید. معمولا میگویند اگر لوگو بعد از چندین بار فکس شدن باز هم و قابل تشخیص باشد، با هر رسانه دیگری نیز قابل بازتولید است.

در دیزاین لوگو، عوامل و روش های عملی دیگری را نیز باید در نظر داشت: شمارگان چاپ، تغييرات شکل لوگو در رسانه های مختلف، و زمینه ای که لوگو در نهایت قرار است در آن به کارگرفته شود همه نقش مهمی دارند در تعيين اختیارات نهایی دیزاینر در انتخاب رنگ و فرم لوگو.

دیزاین لوگو

دیزاین لوگو باید شفاف و معنی دار و گویای هویت مؤسسه یا نهادی باشد که بازنمایی اش می کند. از کارکردهای لوگو تعیین هویت اجتماعی (یعنی نحوه ادراک مردم نسبت به آن)، تعيين هویت در مورد کپی رایت (آنگونه که خود را از رقبایش متمایز می کند)، و تعيين هويت مالک است (اطلاعاتی که درباره حقوق اختصاصی مالک به ما میدهد). برخی از مثال های تاریخی از پیش نمونه های لوگو که این کارکردهای مختلف را برعهده داشتند عبارت بودند از:

  • پوشش زره با علامت خاندان در سده های میانی (تعيين هویت اجتماعی)؛
  • داغ زدن احشام که سابقه آن به مصر باستان برمیگردد (تعيين هويت مالک)
  • امضا زدن بر محصولات سرامیکی مثل چراغهای پیه سوز در روم باستان.

مقتضيات فنی لوگو در طول زمان به تدریج پیچیده تر شدند: در رسانه های نوین امروز، افزایش کاربرد عامل های حس آمیز مثل صدا و حرکت در دیزاین لوگو دیزاینرها را وادار کرده وسعت مهارت های خود می دهند و شیوه هایی نظیر برندسازی صوتی و لوگو با تصویر متحرک را نیز بیاموزند.

انواع لوگو

✔️ بعد از اینکه از اهمیت طراحی لوگو مطمئن شدید، باید انواع لوگو را بشناسید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. ظاهر لوگو ممکن است به صورت: لوگو تصویری، لوگو تایپ(لوگو نوشتاری)، لوگو مونوگرام(لترمارک) و یا لوگو ترکیبی باشد. انتخاب از میان این چند نوع لوگو، به سلیقه ی شما، خلاقیت طراح و البته انعطاف پذیری اسم و فعالیت برند شما بستگی دارد.

لوگو تصویری (لوگو سمبولیک)

طراحی لوگو اختصاصی

برندهای بسیاری از ✔️ لوگو تصویری برای هویت بصری خود استفاده کرده اند. مثالهای شناخته شده اش شرکتهای بزرگی مثل اپل، توییتر و … در این روش تصویری که انتخاب میشود تصویری نمادین است. اما چیزی که مهم است، در پس این تصویر باید ارتباطی با خودِ برند نیز پیدا شود تا بتواند در خاطر مخاطب ماندگار شود. 

لوگو انتزاعی

لوگو انتزاعی یک سبک خاص از انواع لوگو در گروه لوگوهای تصویری است. به جای اینکه یک تصویر قابل تشخیص یا نمادین استفاده کنید – مانند یک سیب یا پرنده – یک شکل هندسی انتزاعی نمایانگر تجارت شما خواهد بود. مثل لوگو پپسی و آدیداس.

مانند تمام لوگوهای سمبولیک، لوگوهای انتزاعی نیز برای اغلب بیزنس ها به خوبی جواب میدهند. زیرا یک تصویر واحد متراکم از برند تجاری شما ارائه میدهد. با این تفاوت که لوگوهای انتزاعی به شما امکان می دهند چیز کاملاً منحصر به فرد برای نشان دادن نام تجاری خود ایجاد کنید.

 

طراحی لوگو اختصاصی

لوگو مَسکات

لوگوهای مسکات آن دسته از لوگوهایی هستند که یک کاراکتر را به تصویر میکشند. این کاراکتر اغلب اوقات رنگارنگ، گاهی هم کارتونی و البته همیشه بامزه و جذاب است. این سبک، راه خوبی برای شخصیت دادن به برند و در نتیجه به خاطر سپاری ان است. مثل لوگو KFC.

برای برندهای غدایی، فروشکاههای اسباب بازی یا لوازم کودک و نوجوان سبک مسکات انتخاب خوبی خواهد بود.

لوگوتایپ

طراحی لوگو اختصاصی

در این روش اسم شرکت یا برند به صورت گرافیکی و متناسب برند، طراحی میشود و به عنوان لوگو استفاده میشود. پس اساس این سبک، تایپوگرافی است. اما معمولا همراه با یک لوگو ایکونیک میتواند لوگو خوبی را تشکیل دهد.

اما یک نوشته ساده با فونتهای آماده ی موجود در نرم افزارها را نمیتوان لوگوتایپ نامید. لوگوتایپ به صورت منحصر به فرد و مختص به برند شما، توسط طراحان حرفه ای در این زمینه طراحی خواهد شد. این سبک علی رغم تصور عموم، اصلا کار ساده و پیش پا افتاده ای نیست و نیازمند ساعتها ایده پردازی و طراحی است.

در طراحی لوگوتایپ، سبکهای مختلفی وجود دارد که بر اساس هویت برند از آنها استفاده میشود. مثلا در تایپوگرافی فارسی، طراحان از خطوط سنتی مانند بنایی، ثلث یا نستعلیق به عنوان خط پایه استفاده میکنند. یعنی تایپوگرافی و ایده را بر اساس آن خط ایجاد میکنند و سپس با توجه به ذوق و سلیقه خود و هویت برند مورد نظر تغییراتی در آن ایجاد میکنند و به آن زینت میبخشند. پس لازم است طراح لوگو، با خطوط آشنایی کافی داشته باشد. در سبکی دیگر که آزاد نامیده میشود، طراح با استفاده از ابزارهای مختلف، طرح تایپوگرافی را به صورت دستی اجرا میکند و سپس در نرم افزار،  طراحی لوگو، انجام میدهد. 

طراحی لوگو - لوگوتایپ شهروند

لوگو مونوگرام (لترمارک)

در بخش لوگوهای تایپی، یک نوع دیگری داریم به نام لوگو مونوگرام. در لوگو مونوگرام دیگر از کلِ اسم برند به عنوان لوگو استفاده نمیشود. ممکن است از حرف اول اسم برند استفاده شود که به آن میگوییم مونوگرام، یا اینکه اسم برند چن بخشی باشد و از 2یا 3 حرف استفاده شود که در این صورت letter mark داریم. این روش برای برندهای با اسم طولانی انتخاب خوبی است. مثل لوگوهای عرصه ی مد (Louis Vuitton’s, GUCCI, FENDI, CHANEL)، لوگو مک دونالدز و حتی نمونه ی ایرانی اش لوگو بانک اقتصاد نوین.

طراحی لوگو

این سبک که این روزها بسیار مورد استقبال برندها قرار گرفته است، کاری ساه مینیمال و شیک به شما ارائه میدهد. همچنین اگر با سبکهای تصویری تلفیق شود و ایده پردازی عمیقی در پس خود داشته باشد!

لوگو آمبلِم(emblem)

در لوگو امبلم، یک نوشته با فونتی خاص درون یک لوگو نمادین قرار میگیرد. مثل لوگو استارباکس در نسخه ی 1992. این سبک لوگو مناسب مدارس، دانشگاهها، سازمانها و نهادهای دولتی و همچنین صنعت خودروسازی است. مثل لوگو شرکت فورد!

طراحی لوگو

لوگو ترکیبی

گاهی برخی برندها همزمان از لوگوتایپ و لوگو تصویر برای هویت بصری خود استفاده میکنند. این ادغام تصویر و نوشته نیز خلاقیت زیادی میطلبد و بسیار پرطرفدار است و برای کسب و کارهای تازه و ناشناخته توصیه میشود. چرا که همزمان به معرفی اسم برند و نماد تصویری آن میپردازد و به این ترتیب بهتر در ذهن مخاطب میماند.

طراحی لوگو

تیم ایران وبر